Deken laten wassen, nu beschadigd. Wie is verantwoordelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katrien214

Deken laten wassen, nu beschadigd. Wie is verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 00:51

Ik heb mijn waterdichtedeken laten wassen en toen ik de deken terugkreeg zag ik dat aan beide kanten grote krassen in de stof zitten. Ik heb hier over contact opgenomen met het bedrijf. Ze zeggen dat het wassen op eigen riscio is. Dat is mij vooraf niet verteld.
Het blijkt nu ook dat de deken niet gewassen is met een speciaal wasmiddel en dat de deken ook te heet gewassen is. Ze hebben vooraf verteld dat ze wisten hoe ze waterdichte dekens moeten wassen. Dat blijkt.... Ahum Boos!
De deken van een vriendin is op hetzelfde moment ook daar gewassen en is ook kapot teruggekomen. Dat kan geen toeval zijn lijkt mij...

Mijn vraag is moet het bedrijf de deken vergoeden of heb ik gewoon pech?

Arizona

Re: Deken laten wassen, nu beschadigd. Wie is verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:41

Meestal hangen er wel bordjes in de zaak waarop dat staat.
Ik heb het eens met een broek gehad, ben toen nog terug gegaan, maar ik werd toen op een bordje bij de ingang gewezen waarop staat dat het op eigen risico is.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:03

Naar mijn idee hebben ze dit te vergoeden.
Heb ooit eens porblemen gehad met een dekbed, uiteindelijk, weet wel wat je rechten zijn, vergoed.
Als zij dit van te voren niet aan jou hebben kenbaar genmaakt dat het kan zijn dat de deken krassen gaat vertonen, dat men te heet was en niet met het juiste wasmiddel, nou daarvoor zijn ze toch echt aansprakelijk, bordje of geen bordje!
Als men de deken aanneemt, mag jij er ook van uit gaan dat men kundig is, anders had men de deken moeten weigeren.
Men is niet kundig gebleken, te heet, verkeerd wasmiddel, met alle gevolgens van dien.
Met mij waren ze echt nog niet klaas, neem maar eens contact op met b.v. de comsumentenbond, zij kunnen je vast wel helpen.
Er is ook voor stomerijen een geschillen commissie, mits men aangesloten is.
Succes!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:02

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb inmiddels de factuur van mijn deken naar het bedrijf gestuurd. Ben benieuwd of hier wat uitkomt. als dat niet werkt zal ik contact opnemen met bv de consumentenbond.