Hey! Ik ben mijn paard aan het trainen in dressuur. Hij is 9 jaar, en we kochten hem 8 maanden geleden toen hij nog niet eens hulpen kende. Nu loopt hij aan de teugel en kan stelling geven. Nu ben ik aan het rond kijken voor wedstrijden. Alleen is het probleem dat hij met nieuwe dingen al snel zenuwachtig wordt. Heeft iemand tips en weten jullie nog wedstrijden om aan mee te doen? xxx me
Ik bedoel veel naar vreemde lokaties gaan en daar dan evt. de wedstrijdsituaties nabootsen. Zo worden jij en je paard er beter op voorbereid wat er gebeurd op een wedstrijd.
Gewoon gaan en kijken waar je uitkomt. Wat maakt het uit? B is niet moeilijk en paard kan zo rustig aan wennen. Gewoon regelmatig gaan en dan went hij vanzelf.
Zoveel mogelijk doen met je paard . Ga naar concours , wandelen enzo .. Voor te winnen moet je zowieso niet gaan in het begin , eerst zal hij moeten wennen aan alles , aan de bak , de jury , de andere paarden en camions .. Maar na een paar wedstrijden heeft ie wel door hoe het werkt . Gewoon doen !
eerst startkaart aanvragen en dan gewoon gaan. Ik ben nu 2 keer weggeweest met mijn pony en volgende keer naar echt vreemd terrein, zie wel hoe het gaat..
meestal kan je via je club (weet je niet of je al bij een club lid bent) een startkaart aanvragen. maar je kan ook via het KNHS zelf een startkaart aanvragen, maar je moet wel lid zijn van een club die aangesloten is bij de KNHS http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151& ... CatID=166s hier staat de info die je nodig hebt..
succes!
Laatst bijgewerkt door susanne_m op 20-11-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Om wedstrijden te kunnen rijden moet je wel eerst lid worden van een rijvereniging zodat jij (of zij voor jou) een startkaart aan kunnen vragen. Je kunt geen startkaart aanvragen als je niet bent aangesloten bij een rijvereniging. Als je een startkaart en coupons hebt kun je op http://www.startlijsten.nl zien waar er wedstrijden zijn, en bij wie je je op kunt geven.
Ik weet niet of je les hebt, maar dan zou je aan je instructie kunnen vragen of je al toe bent aan een B proef. Als je geen les hebt kun je bij de verenigingen in de buurt informeren, veel verenigingen verzorgen clublessen.
Ik zie in je profiel dat je je paard op een manege hebt. Misschien organiseren ze daar ook wel F proeven, dat is heel leuk om eens mee te beginnen.
Zelf zo rustig mogelijk blijven, en langzaamaan alles rustig verkennen. Ga eerst een daar een keer heen met hem om te kijken enzo, niet eens mee te doen. Dat het paard zelf ook rustig kan worden.
Als je niet weet hoe het paard reageerd op andere lokaties en je twijfeld daar over, kun je ook een stal in de buurt vragen of je daar eens mag gaan rijden... (kost meestal wel iets) Als dat goed gaat kun je lid worden van een club en een startkaart aanvragen. Als het niet goed gaat, dan heb je wat geld bespaard en kun je beter nog even door oefenen.
Je mag niet met een paard naar een wedstrijd gaan en alleen los rijden, als jij niet ingeschreven bent.