voorlader oplossing voor trailerprobleem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connievl

voorlader oplossing voor trailerprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:45

Mijn paard blijft raar doen met de trailer,met name eruit gaan is een ramp.Nu bedacht ik dat t misschien een oplossing is om een trailer te kopen met een vooruitloop.Wie herkent dit en heeft dit ook als oplossing en werkt t?
Graag geen oplossingen aandragen voor t trailerladen!!!!Heb ik al genoeg tips over gehad.

Frantic

Re: voorlader oplossing voor trailerprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:48

natuurlijk is dat een oplossing, fijner zou alleen zijn als je het probleem kon oplossen.

Ik heb een 1 paards Ifor met doorlaat systeem, gebruik het nooit want het is niet nodig, maar handig is het zeker!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:01

amondi schreef:
natuurlijk is dat een oplossing, fijner zou alleen zijn als je het probleem kon oplossen.

Ik heb een 1 paards Ifor met doorlaat systeem, gebruik het nooit want het is niet nodig, maar handig is het zeker!

Waarom is dat "natuurlijk een oplossing"? Ken jij het paard dan?
De enige manier om erachter te komen is uitproberen. Leen of huur een trailer met voorlader en kijk wat er gebeurt.
Daarnaast is het natuurlijk altijd verstandig om te proberen achter de werkelijke oorzaak te komen en die aan te pakken. Het is echter niet altijd mogelijk en dan moet je soms genoegen nemen met "symptoombestrijding"
Laatst bijgewerkt door ikke op 30-11-08 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:08

"vroeger" bij de pony's hadden wij er ook 1 met voorlader. ik vond het bij mijn eerste pony ideaal. beest kon echt niet fatsoenlijk van de klep af lopen. op de 1 of andere manier moest ze er persee scheef af en als je corrigeerde dan ging ze scheef de andere kant op Clown
ik zou zeggen probeer het een keertje uit! tuurlijk is de oorzaak van het probleem oplossen beter, maar het is ook reuze fijn als je niet telkens een "gevecht" aan moet gaan!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:09

Hoi, mijn paard durfde vroeger ook niet achteruit de trailer uit. Sowieso vindt ze achterwaarts lopen in smalle ruimtes (stal bv) eng. Als jouw paard dit ook heeft, zou je dit kunnen trainen. Bij mijn paard hielp dit echter onvoldoende.

Daarom heb ik mijn trailer verkocht een een trailer met voorlader gekocht. Dit werkte echt prima! Geen problemen meer gehad.

Behalve dan dat ze heeft besloten dat trailerrijden niet leuk is. Als ze dan perongelijk achter voer de trailer in liep, vond ze het na een half jaar toch belangrijker om zo snel mogelijk de trailer weer uit te gaan. Waardoor ze nu dus wel achteruit de trailer durft te lopen.. Sta je dan met je trailer met voorlader Huilen van het lachen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:01

Wij hebben bij de aanschaf van een nieuwe trailer ook aan een voorlader gedacht. Uiteindelijk toch voor een "gewoon" model gekozen. Nu we een 2-paards hebben die hoger, breder en lichter van binnen is, loopt ze zo de trailer op. Een voorlader lijkt mij wel handig als je alleen met de trailer weggaat. Nadeel van de Ifor Williams vind ik dat deze zo rammelt. Ons paard wil ook nooit in de Ifor van vrienden. Ik weet niet of het aan het rammelen ligt, of dat het wat anders is, maar vreemd is het wel.

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:25

toch even kleine toelichting mijn kant, tis een criollo die met boot en trailer naar europa is gekomen en zeer waarschijnlijk geen leuke dingen heeft meegemaakt.Heb al nodige trainingen gehad en gedaan maar t achteruit gaan blijft een probleem,t wordt zelfs zeer gevaarlijk!!Aangezien ik ook alleen op stap wil en niet iedere keer 3 of 4 mensen wil inschakelen (en ze ook in gevaar brengen)zat ik dus aan voorlader te denken.Inderdaad,simpele oplossing,ikhuur zo n ding en kijk eens wat er gebeurt!(zelf weer niet aan gedacht hahahha)bedankt voor reaktie.
Verder maakt t niet zo heel veel uit als hij uiteindelijk de voorklep na een tijd niet meer zou gebruiken,ik ben sowieso aan een nieuwe trailer toe dus 2 vliegen in een klap denk ik zo.
Een 2 paards trailer is voor mij geen optie omdat ik dan ten eerste een zwaardere auto moet aanschaffen en niet meer alleen met b mag rijden.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:30

Eerst eentje huren is inderdaad een goed idee. Overigens is een voorlader in de aanschaf een stuk duurder dan een gewone trailer, dus dat maakt toch wel iets uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:28

Citaat:
Graag geen oplossingen aandragen voor t trailerladen!!!!Heb ik al genoeg tips over gehad.
jij kan het misschien geen oplossing vinden maar het is wel dé oplossing, gewoon hem leren laden op een manier waarmee het achterwaarts gaan geen probleem meer is.
Laat hem eerst 1 stap op de klep lopen dan 1 achteruit, dan 2 stappen en weer 2 achteruit en zo ga je door met elke keer een stapje meer tot hij helemaal in de trailer staat en dat ook steeds weer achteruit. Als je het goed doet is het achteruit gelijk geen issue meer voor je paard. Hoef je ook geen voorlader aan te schaffen Lachen

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 20:05

(zucht)cissy lezen graag!!!!Ik hoef geen tips voor t wel of niet laden van mijn paard.Dit is niet(!)de vraag

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 20:06

Jol 1 een voorlader (bijv ifor)kost nieuw rond 45oo euro volgens mij is dat net zo duur als "gewone"trailer hoor....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:07

Een vriendin van me heeft speciaal voor haar supersnelle ik wil eruit paard een trailer gekocht waardoor ie er langs de voorkant uit kan. En dat gaat super. Zij heeft een Ifor Williams.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:10

Citaat:
(zucht)cissy lezen graag!!!!Ik hoef geen tips voor t wel of niet laden van mijn paard.Dit is niet(!)de vraag

lange tenen??? ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb dus laat die zucht maar weg!

OK, alsnog antwoord op je vraag; nee, dat is niet de oplossing voor een trailerprobleem.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:11

De prijzen voor een Ifor Williams liggen over het algemeen hoger dan die voor andere trailers. Vergelijk maar eens met een Hotra, Heja of Atec. Ik heb zelf een Hotra Innovatie en die is toch echt een heel stuk voordeliger.

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:22

nee cissy geen lange tenen maar ik stel een vraag waar ik antwoord op wil,en dan die opmerkingen JIJ kan dat wel geen oplossing vinden,maar het is de oplossing.Jij legt mij iets op waar ik niet op wil en zal ingaan,maar ik vind t niet prettig als mij iets opgedrongen word door mensen die en niet lezen en niet weten waar ze t over hebben!Zoals ikke al zei je kent totaal de situatie en mijn paard niet!!!Dus houdt je gewoon aan t topic of verder liever geen reakties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:43

Jol1 schreef:
De prijzen voor een Ifor Williams liggen over het algemeen hoger dan die voor andere trailers. Vergelijk maar eens met een Hotra, Heja of Atec. Ik heb zelf een Hotra Innovatie en die is toch echt een heel stuk voordeliger.

Vergelijk jij Mercedes ook altijd met een Hyundai od Daiwoo??
Natuurlijk is de onderkant van de markt goedkoper dan het middensegment, de kwaliteit van de trailer is daar ook naar..........

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:59

Hè Ikke, je reageert telkens wel erg fel hoor! Ik wilde er alleen maar mee zeggen, dat als je voor een voorlader kiest je toch duurder uit bent. Zelfs als je zoals jij dat noemt een "mercedes-trailer" zonder voorlaadklep vergelijkt met een "mercedes-trailer" met voorlaadklep. Daarnaast is er in het goedkopere segment veel meer keuze en ik kan niet in iemands portemonnee kijken, dus misschien toch iets om rekening mee te houden. Daarnaast zijn die goedkopere trailers kwalitatief echt niet slecht. Hotra geeft immers niet voor niets 3 jaar garantie. Je moet ook geen polyester trailer met een houten vergelijken. Of een houten vloer met een aluminium. Kortom: ik vind je een beetje kort door de bocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:47

Jol1 schreef:
Hè Ikke, je reageert telkens wel erg fel hoor! Ik wilde er alleen maar mee zeggen, dat als je voor een voorlader kiest je toch duurder uit bent. Zelfs als je zoals jij dat noemt een "mercedes-trailer" zonder voorlaadklep vergelijkt met een "mercedes-trailer" met voorlaadklep. Daarnaast is er in het goedkopere segment veel meer keuze en ik kan niet in iemands portemonnee kijken, dus misschien toch iets om rekening mee te houden. Daarnaast zijn die goedkopere trailers kwalitatief echt niet slecht. Hotra geeft immers niet voor niets 3 jaar garantie. Je moet ook geen polyester trailer met een houten vergelijken. Of een houten vloer met een aluminium. Kortom: ik vind je een beetje kort door de bocht.

Het is.......
Vrijwel elke trailer is leverbaar met een voorlader.
Ik zeg ook niet dat iemand per se een Ifor moet kopen, maar zeggen dat Ifor duur is omdat Atec en Hotra goedkoper zijn, is ook iets te kort door de bocht. Ifor heeft ook iets te bieden waar Atec en Hotra alleen maar van kunnen dromen: degelijkheid. Dit is een objectief feit!

Westfalia is comfortabel
Ifor is hufterproof
Weijer is simpel en degelijk en de rest is al dan niet gelukte immitatie en dat is wat IK VIND.

Blijft voor TS dat een voorlader symptoombestrijding is, hoewel ik niet kan beoordelen of oplossing van het probleem mogelijk is, danwel of TS daar de tijd en mogelijkheden in kan en/of wil investeren. Het is een keuze:
Je geeft geld uit aan een voorlader,
Je geeft tijd (en geld?) uit oplossing van het feitelijke probleem.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:53

Citaat:
nee cissy geen lange tenen maar ik stel een vraag waar ik antwoord op wil,en dan die opmerkingen JIJ kan dat wel geen oplossing vinden,maar het is de oplossing.Jij legt mij iets op waar ik niet op wil en zal ingaan,maar ik vind t niet prettig als mij iets opgedrongen word door mensen die en niet lezen en niet weten waar ze t over hebben! Zoals ikke al zei je kent totaal de situatie en mijn paard niet!!! Dus houdt je gewoon aan t topic of verder liever geen reakties!

ten eerste je vraagt tips, vanuit mijn ervaring met paarden +30 jaar én trailerlaadervaring vertel ik je alleen maar dat dit de oplossing kan zijn, ik dring/leg je helemaal niks op! Je bent toch niet verplicht om mijn advies op te volgen. Beetje vreemde reactie van je, beetje overdreven vooral.
Daarnaast is dit een openbaar forum waarop ik net zo veel recht heb als jij om te posten, ik wil je alleen maar een hoop kosten van de aanschaf van een nieuwe trailer besparen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:22

Cissy, bij mijn paard werkt jou tip helaas ook niet. Op de klep krijg ik haar nog wel een pas achteruit en weer vooruit. Maar zodra ze helemaal in de trailer staan, verzet ze uit angst geen stap meer achteruit, zelfs geen halve. Dus een voorlader is een super oplossing. Daar zijn ze voor Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:15

Jennyxx, dat probleem hebben wij ook gehad met ons paard. Het was zelfs zo erg dat mijn man de trailer maar met paard en al geparkeerd wilde laten in het land, omdat ze echt niet van plan was eruit te gaan. Het gekke is dat met onze nieuwe, bredere, hogere en aan de binnenkant witte trailer het probleem meteen was opgelost. Het is dus niet altijd zo dat je zoiets alleen met een voorlader op kunt lossen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:14

Jennyxx, dan gaat er waarschijnlijk nog iets anders mis of doe je het niet helemaal goed, het is wel de bedoeling dat je dat pasje voor pasje doet, ook halverwege de klep. Ik kan me niet voorstellen dat als je dit zo aanpakt er nog een probleem is met achteruit gaan. Dan is er vast nog wat wat je niet beschreven hebt, aarzeling of niet stilstaan of iets anders. Daarvoor zou ik het paard moeten zien. Maar over het algemeen is dit stapje voor stapje plan een oplossing voor niet achteruit durven.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:57

Jol1, dat zou inderdaad ook nog een oplossing kunnen zijn!

Cissy, geen 1 paard is hetzelfde. En er is geen 1 oplossing voor alle achter-uit-loop problemen. Laten we zeggen dat ik ook genoeg ervaring heb (28 jaar Haha! ) en dit werkt (helaas) bij mijn paard niet. Maar goed we gaan off-topic Clown

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:09

Ja hoor een voorlader , wij hebben er 1 en wordt met veel plezier veel gebruikt. De tinkers willen zonder loopplank erin springen , en 1 gaat er bij voorkeur aan de voorkant uit.
Mijn arabier kan van de loopplank - zowel voor als achteruit. Zij vind het prettig om tijdens het rijden met hoofd buiten te kunnen kijken. Een trailer die veelzijdig gebruikt wordt.
Als dat voor jou mogelijk maakt dat je alleen op pad gaat , gewoon doen , en tweede hands zijn ze ook nog onverslijtbaar en zeer goed betaalbaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:56

Jennyx, ik snap je, klopt wat je zegt, maar zelfs mensen met honderd jaar ervaring leren nog bij elke dag Lachen ik maak het regelmatig mee dat van die kromme oude mannetjes met járen ervaring in het laden van paarden nog van me leren, omdat ik het anders benader dan zij en dat paard er dan wél in krijg waar het hun niet lukt.

enneh, we waren gewoon on-topic hoor....