bucas power turnout light gescheurd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollieke

bucas power turnout light gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:30

ik heb voor mijn 2 paarden de bucas power turnout light high neck. Deze deken heeft een speciale clickandgo-front sluiting, het borststuk overlapt dan en is gesloten met velcro. Nu is deze volledige band velcro gescheurd tot aan de sluiting Boos! Dit bij alle 2 de dekens. Heeft er nog iemand dezelfde problemen met deze dekens en zou dit onder de garantie vallen?

LisaB

Re: bucas power turnout light gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:34

Ik zou zeker terug gaan! Heb geen ervaring met die dekens, maar Bucas geeft toch garantie op scheuren

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:34

Ik zou ook terug gaan zeker omdat het bij alle twee de dekens is!!

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:41

Ik heb deze dekens wel gekocht via ebay in Duitsland, dus kan ik er niet zomaar mee terug gaan. Ik heb wel een oud reservedeken dat ik even kan opleggen, maar niet voor een hele tijd. Mijn paardjes lopen dag en nacht buiten.
En waarschijnlijk zal ik eerst de dekens moeten opsturen denk ik? En ik weet echt niet of die garantie op scheuren wel geldig is voor de sluiting. Ik heb ze voorlopig zelf wat hersteld en een sluiting bijgezet onder de velcro Stoom uit je oren

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:44

Zou gewoon eerst eens telefonisch contakt opnemen misschien weten ze er meer van dat e bv een hele serie niet goed is en krijg je wel nieuwe. En in het ergste geval zul je ze wel op moeten sturen ja maar dat is beter dan het zomaar voorbij laten gaan, is best een bedrag waar je over praat

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:48

Het zijn ook nog maar nieuwe dekens, ze liggen er pas 4 weken op. En ja, ze zijn zeker niet van de goedkoopste.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:50

Ik had precies hetzelfde met de Bucas Irish, maar viel helaas niet onder de garantie. (Paard had het zelf kapot gemaakt volgens hen... Verward )

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:57

_Nelleke_ schreef:
Ik had precies hetzelfde met de Bucas Irish, maar viel helaas niet onder de garantie. (Paard had het zelf kapot gemaakt volgens hen... Verward )

Als hun dat echt vol houden heb je ook geen poot om op te staan Ach gut

Dat is wel lastig ja, maar als het al bij 2 is en ze zijn zo nieuw. (heb zelf niet zulke dekens hoor maar hun geven toch de garantie dat ze zo sterk zijn?)
Ik zou echt bellen en je eigen niet te makkelijk af laten schepen.

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:00

Mijn paarden zijn ook wel prutsers, maar voor dit zelf kapot te maken??? Ik heb er enkele foto's van, maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen, zal eens verder zoeken

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:00

Mijne was welgeteld 4 dagen gedragen en toen al kapot. Heb 'm toen teruggestuurd maar daar zagen ze aan de sporen (??) op de deken dat de deken met geweld was kapotgetrokken. Deken zag er nog gloednieuw uit.
Heb 'm vervolgens teruggevraagd en bij de plaatselijke paardenwinkel laten repareren. Daar vonden ze het echt belachelijk dat ik geen garantie kreeg, omdat ie echt nog gloednieuw was, verder geen beschadigingen, alleen die scheur aan de voorkant. Ook geen sporen, niks. Vaag verhaal dus...

(Bij de ruitersportzaak hebben ze 'm overigens voor 7,50 keurig en waterdicht gerepareerd Lachen )

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:02

En bellen zal ook niet zo simpel zijn, ik kan echt geen duits Rolleyes

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:04

Engels wel toch? Is een Iers bedrijf toch??

Overigens zou ik m gewoon laten repareren bij de plaatselijke ruitersportzaak. Kost je vaak maar onder de 10 euro en soms kan je er zelfs op wachten...

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:12

Moet je dan met bucas zelf contact opnemen? Ik dacht dat dit via de verkoper moest gaan?

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:14

En ik heb wel een oud reservedeken, maar ik kan het ook geen weken laten opliggen. Als ik het moet opsturen zal het wel een tijd duren eer ik ze terug krijg. En een ruitersportzaak die dekens hersteld weet ik niet zo onmiddellijk zijn.

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:43

[img]http://byfiles.storage.live.com/y1pSCRzgyVzh_1e2wRhBbFx8ZXLvMZrVkAfLuvzuM72VDD47z1I24xdnJYz74rIRJ74[img][/img]http://byfiles.storage.live.com/y1p2XE_ZH7q6Wd-vaDwnMFjQmZia2PDugJJSqc3PlFfc1TNqdgUeMLNdqz7U4uelvQL[/img]
nieuwe poging
Laatst bijgewerkt door knollieke op 22-11-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:45

Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:47

Heb je even geholpen hoor Knipoog

Maar dit valt best mee toch? Bij mij was het materiaal + voering helemaal doorgescheurd. Dit is er zo weer op gestikt. Lachen

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:53

de voering van binnen is ook wat gescheurd. En dit zou toch niet mogen voor nieuwe dekens.
En bedankt voor de hulp Knipoog ik zou anders nog een tijdje op de sukkel zijn!

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:02

Het probleem is ook dat als die sluiting zo losgescheurd is, het slotje ook heel gemakkelijk opent. Het deken dat het meest gescheurd is, ligt op mijn merrie en als ik toekwam was het slotje open. Ze stond gelukkig rustig in de stal Slapen . Ze kon evengoed buiten zot aan het doen zijn dat haar deken al op haar gat zou hangen. Ze zou zich nog kunnen verongelukken op die manier!
Ik vraag me dan ook af of een herstelde deken wel even sterk blijft (zoals een nieuw deken eigenlijk zou moeten zijn). Zodat ik na enkele weken niet terug hetzelfde probleem heb.

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:30

Niemand anders met hetzelfde probleem?

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:48

De zadelmaker heeft dit zo gemaakt hoor, ik heb deze deken ook gekocht maar mijn paard heeft hem nog te weinig opgehad om te kijken of het scheurt.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:09

Heb je het orginele boekje er nog bij? En misschien kan je met internetbankieren de transactie nog terug vinden. Dat zou voldoende moeten zijn om contact op te kunnen nemen met bucas.
Heb van verschillende mensen gehoord dat zij goede ervaringen hebben met de garantie van bucas.

Trouwens niet toevallig vandaag precies dezelfde deken gekocht en gelijk het boekje met betaalbewijs in de administratie gedaan Haha!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:30

Bucas geeft alleen garantie op de buitenstof, niet op sticksels.Ik heb dit namelijk ook gehad en bij mij werdt het niet vergoed.
Succes.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:33

ik heb dit dus ook!!!!!!!!!! Trok mijn paard ook zo uit de paddock.
Heb de winkel gebeld, de paardendrogist, mocht de deken terug sturen en hun gingen er wat aan doen.

Echt balen van die deken he!!!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:52

Dit zijn de nieuwe sluitingen he? Mijn bucas deken heeft nog de oude sluitingen, en daar heb ik deze geintjes nooit mee gehad.
Dit krijg je trouwens niet vergoed hoor, ze zullen zeggen dat je paard ergens aan blijven hangen is of iets in die richting. Wel balen van je deken, bucas dekens zijn niet goedkoop!