Nou heb ik mijn allerliefste Winstonpaard. Die een schat van een dier is en geen vlieg kwaad zal doen, niet zal trappen naar andere/mensen etc.
Maar helaas, meneer is een Indoctro en die staat ook bekend om hun eigenwijsheid. En eigenwijs dat is hij zeker. Als meneer iets niet meer wil doen, of iets eng vind, of gewoon geen zin meer heeft dan denkt hij békijk het maar, en gaat hij stilstaan. En écht niet dat je hem dan nog vooruit krijgt.
Neem een voorbeeld op buitenrit. Staan er leuke shetlanders in de wei wil meneer vanaf de weg niet meer verder, gaat hij stilstaan en komt hij alleen nog maar omhoog, en dan ook ech zo 10 keer achter elkaar en niet te laag ook, kan vaak de benen erboven zien uitslaan. Het is een tijd over geweest maar sinds kort is het weer begonnen en dan is het letterlijk, steiger, grond, steiger grond. Voorwaarts houden heeft geen zin hij blijft stilstaan, zweep heeft geen zin, wachten heeft geen zin want hij blijft wel lekker staan. De enige optie is doorzetten en dat kan láng duren. Af en toe moet ik er zelfs afspringen omdat hij echt op de haar het prikkeldraad in gaat. En daar ben ik als de dood voor

Het andere probleem is de trailer. Je krijgt hem dan ook echt níet de trailer in. Hij gaat met twee benen op de klep staan en doet niks meer
- brokjes, kun je lang wachten, ik geef hem alleen als hij er helemaal instaat omdat hij er anders een spelletje van maakt en dan zet hij vaag een paar stappen en dan springt hij de klep weer af.
- Erachter staan, gaat meneer draaien, of loopt hij alleen nog maar harder naar achteren. Met twee of meerdere mensen krijg je hem er ook niet in. Handen onder zijn kont ook niet hij draait zich alle bochten uit.
- Longeerlijn, dat is waar we op het moment mee bezig zijn, dan springt hij er als hij er eenmaal tussenstaat met een énorme sprong in maar dat duurt wel een half uur voordat hij ertussen staat.
Want als je de lijnen er hebt staat gaat hij zo hard naar achteren en blijft dan staan, wil je hem mee naar voren nemen komt hij zó hoog dat hij boven mij uitkomt (1.74) en dat een aantal keer achter elkaar. Afgelopen zondag op concours ook hij kwam zo hoog en zijn benen maaiden boven mijn hoofd uit dat de mensen verschrikt toekeken. We kregen hem met een aantal mensen erachter ook niet tussen (tussen de lijnen) maar uiteindelijk wel gelukt en toen sprong hij erin. Maar hij is slim want als hij de lijnen ziet liggen gaat hij als een razende achteruit en je krijg hem er niet meer in.
Wie o wie kan mij iets verder helpen?
Groetjes, [***]

en sorry voor het lange verhaal haha.
verder is het trouwens een schat van een beest die echt voor je wil werken en alles, maar dit zijn gewoon echt twee grote problemen.
.