Ik sta dus ergens met mijn paardje waar ik een weiland huur 24/7 het hele jaar door. Ik betaal hier 50 euro in de maand voor en het is een niet al te groot weiland.
Nu is het echter zo dat de omheining zo verrot is als maar zijn kan. De paarden staan letterlijk alleen maar achter schapengaas.
Nu heb ik de afgelopen weken met regelmaat de paarden uit de tuin geplukt en zelfs een aantal keer van straat.
Ben hier al regelmatig mee naar de staleigenaar gegaan en netjes gevraagt of ze er wat aan willen doen. Ja dat willen ze wel. Nu een behoorlijke tijd later is er nog steeds niks aan gedaan terwijl ze zelf met eigen ogen die paarden steeds zien ontsnappen. Ik heb inmiddels al ruim 30 keer bij ze op de stoep gestaan.
Vandaag om 9 uur 's ochtends zouden ze de omheining gaan doen. Kom ik om 3 uur aan om mijn paard te voeren, zie ik dat er wederom wéér niks aan is gedaan.
Ik bel dus wéér aan en vraag heel netjes waarom er nog niks aan die omheining is gedaan. Wederom uitgelegt dat ze langs een drukke weg staan waar ze als gekken overheen rijden en dat het écht een keer fout afloopt. En de verzekering vergoed niks, want de omheining is niet in orde.
En ineens werd ze me toch boos! Het was allemaal onze eigen verantwoording en wíj moeten zelf maar zorgen dat het op orde komt, want ónze paarden slopen te boel steeds etc etc.
Dat schoot me echt in het verkeerde keelgat. Wíj betalen potverdorie stalgeld daar en hún als verhuurders horen gewoon te zorgen dat de boel op orde is!
Ik weiger hiervoor op te draaien! Ze weten al zó lang dat ze er wat aan moeten doen. Ik vind het niet gek dat de paarden die omheining slopen. Kom zeg, een schapengaasje houd een paard toch zeker niet tegen?
Ik ben echt zo vreselijk kwaad! Ben ik nou zo onredelijk?