Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
scoopje schreef:jeanine: bij mijn DA kost een klinische keuring + rontgenkeuring van alle gewrichten 250 euro. Je bent dat geld kwijt, of het dier nou goedgekeurd wordt of niet.
Als ik een goedkoop recreatiepaardje zou kopen lijkt me dat bedrag gewoon niet de moeite waard. Bij jonge sportpaarden die je koopt als investering voor de toekomst is het natuurlijk wat anders, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ladygiroc schreef:Ik heb er 1 gewoon zelf gekocht.. Zonder iemand erbij..En zonder DA. De andere 2 kon ik al een paar jaar. Maar als ik nu iemand mee moest nemen dan uhm...ja weet ik niet..
Maar vind het wel goed dat je daar nu al over nadenkt! Een paard kopen is moeilijker dan een huis omdat je ook een emotionele waarde hebt en natuurlijk een levend wezen. En geloof me, mensen zijn ze onbetrouwbaar als de pest. De 1 z'n doos is de ander z'n brood!
Jeanine84 schreef:@scoopje gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hoor; waarom alleen een paard van boven de 5000 rontgenologisch laten keuren? Mijn paard zat daar onder, 2,5 jaar oud en zij is helemaal gekeurd..waarom? Omdat ik niet voor verassingen wil komen te staan...een paard van onder de 4000 kan net zo goed artrose of ocd hebben en dan heb je dus een paard op stal staan waar je niks mee kan terwijl je hem hebt gekocht als sportpaard..dan haal je jezelf toch nog vanalles op de hals? Dan had je hem toch beter gewoon kunnen laten keuren?
scoopje schreef:Ladygiroc schreef:Ik heb er 1 gewoon zelf gekocht.. Zonder iemand erbij..En zonder DA. De andere 2 kon ik al een paar jaar. Maar als ik nu iemand mee moest nemen dan uhm...ja weet ik niet..
Maar vind het wel goed dat je daar nu al over nadenkt! Een paard kopen is moeilijker dan een huis omdat je ook een emotionele waarde hebt en natuurlijk een levend wezen. En geloof me, mensen zijn ze onbetrouwbaar als de pest. De 1 z'n doos is de ander z'n brood!
Dan heb jij veel geluk gehad. Als je hier in TAO een paar pagina's terugleest vind je al veel topics van onervaren mensen die een paard gekocht hebben waar wat aan mankeert en die dan op bokt advies komen vragen om de brokken te lijmen. Dan laat je hem toch veel beter eerst keuren!