tweetal, viertal hoe beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

tweetal, viertal hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:52

Wij zijn op stal met een klein clubje viertal aan het rijden. We zijn er ene tijdje geleden mee begonnen. Gewoon voor de leuk. Maar het gaat eigenlijk zo goed. Dat we ons afvragen of er ook wedstrijden voor georganiseerd worden?

Ik heb al op de knhs site gekeken en wat gegoogeld maar kan daar vrij weinig over vinden. Hebben jullie meer informatie over 2tal of 4tal rijden. Of sites waar ik eens op kan kijken.

aslo

Re: tweetal, viertal hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:48

2tal is er niet. 4tallen is meestal alleen tijdens het buitenseizoen. Sommige verenigingen regelen dit dan, je kunt niet op elke wedstrijden 4tal starten nl.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 19:49

Je hebt toch pad de deux?
Das toch met zijn 2en?
Dus eigenlijk moeten we opzoeken naar een vereniging die ook aan viertallen doet? En is het alleen voor pony's of hebben ze ook voor paarden?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:51

Wij starten altijd 4-tal op kringwedstrijden (zomer). En de selectiewedstrijden voor de regiokampioenschappen (en dus ook de regiokampioenschappen). Verder heb je wel wedstrijden waar je ook 4-tal kunt rijden, kun je het beste even op startlijsten zoeken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:57

Ik zie dat je uit oudenbosch komt. Ergens volgend jaar is er een viertal wedstrijd in Den Goubergh. Kijk even voor meer info op de site van Den Goubergh (Onder manege en dan vereniging geloof ik). Verder voor het trainen is het handig als je een commandant vind die het al vaker gedaan heeft en jullie dus goed kan helpen met bijvoorbeeld de juiste afstanden en het juiste tempo. Succes!

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:25

hey,

leuk dat je ook over nadenkt om 4tal te gaan starten,moet je zeker doen,is erg leuk.
in het proevenboekje staat ook aangeven welke proeven je met een viertal kan rijden,kijk onder afdelingsdressuur,ook bij de knhs site kan je meer informatie vinden.
zo hoeft bv niet iedereen van je viertal perse lid te zijn van dezelfde vereniging,wel moet iedereen uit je 4tal b of hoger starten.en het is zowel voor 4tal paarden (pony met paardenstartkaart mag ook meerijden) of 4 tal pony's(hangt dus eigenlijk meer van de startkaarten af,ponystartkaart of paardenstartkaart).
als jullie het nu al leuk vinden dan zou ik me er zeker in verdiepen en het proberen,het is erg leuk!!
succes!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:23

Super heel erg bedankt voor de informatie.
Het viertal bestaat uit 4 paarden waar van er ook een al wedstrijden rijdt (B niveau). De andere 3 willen binnenkort ook gaan starten B.
Dat we een commadant moeten hebben had ik al begrepen. We hebben nu wel iemand die brult wat we moeten doen en hoe het eruit ziet. Maar die heeft verder geen ervaring met viertal rijden.
Ook bedankt voor de sites. Ga ik ook even op rond snuffelen.

Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:17

Volgens my zyn er alleen sellecties met de kring, regio en nederlandskampioenschappen viertallen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:44

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:28

In de winter heb je een viertal competitie kür op muziek, de Merrell Cup. Heel erg leuk!! Als jullie allemaal lid zijn van een (dezelfde) rijvereniging kan je je daar binnenkort weer voor opgeven. In de zomer heb je alleen de klassieke proeven, die worden maar op heel weinig wedstrijden georganiseerd.

Fayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:59

Kijk op www.dengoubergh.nl >manege>vereniging>activiteiten. Op 12 april 2009 wordt hier een wedstrijd 4- en 6-tallen georganiseerd voor paarden.