Scheermachine huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Scheermachine huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:25

Voorgaande jaren heb ik mijn paarden ofwel laten scheren, ofwel een scheermachine van een stalgenoot geleend maar dit jaar geef ik het niet graag uit handen en kan ik ook geen scheermachine lenen voor zover ik weet.

Aangezien ik nou ook geen gigantische veestapel heb staan Huilen van het lachen vind ik het weer zowat om nu 300 Euro uit te gaan geven aan een scheermachine, dat ik dus misschien op zijn hoogst voor drie paarden nodig heb.

Ik vroeg me af hoe andere mensen dat doen. Ik weet dat je bijv. via Divoza scheermachines kan huren, waar kan het nog en wat kost het?
(ik woon in Belgie dus adressen in Groningen heb ik niet zoveel aan Vork )

Stravero

Re: Scheermachine huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:25

Mijn stalhouder heeft de mijne geschoren, scheert honderden koeien en een aantal paarden per jaar en 't ziet er fanstastisch uit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:39

Dit jaar wil ik de paarden dus absoluut niet door iemand anders laten scheren, zie openingsbericht Lachen
Dus graag alleen reageren over opties voor het huren van scheermachines.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:03

kijk eens tweedehands Ja, zijn genoeg machines te koop. Nieuwe mesjes erop of laten slijpen en scheren maar Haha!.

Hier verhuren ruitershops ook wel eens scheermachines.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:34

Ik weet niet waar je woont maar je mag de mijn wel huren voor een klein bedrag(is een goede machiene met net geslepen messen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:47

Scherpenzeel is erg ver weg, maar heel lief aangeboden Hesterve Lachen
Nathalie, ik ben al een tijd aan het zoeken geweest maar er worden er nauwelijks aangeboden (en als ze verkocht worden tegen de hoofdprijs, scheelt niet veel van nieuw Knipoog )
Ik ga nog maar eens verder vragen aan mensen of ik toch niet kan lenen, de ruitershops die ik gebeld heb verhuren niet helaas.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:49

Ik zou ook voor tweedehands gaan.

Vaak zijn de apparaten die je moet huren niet zo denderend, en heb je kans dat er schimmel of mok paarden mee geschoren zijn.

Ik zou liever een tweedehandsje nemen, goed schoonmaken en daarmee scheren.

Een aesculap econom gaat jaaaaaren mee.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:51

Ik vind 3 paarden wel de moeite waar om er een te kopen.Ik had jaren terug een fjord en die scheerde ik ook ieder jaar,heb er een gekocht en het is denk ik al 12 jaar geleden en hij scheert nog steeds super.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:52

Ik heb ook een aesculaap econoom. Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:48

Ik weet niet of het voor jou ver weg is, maar ik heb het scheerapparaat bij de Heimolen in Heerle geleend. Kostte mij 15 euro (officieel is dit voor 1 dag), maar had hem zaterdagmiddag opgehaald en hoefde hem dinsdag pas terug te brengen ( maandag zijn ze ook gesloten).

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:44

ik heb een belgisch merk 2dehands gekocht voor 100 euro, zitten wel aesculap mesjes op. Super goede aankoop Ja. Ik heb die van mij ook wel eens verhuurd, maar nooit voor minder dan 25 euro. Met een beetje pech moet ik de messen laten slijpen als iemand zijn paard niet goed poets.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:31

Kim_S schreef:
Ik weet niet of het voor jou ver weg is, maar ik heb het scheerapparaat bij de Heimolen in Heerle geleend. Kostte mij 15 euro (officieel is dit voor 1 dag), maar had hem zaterdagmiddag opgehaald en hoefde hem dinsdag pas terug te brengen ( maandag zijn ze ook gesloten).

Super bedankt, de Heimolen is wel haalbaar qua afstand *LOL*
Ik ga ze volgende week eens bellen, misschien dat ik dan het weekend mijn paarden kan gaan scheren.

Ik weet dat Aesculap een goed merk is, maar ze moeten ook nog tweedehands te krijgen zijn, en natuurlijk voor een beetje normaal bedrag Lachen

Nathalie, mijn paarden worden wekelijks gewassen en al helemaal voor het scheren dus dat is bij mij gelukkig geen issue Lachen

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:50

Heb er een gehuurd bij Chebelle in Oud Gastel. € 10 per dag en scheren echt fijn!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:24

bij divoza hoor ik alleen maar slechte verhalen