. Nu heb ik een dilemma voor jullie: Ik rij sinds aan aantal maanden een jonge merrie voor iemand. T is echt een "pismerrie" want ze wordt erg snel driftig/boos op andere paarden.
In het land lelt ze er rustig op los zodra er andere paarden die zij niet mag in de buurt komen. Onder het zadel heeft ze daar een andere oplossing voor gevonden en daar zijn de eigenaar en ik NIET blij mee.
Zodra er een ander paard langs ons komt breekt ze als een ware uit. Ze gaat heel hard met haar hoofd schudden, pakt het bit vast en bijt dan het paard dan langs komt. Nu maanden en en vele trainingen verder zijn we zo ver dat ze niet meer schud en redelijk relaxt blijft lopen maar ze blijft het wel proberen.
Ik kan gewoon niet met een ontspannen/losse teugel rijden als er andere paarden in de bak zijn want die "grijpt" ze.
Nu wil de eigenaar dat ik vanaf januarie wedstrijden ga starten, dat kan ze ook, ze loopt super, is leergierig en is er zeker klaar voor, we zitten nu dus alleen een beetje met haar bijtgedrag. Naar andere mensen die naast haar komen staan of langs haar lopen is ze heel lief, daar neigt ze niet eens naar, maar zodra er een ander paard langs komt en ze krijgt de mogelijkheid dan zet ze haar tanden in die nek!
Wie oh wie weet hoe we andere ruiters kunnen waarschuwen dat ze niet dicht langs deze merrie moeten rijden?
)