Alleen buitenrijden of samen met andere paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goodgirls

Alleen buitenrijden of samen met andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 10:56

Wat is het beste als je met een paard wil buitenrijden?
Met een ander ervaren paard of meteen alleen zodat je later geen problemen krijgt dat je paard enkel met andere paarden buiten wi?

Mijn paard moet buiten meer zelfvertrouwen krijgen maar ik vrees dat als ik constant met andere ervaren paarden meega, ze niet meer alleen wil gaan.

Wat denken jullie?

caroltje16

Re: Alleen buitenrijden of samen met andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:58

Ik zou toch dan de eerste paar keer alleen gaan desnoods 1 persoon mee op de fiets.. dat als er iets gebeurt. dat die je meteen kan helpen... want als je met het paard de helle tijd in een groep ga dan krijg je inderdaad dat hij liever met groepen na buiten ga. en dan zou jij eigenlijk niet meer alleen kunnen gaan als je wilt gaan want dan moet je ook eerst kijken of er iemand mee kan..

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:04

ik ga met een jong paard altijd mee met een ervaren paard, zeker omdat er bij ons heel wat enge dingen zijn langs de weg en grote trekkers en jagers. Als dat goed gaat probeer ik af en toe op kop te lopen, zo krijg ie gaandeweg meer vertrouwen. We doen ook oefeningen, de ene keer moet de ene stoppen en wachten tot het ander paard wat verder is om dan rustig weer dichterbij te komen. Dan neem ik eens een klein stukje een andere weg, tot hij daar heel rustig bij blijft. Als dat goed gaat dan eens alleen proberen. Het vraagt wat tijd maar via die oefeningen leren ze heel wat bij, ook dat ze rustig blijven als ze een andere paarden tegenkomen. Ik vind dit een positieve manier, maar het vraagt wel wat tijd en niet iedereen heeft de luxe met een vraaf paard te kunnen meegaan, gelukkig hebben wij zo eentje op stal...

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:05

Goodgirls schreef:
Wat is het beste als je met een paard wil buitenrijden?
Met een ander ervaren paard of meteen alleen zodat je later geen problemen krijgt dat je paard enkel met andere paarden buiten wi?

Mijn paard moet buiten meer zelfvertrouwen krijgen maar ik vrees dat als ik constant met andere ervaren paarden meega, ze niet meer alleen wil gaan.

Wat denken jullie?

Als je mijn dochter was, mocht je niet eens alleen met je paard buiten gaan rijden............. Boos!
Juist als er iets gebeurd heb jij als ruiter hulp van de ander, en je paard steun aan het ander paard.
Wij hebben op stal vaker meegemaakt, dat er een meisje alleen ging rijden en dat later het paard alleen terug kwam.........
Lag dat kind met een hersenschudding of gebroken been in het bos..............
En zeg nu niet dat je een GSM bij je hebt, want die kan kapot vallen en/of als je bewusteloos bent, kan je niet bellen............. Verdrietig
Wees verstandig, en ga NOOIT alleen!! Knipoog