met deken en al in een waterplas gerold

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

met deken en al in een waterplas gerold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:59

mijn paard is echt een poetje Clown kwam vanmiddag op stal,en ja hoor de deken aan een kant kletsnat en onder modder(buitenkant)binnekant maar heel iets bij de hals deken op of af doen?heb namelijk maar een 300 grams en de dekens drogen nauwelijks met dit vochtige weer hoe doen jullie dat?gr emaartje Haha!

Lietje1

Re: met deken en al in een waterplas gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:01

Wil je hem dan zonder deken laten lopen? De deken is aan de binnenkant toch droog? Dan zou ik hem gewoon ophouden.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:05

Die van mij krijgt het ook klaar om de deken zeiknat te krijgen van binnen en buitenkant door in een plas te liggen. Water stroomt dan ook zeg maar in de deken. Wanneer ze weer van zo'n 'buien' heeft dan zet ik der eerst met een oude deken op totdat ze gerold heeft en dan pluk ik der weer uit de wei en doe een droge deken op Ja Natte deken kan dan drogen voor volgende dag!
Wanneer deken aan de binnenkant droog is dan laat ik der altijd lopen, buitenkant droogt vanzelf wel weer Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:23

Lietje1 schreef:
Wil je hem dan zonder deken laten lopen? De deken is aan de binnenkant toch droog? Dan zou ik hem gewoon ophouden.

nee heb nu net even een 200 grams opgedaan Haha! dus iets minder dik

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:23

rossi schreef:
Die van mij krijgt het ook klaar om de deken zeiknat te krijgen van binnen en buitenkant door in een plas te liggen. Water stroomt dan ook zeg maar in de deken. Wanneer ze weer van zo'n 'buien' heeft dan zet ik der eerst met een oude deken op totdat ze gerold heeft en dan pluk ik der weer uit de wei en doe een droge deken op Ja Natte deken kan dan drogen voor volgende dag!
Wanneer deken aan de binnenkant droog is dan laat ik der altijd lopen, buitenkant droogt vanzelf wel weer Haha!

en hoe krijg jij de natte deken binnen een dag droog als het zo vochtig weer is?en het bijna niet droogt

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:38

Emaartje schreef:
en hoe krijg jij de natte deken binnen een dag droog als het zo vochtig weer is?en het bijna niet droogt

Binnen hangen bij een verwarming, er is een soort kantine bij de stalling van mijn paard en daar hang ik de deken dan binnen. Is prima als ik de troep maar steeds zelf opruim Ja
Dus hoef hem niet buiten te drogen! En wanneer hij nog wat vochtig of nat is krijgt ze eerst die deken toch weer op en na het rollen de droge.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 16:47

rossi schreef:
Emaartje schreef:

Binnen hangen bij een verwarming, er is een soort kantine bij de stalling van mijn paard en daar hang ik de deken dan binnen. Is prima als ik de troep maar steeds zelf opruim Ja
Dus hoef hem niet buiten te drogen! En wanneer hij nog wat vochtig of nat is krijgt ze eerst die deken toch weer op en na het rollen de droge.

dan heb je geluk je *LOL* krijg je bij ons niet voor mekaar in de kantine deken drogen Vork helaas..en het stinkt dan ook behoorlijk natuurlijk Clown

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:51

Eens een serieus gesprek met je paard voeren dat in een plas rollen niet zo handig is Clown

Even zonder gekheid, ik heb om die reden een waterdichte deken opliggen maarja dat helpt natuurlijk ook niet echt als ze in een plas gaan rollen ( mijne rolt alleen in de modder ), de deken in iedergeval ergens uithangen zodat hij beter kan drogen, kun je hem wel binnen hangen? bij ons leggen ze de deken vaak op de balen stro, dat trekt ook wel een beetje het water eruit..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:06

gewoon op doen, je kunt de buitenkant evt. schoon borstelen, maar je deken hoort hier tegen te kunnen.
Het is de buitenkant en niet de binnenkant.
Als ze in een regen bui staan is de buitenkant ook nat, dan doe je hem toch ook weer op (of je moet meerdere dekens hebben dat je kunt wisselen), snap het probleem niet echt.
Als de binnenkant niet verder nat is dan een klein plekje bij de als is er niets aan de hand.
Je kunt je paard nu niet zonder deken laten staan, hij is er al aan gewend.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:15

die van mij hebben buiten andere dekens op als op stal. dus bij mij hebben ze tot de volgende ochtend te tijd om te drogen Clown

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 23:50

josie schreef:
gewoon op doen, je kunt de buitenkant evt. schoon borstelen, maar je deken hoort hier tegen te kunnen.
Het is de buitenkant en niet de binnenkant.
Als ze in een regen bui staan is de buitenkant ook nat, dan doe je hem toch ook weer op (of je moet meerdere dekens hebben dat je kunt wisselen), snap het probleem niet echt.
Als de binnenkant niet verder nat is dan een klein plekje bij de als is er niets aan de hand.
Je kunt je paard nu niet zonder deken laten staan, hij is er al aan gewend.

dat is zowiezo niet de bedoeling Clown om hem zonder deken te laten staan,maar heb maar een deken zoals ik zei waterdicht van 300 grams,heb er nog een van 150 grams en verder staldekens,maar bij ons op stal wisselen ze geen dekens om bijv de andere weer op te doen vandaar Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:31

Als ie van binnen droog is zou ik hem oplaten hij droogt sneller van de lichaamswarmte van je paard dan dat je hem zo op gaat hangen.
Het is alleen vervelend als het water de deken in is gelopen.
En als dit je enigste deken is zou ik als ik jouw was voor kerst 1 erbij vragen ofzo.