Mijn haflinger trekt zich niets van de straffen aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HetLamoen

Mijn haflinger trekt zich niets van de straffen aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:54

Hallo bokkers
ik heb een haf als verzorgpony maar hij Slaat( lees trapt naar de zijkant), Bijt naja verder is ze wel lief. Ik vind dit erg vervelend. en als Cora dit doet Straf ik haa met mijn stem, een tik op de neus, of een schop. Ze weet donders goed dat ze dit niet mag. maar ze vind het rijden niet leuk.
best logisch aangezien het een vrij kleine bak is en we niet buiten kunnen rijden. ik ben dus bezig met meer variatie. Maar Cora Flikt het de volgende keer zo weer. ik ga binnenkort beginnen met grondwerk Weet iemand wat ik nog meer kan doen om mijn pony dit af te leren?

Groetjes Annemarie

FelxMir

Re: Mijn haflinger trekt zich niets van de straffen aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:55

Dat de lessen saai zijn: afwisseling is heel belangrijk. Anders kunnen ze gaan klieren en zich gaan vervelen. Schoppen of een tik op de neus vind ik geen oplossing. Schoppen versta ik onder mishandeling. Ik doe het altijd met mijn stem, maar bij mij luisteren ze dan ook gelijk. Ik weet héél eerlijk gezegt niet precies hoe je dit zou moeten afleren. Ik volg dit topic even. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:46

doet ze schoppen alleen onder het rijden?

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:37

ja, schoppen versta ik onder hard aansporen Knipoog en tik opd e neus is dus als ik niet rijdt Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:43

Ik begrijp niet zoveel van het verhaaltje. Vertel eens iets meer, schopt ze tijdens het poetsen/ verzorgen ook, of is het alleen bij het rijden? Hoe is ze verder in de omgang, is ze dominant in de kudde?

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 19:12

dominant heid heerst idd, ze is gauw jaloers als ik met de shet wat doe. en ze is erg dominant idd. ze Slaat tijdens het poetsen wat erg vervelend is. ook bijt ze me tijdens het poetsen. met rijden is ze dominant om stil te gaan staan maar ik krijg haar wel aant lopen. Rijden vind ze wel leuk als ze er eenmaal mee bezig is maar anders niet. Soms maakt ze het touw los. Het een een ontzettend lief beest. maarja dat slaan en bijten wil ik dr afleren Knipoog en dat is dus eigenlijk mijn probleem

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:30

Het klinkt alsof je echt een basisprobleem hebt met haar dominantie. Ik ozu het in de hoek van natural horsemanship gaan zoeken. Ik ben bepaald niet een volle aanhanger ofzo maar daarvan kun je wel leren hoe je door oa een andere benadering de rangorde duidelijker kunt maken. Zou het erg serieus nemen als ik jou was..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:03

Ik zie dat je 13 bent.
Dit is je verzorgpony, weet de eigenaar van je problemen, of is die er nooit bij?
Krijg je begeleiding?
Hoe oud is de pony?

Dit is niet iets om via bokt op te lossen, maar je hebt gewoon goede begeleiding nodig.
Het zou erg vervelend zijn als je pony je zou raken, een haflinger kan best hard bijten en slaan.

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:40

het beste is om professionele hulp in te schakelen, want zoals de anderen al opmerkte lijkt het erop dat ze problemen heeft met haar dominantie. Kun je zelf geen instructeur inschakelen of een extra verzorger zoeken met veel rijervaring? Je kunt het beste serieus aanpakken, anders krijg je het zo niet opgelost.

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 10:11

het is al eerder gebeurd en ik heb het er toen ook afgeleert;) Ik lk kan prima overweg met de pony hoor Knipoog
alleen dus dat bijten en slaan, ik doe er nu wat grondwerk mee wat ze verassend leuk vind. En ze bijt ook niet meer Knipoog
ze slaat alleen nog. maar dat leer ik dr wel af.
ook ben ik een goede band met dr aant opbouwen en volgens mij gaat het zo wel lukken, want ze laat zich beter pakken en ik ben haar iets aant leren.
Als ik de shet pak zeg ik Jij mag zo. Ze begint het al te leren;)
ik heb het dr eerst geleerd met herhaling naja
en ik weet niet wat je met veel rijervaring bedoelt want ik rijd in de gevorderde les. en ik heb het bij deze dus Zelf opgelost met een beetje hulp van jullie Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:26

Goh en dat al binnen 1 dag, knap hoor dat je het haar al heb afgeleerd.... Nors opkijken

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 12:30

ik zat er al een tijdje mee hoor Knipoog, heb het hier geplaatst toen ik al bezig was met grondwerk etc. achaj Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:27

nah dan moet je wat duidelijker zijn in je beginpost!