dikker deken bbij verandering stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

dikker deken bbij verandering stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:00

Hallo,

Aangezien ik mijn merrie waarschijlijk van stal ga veranderen had ik een vraagje: waar ze nu staat komt ze bijna niet buiten ( reden voor veranderen), nu heeft ze een deken aan van ongv 300 grammaar waar ze gaat staan zal ze zoiezo heel de dag buiten staan (joepie) is dit deken dan genoeg?

Hopende op een reactie

[naam]

Ladygiroc

Re: dikker deken bbij verandering stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:05

ik zou er een dikkere deken opdoen. Ze komt nu vol in de kou en wind. Dat had ze tussen de stalmuren niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:23

Ik heb nog een staldeken van harry horse liggen, zou ik die er onder kunnen leggen?

joyceV1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:00

ja dat is ooke en idee een goede onderdeken,zou ik persoonlijk ook wel doen groetjes

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:19

Ik zou er nu wel een andere deken onder doen of een dikkere deken kopen je paard is nu aan 300 grams gewend voor binnen, dus zonder wind, maar als ze nu naar buiten gaat is het dus wel koud. Ik zou volgend seizoen wel gewoon je 300 grams deken ophouden. Dan is ze gewend aan buiten staan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:47

Paarden kunnen zich goed aanpassen aan temperatuursveranderingen. Ik zou dus geen andere deken erbij onder doen. Als ze wel genoeg ruwvoer hebben, bij het verteren komt warmte vrij.

Toen ik mijn paard verhuisde naar de huidige stal had hij binnen anderhalve week zijn deken flink kapot. (Van 's nachts op stal in een box naar een erg frisse loopstal.) Omdat ik toen aan de andere kant van het land zat voor mijn werk kon ik geen andere deken brengen en stond hij zonder. Het vroor toen een aantal graden, toen ik vrijdagsavonds kwam stond hij vrolijk in de stal en had geen last van de kou.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:54

Ik zou ook geen andere deken om doen, of je paard moet geschoren zijn of heeeel dun in zijn vacht zitten?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:55

ik zou geen dikkere deken opdoen, wel moet je even kijken of je huidige deken ook voor buiten is want een staldeken is zo doorweekt.