Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of misschien met een beetje voer lokken ofzo?
) en het gewoon proberen. Een paard moet toch wel toestaan om een halster om te krijgen? Ookal zie je die maar 2 keer per week? Of zie ik dit verkeerd?
xxxdonja schreef:Bij een ander doet ze het niet, zeg je. Kan het dan niet zijn dat je iets bang voor haar bent, en dat ze er gebruik van maakt?
Ik zou gewoon later merken dat je daar niet van gediend bent, ( ookal is dit lastig als ze naar je uithaalt, geen pretje) en het gewoon proberen. Een paard moet toch wel toestaan om een halster om te krijgen? Ookal zie je die maar 2 keer per week? Of zie ik dit verkeerd?
Gewoon stevig vast pakken. Halster om doen. 
xxxdonja schreef:Bij een ander doet ze het niet, zeg je. Kan het dan niet zijn dat je iets bang voor haar bent, en dat ze er gebruik van maakt?
Ik zou gewoon later merken dat je daar niet van gediend bent, ( ookal is dit lastig als ze naar je uithaalt, geen pretje) en het gewoon proberen. Een paard moet toch wel toestaan om een halster om te krijgen? Ookal zie je die maar 2 keer per week? Of zie ik dit verkeerd?

BenB schreef:Het klinkt heel stom maar wat je vooral moet doen is afstand houden. Dat hoeft niet letterlijk maar je afstandelijker opstellen. Een paard geeft vanzelf wel aan als hij/zij aandacht wil hebben en als je haar dat geeft op het moment dat zij dat wil zal ze meer respect voor je krijgen. En het is zo dat er veel mensen op een manege om een paard gaan hangen, dus ik zal het haar absoluut niet kwalijk nemen en juist begrip voor haar tonen.
Ze komt vanzelf wel naar je toe, en dat ze niet zo knuffelig is wil niet zeggen dat ze geen aandacht wil, het ene paard is de andere gewoon niet en soms is dat wat moeilijk te begrijpen maar een paard is en blijft een paard.
Succes.

marlinH schreef:Toen ik begon met rijden stond er een hele leuke pension pony, een knuffelbeestje die heel lief was. Toen is ze verkocht aan de manege, en nu een paar jaar later kijkt die ook niet vrolijk meer als je de stal inkomt.
marlinH schreef:Toen ik begon met rijden stond er een hele leuke pension pony, een knuffelbeestje die heel lief was. Toen is ze verkocht aan de manege, en nu een paar jaar later kijkt die ook niet vrolijk meer als je de stal inkomt.

aira2005 schreef:marlinH schreef:Toen ik begon met rijden stond er een hele leuke pension pony, een knuffelbeestje die heel lief was. Toen is ze verkocht aan de manege, en nu een paar jaar later kijkt die ook niet vrolijk meer als je de stal inkomt.
Keek ff op je profiel!! Jezus kreeg tranen in me ogen! Echt erg dat dit soort dingen gebeuren dat mensen geen respect hebben voor paarden. (sommige mensen)![]()
Vind je het erg als ik het ook op mijn profiel zet??
TE5 schreef:xxxdonja schreef:Bij een ander doet ze het niet, zeg je. Kan het dan niet zijn dat je iets bang voor haar bent, en dat ze er gebruik van maakt?
Wat ik bedoelde:
ze doet wel rustig bij de mensen 'van de manege', zoals instructrices of de eigenaar enzo..
Die kent ze namelijk..
Maar bij de lessers doet ze voor zover ik weet altijd zoBenB schreef:Het klinkt heel stom maar wat je vooral moet doen is afstand houden. Dat hoeft niet letterlijk maar je afstandelijker opstellen. Een paard geeft vanzelf wel aan als hij/zij aandacht wil hebben en als je haar dat geeft op het moment dat zij dat wil zal ze meer respect voor je krijgen. En het is zo dat er veel mensen op een manege om een paard gaan hangen, dus ik zal het haar absoluut niet kwalijk nemen en juist begrip voor haar tonen.
Ze komt vanzelf wel naar je toe, en dat ze niet zo knuffelig is wil niet zeggen dat ze geen aandacht wil, het ene paard is de andere gewoon niet en soms is dat wat moeilijk te begrijpen maar een paard is en blijft een paard.
Succes.
Het enige probleem is dat ik haar wel gepoetst en gezadeld moet hebben vóór de les begint
Verder begrijp ik het van haar kant ook hoor,
ik zou helemaal gek worden als er iedere dag andere mensen aan en op me zaten..
.