-2 maar snap er niks van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

-2 maar snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 02:17

ik heb vanavond wedstrijd gehad in het M1
moest proef 18 en 17 rijden

toen ik mijn protocollen terug kreeg viel mij 1 ding op waar ik niks van snap Verward

in proef 17 moet je B-E door een S van hand veranderen
hier hadden we een 6 voor maar daarachter stond -2 met commentaar: onvoldoende gedragen

ik had nog een aantal keer datzelfde commentaar maar dan niet die -2

de totale punten kwam door die -2 dus op 178 uit Boos!

nu is mijn vraag dus kunnen ze daar -2 voor geven want heb dat nog NOOIT mee gemaakt

ik heb net ook een mail naar de knhs gestuurd want vind het toch wel HEEEEEEEEEEL vreemd

CM_

Re: -2 maar snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:28

Je had meteen iets ervan moeten zeggen, tegen het bestuur van de organiserende vereniging.
Achteraf kunnen ze er weinig aan doen, ik verwacht niet dat de knhs nu het nummer van de jury gaat geven ..

Wel vind ik het ook een beetje vreemd.

Helaas heb ik zelf ook genoeg corruptie meegemaakt.
Een vereniging had zelf ook -1 bij een onderdeel neergezet, zodat hun ruitertje op 1 kwam.
De protocol was verder helemaal netjes, geen opmerkingen, behalve op 1 punt, daar stond bij : verkeerde been. En zover ik weet mag een jury daar geen punt op aftrekken.
Nu was die -1 ook wat meer doorgedrukt dan de rest van het geschrevene, dus wij weten vrijwel zeker dat de organiserende vereniging zich hieraan had schuldig gemaakt.
Boze brief naar de knhs gestuurd, maar ja die kunnen er ook weinig aan doen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:21

-2 mag alleen als je verkeerd gereden bent, dat lijkt me best knap bij een S van hand veranderen.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt hoor. Tel altijd zelf de protocollen en schrijf de punten achter mn startlijst. Niet geheel onverstandig bleek later want het secretariaat had hier en daar wat punten gewijzigd omdat ze zelf vonden dat het bv een 6 waard was ipv een 5.

Die hoeven mij uiteraard niet meer te vragen Knipoog

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:24

Het kan zijn dat de jury tegen de schrijver heeft gezegd dat het niet voldoende gedragen was en dat je dat 2 punten kost. Dan had je bijv anders een 8 gehad en dat de schrijver dat verkeerd opgeschreven heeft.
Daarom moet je even na de proef naar de jury gaan.
Nu is het koffiedik kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:46

Het lijkt erop dat je verkeerd gereden bent.
Het commentaar staat los van de -2 imo.
Als iemand verkeerd gereden is, laat ik ook alleen -2 opschrijven zonder commentaar als "verkeerd gereden' . Het lijkt mij dat mensen dat wel weten.
In jouw geval is dat dus een beetje vreemd. Ben je toevallig bij het onderdeel erna (de SB rechtuit) niet verkeerd gereden?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:27

ik ben niet verkeerd gereden daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik -2 heb

ik heb een mail gestuurd naar de knhs en eens kijken wat hun ervan zeggen
als ik verkeerd gereden zou zijn en ik krijg dan -2 dan vind ik dat terecht maar nu vind ik het een vreemd verhaal

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:02

Ik ben bang dat je toch te laat bent, Missanous, je had meteen naar de jury moeten stappen, of naar het secrtariaat als de jury al naar huis was. Alleen op de wedstrijddag zelf kan je nog iets aan dit soort dingen doen.
Hopelijk krijg je toch het telefoonnummer van de jury (kan je zelf ook opzoeken hoor) en kan je vragen waarom je -2 hebt gekregen. Ook al zou het onterecht zijn, ben ik bang dat er niets meer aan te doen is, de protocollen zullen al opgestuurd zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:54

Ik weet wel zeker dat je te laat bent. Wat heeft een mail naar de KNHS nu voor zin?
Zij weten al helemaal niet wat er gebeurd is. Bij dit soort dingen moet je gewoon gelijk na afloop naar de jury lopen.
Een jurylid nu bellen voor een wedstrijd van afgelopen vrijdag lijkt me ook niet zinvol. Grote kans dat deze allang niet meer weet wat de reden van de -2 is behalve het voor de hand liggende verkeerd rijden.

JouwManege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:32

Je had inderdaad meteen naar de Jury moeten gaan, heeft nu denk ik echt geen zin meer nee.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:57

ja, ik had het toen ook was ook te laat en deden er niks meer aan, en snapte nog steeds niet wat er was. net wat ze al aangaven je moet echt verkeerd rijden maar ja..

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:14

Volgens mij mogen ze ook alleen een -2 geven als je iets verkeerd doet.

Wij hebben ook een keer zoiets raars gehad.
Mijn dochter was in haar L1-proef een keer verkeerd gereden en had hiervoor -2 gekregen, terecht.
Toen ze afgroette had ze haar zweep in haar rechterhand en pakte deze bij haar teugels met haar linkerhand, hoppa -4 Boos!
Commentaar was zweep in zijn geheel overnemen naar linkerhand en dan met rechterhand afgroeten. Ze had 184 - 6 dus 178 punten.

De jury heeft het zelfs nog mondeling toegelicht. Niet de zweep bij je linkerhand en teugels pakken maar hij moet in zijn geheel overgenomen worden naar links. dus eerst zweep over de hals naar de linkerkant en dan afgroeten, hier klopt volgens mij ook niks van, maar omdat ik niet zeker wist dat dat niet mocht heb ik het maar zo gelaten. Ze had toch al genoeg winst voor de L2 Knipoog

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:22

Heel raar verhaal (van Djoeka), ik ben zelf jurylid en dit klopt echt niet!
Laatst bijgewerkt door AmonRe op 06-12-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:28

Nee ik ben zelf ook jurylid en vind het wel raar/vreemd gepunt van de jury.

Het verhaal van djoeka lijkt mij ook niet geheel terecht geweest te zijn. Althans dat hebben wij het niet over gehad op de cursus, het stond ook niet in de theorie boeken.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:52

crossmonster schreef:
Je had meteen iets ervan moeten zeggen, tegen het bestuur van de organiserende vereniging.
Achteraf kunnen ze er weinig aan doen, ik verwacht niet dat de knhs nu het nummer van de jury gaat geven ..

Wel vind ik het ook een beetje vreemd.

Helaas heb ik zelf ook genoeg corruptie meegemaakt.
Een vereniging had zelf ook -1 bij een onderdeel neergezet, zodat hun ruitertje op 1 kwam.
De protocol was verder helemaal netjes, geen opmerkingen, behalve op 1 punt, daar stond bij : verkeerde been. En zover ik weet mag een jury daar geen punt op aftrekken.
Nu was die -1 ook wat meer doorgedrukt dan de rest van het geschrevene, dus wij weten vrijwel zeker dat de organiserende vereniging zich hieraan had schuldig gemaakt.
Boze brief naar de knhs gestuurd, maar ja die kunnen er ook weinig aan doen.

staat het jury nummer niet op je coupon? vaak wel namelijk.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:37

Hoe is het afgelopen?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:17

Welke jury had je? Miss ken ik die wel, iig, dat ze bij ons heeft gejureerd, want wij hadden er ook zo een, geeft een -2 vor niets

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:09

Namen van jury's gaan we hier niet bespreken DreamStable. Dat is niet toegestaan Knipoog

Ik denk dat je nu niks meer kunt doen. De uitslag mag achteraf niet meer gewijzigd worden. Het is natuurlijk wel heel vervelend voor je. Volgende keer meteen ter plekke naar het secretariaat gaan en navragen (al hoop ik voor je dat het niet meer gebeurt).

Ik moet zeggen dat ik ook 1x het vermoeden heb gehad dat een vereniging geknoeid heeft met mijn punten. Natuurlijk kan mijn schrijfster zich verteld hebben. Maar ik vond het toen wel heel opvallend anders achteraf. En alle ex aequo punten waren opeens ook verdwenen. Iedereen had een ander aantal...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:46

heb ook een x -2 erbij gehad, maar toen reed ik met mijn domme kop naar links in plaats van naar rechts Koe

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:11

Daarom tel ik al mijn punten zelf Scum, en ik schrijf ook alle punten op mijn eigen deelnemerslijst. Dit om knoeien te voorkomen. Als ik erachter zou komen dat een vereniging met mijn gegeven punten zou knoeien, zou ik de KNHS wel op de hoogte stellen denk ik.