Welke leren laarzen aanschaffen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Welke leren laarzen aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 10:31

(Sorry als dit verkeerd staat!)

Ik heb nu genoeg geld om dus eindelijk mijn leren laarzen te kopen, alleen welke worden het Kusje
Daarom vraag ik jullie om help, zou het super vinden als jullie foto's en info erbij zetten zodat ik verschillende laarzen kan zien.
Zelfs vind ik de Petrie's erg mooi, maar ik hoorde dat de binnenkant erg snel slijt door een coating laagje ofzo.
Welke is dan beter Petrie Elite, Pefect of Standard? Je hebt er natuurlijk nog veel meer van Petrie maar ik wil niet boven de 400 gaan Knipoog
Ik ben wel op zoek naar een wat eleganter en klassiek model laars, ik hou niet zo van die grofe laarzen. Maar je kan altijd foto'splaatsen en misschien vind ik het toch wat haha.
Medebokker Liisette_ heeft de Cavallo Winner, en die vind ik ook wel mooi!
Afbeelding

Liisette_ schreef:
Gevonden!

Afbeelding
Hoop dat je zo een beter beeld heb, hoe het er in het echt uitziet.
Ik ben echt super blij met me laarsjes! Heb nooit spijt gehad dat ik ze gekocht had.
Ik was misschien eerst wel niet smoorverliefd erop, maar nu! Lachen

Ze zijn ook veel " zachter " dan Petries..
Het leer is veel soepeler! Lachen

Dus als jullie wat ideetjes voor me hebben helemaal super Haha!

DenK4ever

Re: Welke leren laarzen aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:58

Hey Melis, ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken dus weer niet precies wat je budget is... maar ik zou je aanraden om eens naar van Huet in Bunnik te gaan. (www.rijlaarzen.nl)
Daar ben ik vorige maand ook geweest en en heb met door die man voor laten lichten en die luisterd naar je wensen en gaat je maten opmeten om vervolgens naar een geschikte aan te bieden....

Ik heb uiteindelijk (omdat mijn budget niet heel ruim was, en ik het zonde vond om al te dure laarzen te kopen) een huismerk laars van hem gekocht, op maat gemaakt Haha!
Het is even wachten maar denk dat ik straks een hele mooie laars heb Tong uitsteken

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:01

Ik krijg binnenkort DeNIro rijlaarzen, zijn wel wat duurder maar echt heel erg mooi *LOL*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:11

MW --> RUI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:14

je kan ook voor lipica's gaan ! die maken de laars precies zoals jij wil ! met rits zonder rits hogeboog lage boog jachtkap geen jachtkap hard leer zacht leer bruin/zwart alls wat je maar wil ! en zeker niet duur ! de duurste is geloof ik 260euro en ze worden speciaal op jou voeten en kuiten aangemeten !

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:18

Ik heb een leren laars van Ariat, bromont dacht ik.
Had eerst van Cavallo aan laten meten (de winner ook), eerst 5 weken op moeten wachten, toen paste hij niet om mijn kuit heen, weer terug gestuurd om uit te laten rekken, en alsnog paste hij niet Nagelbijten / Gniffelen
Toen de Ariat laars gepast, met rits en veters, en die zat gelijk lekekr hihi Tong uitsteken
het leer is heel soepel, dus je hoeft hem ook amper in te lopen, had alleen bij de wreef wat last, maar dat was na 2 keer rijden over Lachen
En ze zijn goedkoper dan de Cavallo's (zonder rits en veter!)
Laatst bijgewerkt door Annn op 28-11-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:19

Zelf weet ik ook niet wat jouw budget is, maar hierbij mijn advies.

Ben begonnen met Lipica's. Als beginlaars ok, maar kwalitatief slecht, maar dat is ook niet gek voor de prijs die je er voor betaald.
Vervolgens Petrie's laten aanmeten want heb moeilijke benen.
Nou, dat is eens en nooit meer. Zeer hard en zitten voor geen meter, en dat voor de meerdere honderden euro's die dingen gekost hadden.
Ben vervolgens overgegaan naar de Cavalo Grand Prix. Super laars, zit fijn, goeie pasvorm en niet als een stuk beton om je benen. Gewoon rundsleder die lang mee zal gaan en heb gewoon fijn contact met m'n paard.

Ze hebben van Cavalo ook andere rijlaarzen die fijn zitten. De kangaroo lederen laarzen zitten echt super. Giga sterk (gaan 2 tot drie keer langer mee dan rundsleder) en 10 x soepeler dan kalfslederen laarzen. Zitten echt als een tweede huis. Maar vind ze persoonlijk niet zo mooi. Als ze nieuw zijn zien ze er al een beetje gebruikt uit. Dat vind ik jammer ervan. Maar qua comfor zijn ze super.

Succes met het vinden van de juiste laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:23

@Feanyth : dat lipica een slechte kwaliteit heeft is niet waar. ik ken mensen en die onderhouden hun laarzen wel echt goed en die doen nu al 5 a 6 jaar met hun lipica's dus zo heel slecht zijn ze niet Knipoog en daarnaast is het een voordeel van een goedkopere laars dat je na 2 jaar weer nieuwe kan kopen. Dan blijf je niet 10 jaar met de zelfde laars rijden dus kun je lekker wat afwisselen !

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:44

@ Nini: Ik onderhoud m'n lederwerk zeer goed. Maar de laatste sets lipica die ik had scheurde in het leer zelf, niet eens op de naden ofzo. Maar gewoon in het leer zelf. Rij gemiddeld 2 tot 3 uur paard elke dag, sommige dagen zelfs meer. Helaas kunnen ze dat niet hebben. Misschien dat ze nu wat aan het verbeteren zijn, maar echt goed vind ik ze niet.
Deed met de lipica's gemiddeld een jaartje, en dan waren ze op, en ik rij er alleen mee, niet lopen, want rijlaarzen zijn om mee te rijden, niet te lopen.
De Petrie's waren zoals ik al zei een ramp.
De cavalo's bevallen me tot nu toe goed. Denk dat ik er zo'n 2 tot 3jaar mee ga doen voordat ik nieuwe nodig heb.

Maar misschien rij ik gemiddeld ook wel meer uren op een dag dan een gemiddelde ander. Bij mij slijten laarzen snel, maar onderhoud ze zeer goed.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:07

Ik heb zelf geen ervaring met de Lipica's, maar ik zou het -van de verhalen
die ik erover hoor- niet aanraden. Cavallo blijkt erg goed te zijn.

Had het eens aan Marjon gevraagd en die had Cavallo's. Zitten heerlijk,
blijven mooi. Marjon heeft die zo'n 10 jaar gehad. Knipoog

Zelf ben ik niet heel erg onder de indruk van de Cavallo winner.

Ik zou als ik jou was gewoon even diverse ruiterzaken binnenstappen en even kijken wat die allemaal in de aanbieding hebben! Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:57

Ik wil in ieder geval niet meer dan 400 euro uitgeven Knipoog

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:59

Als je in standaard maten past moet dat wel lukken...
heb je afwijkende maten en moet er iets op maat gemaakt worden wordt het al krapjes...
Daarom heb ik dus voor v Huet gekozen Knipoog

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:01

Persoonlijk vind ik die van pretie erg van.

Helaas worden ze voor mij bijna te klein heeft me toen die tijd 60,- gekost :'(
Maar ik denk dat ik zelf ook geen laarzen meer gaat kopen wegens helaas niet meer kunnen rijden..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:12

Ik zou toch voor petrie's gaan Ja

Mensen zeggen wel dat ze hard zijn, en niet lekker zitten. Maar dat is maar wat je er zelf van maakt naar mijn idee.
Als je ze goed soepel rijd, en ze gaan helemaal naar jou voet/ been zitten, zitten ze heerlijk!

Maar dat is dan ook mijn mening, want ik vind het juist wél fijn om een stevigee laars te hebben ipv. van dat slappe leer.
Met rijden vind ik het erg fijn. Heel stevig, ik vind ze kwalitatief ook erg goed Ja
Mijn moeder heeft haar laarzen echt al heel lang. En om eerlijk te zijn ben ik ook echt totaal niet zuinig op mijn laarzen. Maar als je ze even oppoetst zien ze er weer super uit!

Mijn ervaring met Petrie's is wel goed, het stevige vind ik juist fijn, het is maar net wat je gewest bent, en wat je lekker vind rijden Knipoog

Al moet ik wel zeggen dat je er wel wat voor over moet hebben, want dat spoel rijden van die dingen is niet echt een prettje Schijnheilig

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:15

Thans voor jullie reacties alvast, ik ben trouwens gewoon op zoek naar zwarte laarzen haha!

DenK4ever: Is Bunnik ver hier vandaan? En welke laarzen had jij nou gekocht? En hoeveel was je ervoor kwijt? Bloos

malloesje: Heb je misschien een foto van die DeNIro rijlaarzen? En hoeveel waren die van jou?

Nini_roosjeje: Van Lipica's heb ik wel eens van gehoord inderdaad! Ga wel even rondkijken op internet naar de verschillende soorten en modellen Lachen

Annn: Jammer zeg dat die Cavallo laarzen toch niet goed zaten. Maar ben wel benieuwd naar de prijs wat je voor die Ariat, bromont betaald hebt.
Ook fijn dat je hem amper in hoeft te lopen, en ook eigenlijk wel fijn dat ze nog goedkoper zijn dan de Cavallo's. Op hoeveel kwam jij uit?

Feanyth: Mijn budget ligt zeker onder de 400 euro. Bedankt voor je advies! Die Cavallo Grand Prix klinkt goed. Ga ook daar even op de website kijken.
Hoeveel heb jij ervoor betaald? En heb je misschien een foto dat je hem aan hebt? Krijg ik wat beter beeld erover.

Melanie_B: Wat voor verhalen heb jij precies gehoord dan over de Lipica's laarzen? Cavallo's zijn ook wel mooi inderdaad.
Maar wil dan wel een mooi model hebben dus ga ook even daarvoor op de site kijken.
En ga hopelijk snel langs Fillydale om te kijken of die wat er tussen heeft zitten!

Lisetjee: Heb jij er wel weinig voor betaald zeg, maar 90 euro ze zijn nu een stuk duurder helaas!

Iriis_: Petrie's vind ik inderdaad toch echt nog steeds heel mooi! Wat heb jij precies gedaan om het soepel te krijgen? En hoe lang was je daar mee bezig? Tong uitsteken
Maar welk type heb jij precies en hoeveel heb je ervoor betaald? Maar ik wil inderdaad ook niet echt van dat slappe denk ik.
Want die Cavallo's op de foto bij liset lijken erg soepel en dan lijkt het leer echt zo dubbel te vouwen.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:20

Hoe bedoel je dat het leer dubbel gevouwen lijkt? Tong uitsteken

Maar met het soepel maken ben ik eigenlijk nog niet eens zo heel lang bezig geweest. Maar dat kwam ook doordat ik ze eerst thuis vaak aan had, en rond heb gelopen. En daarna ben ik er gelijk mee gaan springen, en ik moest van Frans heeel kort zitten! Clown Dus ze zaten al vrij snel goed Ja

Ik moet wel dat er toen een sneedje in mijn knieholte zat doordat ze zo hoog waren. Maar dat vind ik wel het mooist Ja
En vooral in het begin, moet je ze hoog genoeg kopen want ze zakken nog naar bedenen!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:23

Nou je zit het een beetje bij de cavallo's hierboven op de foto bij liset. dat ze bij de stijgbeugel daarnaast beetje kreukels in zitten.
maar dat zal zeker komen doordat het leer soepeler is etc

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:25

Astor schreef:
Nou je zit het een beetje bij de cavallo's hierboven op de foto bij liset. dat ze bij de stijgbeugel daarnaast beetje kreukels in zitten.

Nee, dat is omdat ze 'inzakken'. Dat moet. Dat heb ik ook bij mijn laarzen. Je koopt ze zo hoog mogelijk, want als je gaat rijden en je hak uitdrukt, dan zakt het leer inelkaar naar beneden.

Dat hebben al dat soort laarzen Ja Als je dat écht niet wil moet je hele strakke met rits nemen, van heel zacht leer. Zodat dat niet kan gebeuren.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:26

Astor schreef:

Dat hou je altijd wel een beetje.
Komt gewoon door 'gebruikssporen' zeg maar..

Als ik jou was zou ik gewoon binnenkort even wat ruiterzaken instappen,
(altijd verder kijken dan 1 winkel, zeker als je zelf nog niet zo goed weet met hoe en wat) en dan even kijken wat ze daar in de aanbieding hebben. Lachen

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:26

dat is als de laars is ingezakt. dat heb je bij alle leren laarzen!

als je at bedoeld

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:27

Iriis_ schreef:
Astor schreef:

Nee, dat is omdat ze 'inzakken'. Dat moet. Dat heb ik ook bij mijn laarzen. Je koopt ze zo hoog mogelijk, want als je gaat rijden en je hak uitdrukt, dan zakt het leer inelkaar naar beneden.

Dat hebben al dat soort laarzen Ja Als je dat écht niet wil moet je hele strakke met rits nemen, van heel zacht leer. Zodat dat niet kan gebeuren.

Ken/heb je mijn laarzen van nu gezien?
Die zijn ook strak, mét rits en zacht leer.. Alleen ook die zakken ook gewoon in.. Tong uitsteken
Maar dat is ook wel beetje logisch, want elke laars moet wel makkelijk buigen op die plek.. Lachen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:30

Astor schreef:
DenK4ever: Is Bunnik ver hier vandaan? En welke laarzen had jij nou gekocht? En hoeveel was je ervoor kwijt? Bloos

Bunnik ligt net onder Utrecht.. klein half uurtje rijden Tong uitsteken

Ik heb deze gekocht (maar dan in het zwart)
Afbeelding

Dat is het huismerk Polo model met rits aan de voorkant... helemaal op maat gemaakt voor 249,00 Haha!
Laatst bijgewerkt door DenK4ever op 28-11-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:30

Melanie_B schreef:
Die zijn ook strak, mét rits en zacht leer.. Alleen ook die zakken ook gewoon in.. Tong uitsteken
Maar dat is ook wel beetje logisch, want elke laars moet wel makkelijk buigen op die plek.. Lachen

Jaa precies, dan moet je ze dus wel hééél strak nemen Tong uitsteken
Dat voorkom je gewoon bijna niet.
Als je echt geen inzakkingen wil hebben kun je beter leren schoenen met leren chaps kopen.
Maarja, Melis wil natuurlijk graag laarzen! Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:31

DenK4ever schreef:
Astor schreef:

Bunnik ligt net onder Utrecht.. klein half uurtje rijden Tong uitsteken

Ik heb deze gekocht (maar dan in het zwart)
http://www.rijlaarzen.nl/images/poloantique.jpg

Dat is het huismerk Polo model met rits aan de voorkant... helemaal op maat gemaakt voor 249,00 Haha!

Echt mooi dat je rits op de voorkant zit! heb je niet zo snel dat je laars stuk gaat bij de rits lijkt mij. Want dat hoor ik vaak Ja

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:32

Iriis_ schreef:
Melanie_B schreef:

Jaa precies, dan moet je ze dus wel hééél strak nemen Tong uitsteken
Dat voorkom je gewoon bijna niet.
Als je echt geen inzakkingen wil hebben kun je beter leren schoenen met leren chaps kopen.
Maarja, Melis wil natuurlijk graag laarzen! Tong uitsteken

Haha.. Ja, dat is ook nog een optie.. Tong uitsteken
Alleen niet voor Melissa idd..

Heh, Sabrina.. Rits aan de voorkant??