Ruitersterspeld en dergelijke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Ruitersterspeld en dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 08:56

Ik weet dat je een ruitersterspeld kan ontvangen als je zo'n 4 paarden naar het Z2 met winst heb gereden.

Mijn vraag: Hoe ziet zo'n speld eruit? Ik heb overal op google enz gezocht, maar moeilijk te vinden.

Tevens wat ik benieuwd wat voor spelden er mee zijn en waar ze voor dienen of wanneer je die ontvangd. Zie namelijk wel eens dat dressuurruiters vele spelden op de kraag hebben zitten.

Bedankt alvast!

DanielleB

Re: Ruitersterspeld en dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:03

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:39

Ik dacht altijd dat je 5 paarden Z1 + 5 gereden moest hebben minimaal beginnen in de M1
of 3 paarden Z2. Nu ik de link heb gelezen zie ik daar niets van terug, hoe zit dat nou weer ?

De ruiterster ziet eruit als een grote witte ster, ik persoonlijk vind hem niet mooi, dus ook niet aangevraagd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:17

Vroeger ging het erover dat je meerdere paarden in een bepaalde discipline naar het Z moest hebben gereden (volgens mij vanaf het M). Nu is het zo dat je paarden in verschillende disciplines naar het Z moet hebben gereden. Dus niet alleen twee paarden naar de Z2 dressuur, maar 1 naar het Z dressuur en 1 naar het Z springen. Eventing telt volgens mij ook mee. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:20

klopt. met tenminste 2 verschillende paarden in tenminste 2 disciplines Z gestart zijn. Paarden mogen niet al hoger geklasseerd zijn, en je mag niet versneld promoveren.