Groom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Groom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 11:25

Heb jij een groom mee op wedstrijden?
En wat doet de allemaal?

_Question

Re: Groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:32

Nope heb geen Groom mee Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:38

Ik heb wel hulp mee naar een wedstrijd om mij te helpen met mijn paard in en uit de trailer te halen en voor te lezen. En mij een beetje kalmerend toe te spreken Clown
Het is hulp, onderling noemen we het gekscherend groomen. Ik help indien nodig ook anderen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:44

Ik help op wedstrijden van mijn buurmeisje, we noemen het 'groomen Huilen van het lachen ' maar het is dus eigenlijk gewoon helpen..

Het begint 's ochtends; zij gaat de paarden vlechten e.d, ik ga de trailer in orde maken, hooinetten vullen, zorgen voor genoeg water om mee te nemen, zadel, hoofdstel, (poets ik ook eerst) álles in de trailer stoppen. (later controleert zij nog voor de zekerheid). Dan helpen de paarden in te pakken (maar dat komt omdat wij met meerdere gaan, anders doet zij dit alleen).

Op de wedstrijd zelf doe ik eigenlijk niks tot ze moet opzadelen. Ik help met het paard van de trailer halen en (nog iemand anders houd hem vast Huilen van het lachen ) en dan pak ik alle spullen uit de trailer/auto terwijl zij het erop legt.

Ik zorg dat ze haar cap, handschoenen en alles heeft, als ze haar laarzen nog aan moet doen ga ik even aan de hand stappen en vanaf het moment dat zij erop zit doe ik eigenlijk niks meer. (behalve dekentje aanpakken, bandages afhalen e.d Ohja! en filmen Pling )

Tot ze klaar is met uitstappen en dan berg ik alle spullen weer opnieuw op terwijl zij het paard goed naverzorgd en op de trailer zet.

En dan eeh, tja Huilen van het lachen begint het weer opnieuw met het andere paard Huilen van het lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:00

Mijn vriend is mijn groom Clown
Die helpt laden en zadelen, geeft spullen aan, stapt het paard aan de hand wat rond als ik mijn rijkleren aantrek, helpt paard vasthouden bij het opstijgen indien nodig, paard aan de hand langs enge dingen pakken indien nodig, houdt mijn dochter bij terwijl ik rijd, leest mijn proeven voor, houdt me achteraf gezelschap in de kantine en hoort geduldig al mijn zelfkritiek aan.
Wassen en vlechten doe ik graag zelf. Tuig en laarzen poetsen doe ik ook meestal zelf, maar wordt eventueel nog in de auto door hem gedaan.
Ik neem maar een paard tegelijk mee, dus dat is geen probleem.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:04

mijn zus gaat altijd met mij mee op wedstrijd om te helpen met opzadelen en voor te lezen Ja ook geeft ze nog wat kleine tips met inrijden, omdat ik met haar paard start.
alleen op wedstrijd gaan is ook maar zo saai Clown

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:20

als het kan komt mijn zus nog na en die gaat dan voorlezen verder doet ze niks..
mijn vader gaat altijd mee en helpt me ook altijd met opzadelen en paard vasthouden. hij heeft me ook een keer voorgelezen, toen kon er niemand anders..gelukkig ging dit goed want hij heeft er geen verstand van Tong uitsteken

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:45

mijn moeder is mijn groom elke dag mee naar stal verzorgen vindt ze geweldig!!! dus ik heb niet veel te klagen Knipoog

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:10

mijn moeder is meestal mee en die houd pony vast enzo

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:31

Als mijn vriendin geen concours heeft gaat ze altijd mee. En dan helpt ze me ook. Dus ik noem haar altijd mijn groom. Tong uitsteken
En als we allebei het zelfde concour hebben, helpen we elkaar ook even Knipoog . Behalve als we zelf moeten rijden.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:33

ik ben zelf groom,, Dat houd in zadelen, poetsen, paard eventueel uitstappen, klaar maken voor de wagen , paard overnemen van de ruiter en andere paard geven, longeren.. etc !

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:33

Voorlezen, paard vasthouden, helpen spullen sjouwen/klaarmaken en vooral; voor de gezelligheid!!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:37

Mijn vriendin vind het altijd gewoon heel leuk om mee te gaan, en is dus eigenlijk een beetje mijn groom op dit moment.
ze leest voor, ze helpt me met alles klaarmaken en al die dingetjes, soms ook met invlechten als meneer zijn hoofd niet wil stilhouden.
ik moet toegeven dat ik er erg blij mee ben Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:44

Groom... Wat heet groomen? Haha!
Mijn moeder gaat altijd mee om de proefjes voor te lezen, maar als ik bezig ben om mezelf aan te kleden (lees: overbroek uit, laarzen aan, sporen om etc ), staat zij al vaak m'n paard op te zadelen. Vraag het d'r niet, maar ze doet het vaak toch. Ook is zij degene die vaak eruit gesprongen knotjes terugzet etc Tong uitsteken

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:04

nee..soms me instructrise mee

2_Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:41

Groomen is het helpen van de ruiter bij het naar wedstrijd gaan en de wedstrijd zelf. Het is best makkelijk als iemand paard opzadelt etc.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:44

mijn zusje is vaak groom van het paard, ze helpt vasthouden opzadelen enz. Altijd wel erg makkelijk, mijn moeder is mijn groom, die zorgt dat ik er netjes uit zie en zij leest voor.. Knipoog Nja ik kan het iig niet echt groomen noemen.. Knipoog Maar het is altijd wel gezellig.

2_Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:45

Het is idd gezellig ja. Je wordt meestal ook lekker ontspannen als je bekende mensen om je heen hebt die meedenken met je.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:44

Mijn moeder is mijn groom Clown Die weet precies in welke volgorde zij alles moet aangeven Huilen van het lachen (jaja opgevoed ROFL ) Dat is lekker handig Haha!

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:23

Ik zoek nog een groom....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:29

Mijn moeder
Die doet gewoon het meeste met mij
Wat ze niet mag is meelopen met parcourslopen Tong uitsteken
Verder helpt ze heel goed Lachen

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:33

hi leuk
mijn moeder rijd soms ook wedstrijdjes of als de eigenaar van de manege op concour gaat vind die het ook leuk als er iemand meegaat. ikke ben het groomie. vind het maar wat leuk om te doen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:38

Er gaat altijd wel iemand mee, meestal een vriendin. Die is vooral extra 'handjes'... Helpen inladen, even paard vasthouden als ik mijn kleding in orde maak, net op het laatste moment het hoofd nog even schoonmaken (die van mij is nl echt ALTIJD vies Bloos ) enz.
Oh ja, en het allerbelangrijkste: paraat staan als ik de ring in moet, dan heeft paardlief nog weleens wat extra overtuiging nodig... (Lees: groom moet hem af en toe naar binnen duwen/slepen Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:37

Om het 'groom' te noemen vind ik ook zowat, maar vind het wel héél handig om iemand extra mee te hebben op wedstrijd. Baas v/d paarden stresst enorm, dus is het wel fijn om een outsider mee te nemen die wat rustiger d'r mee omgaat... Bloos
Meestal is het gewoon helpen met op/afzadelen (zoiezo als ik 2 paarden in dezelfde klasse rijd), tussendoor even stappen - uitstappen als ik snel achter elkaar dr op moet... Lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:01

hahaha, drafbalk is mijn groom als we naar de manege gaan. soms zadelt ze ook de paarden voor andere en krijgt er dan een zakkie chips voor, hihi.
En als drafbalkje gaat rijden ben ik soms haar groom, vind ik gewoon leuk om te doen, moeder en dochter delen hier dezelfde passie Haha!