Paard transporteren naar buitenland, te veel stress?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Paard transporteren naar buitenland, te veel stress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:19

Alweer een domme vraag, maar het zit me wel dwars.
Als je een paard hebt en die verkoop je aan iemand in het buitenland, dan moet het paard, per vlieftuig/trailer/trein/etc, vervoerd worden, toch? Of je bent zo dom om dat te voet te doen.. Vork
Maar goed, mijn vraag is dus of het stress kan veroorzaken of niet (in de meeste gevallen niet), alles is (misschien) nieuw voor ze en ze kennen het nog niet, iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Fira op 21-11-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Re: Paard transporteren naar buitenland, te veel stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:22

Waarom? Als ze vervoer gewend zijn is er niets aan de hand, enkel een beetje langer. Mijn paarden (waarvan 1 veulen) kwamen vrolijk en fit van de vrachtwagen in iedergeval.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:33

Ik denk dat als je pony niets is gewend het hem zeker heel wat stress oplevert en het heeft ook te maken met het karakter van de pony, de een legt zich makkelijker neer bij dingen dan een ander en ik denk ook dat het alles scheelt als er andere paarden bijstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:52

Vliegtuig : zeer weinig stress, de ervaring doorgaans is dat paarden daar juist rustiger in zijn dan in een gewone trailer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:27

Een paard weet niet dat hij in het buitenland is hoor Knipoog Klimaat verschil kan de nodige lichamelijke problemen veroorzaken, maar met een goede begeleiding is dat te doen.

Wat betreft de reis, een paard dat gewend is om te reizen en makkelijk reist heeft geen enkele moeite met een langere tijd reizen. Er gaan ook zat paarden alleen voor wedstrijden de grens over.