Paard likt erg veel, erg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Paard likt erg veel, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:47

Hallo Lachen

Mijn paard likt echt overal aan.. Aan de staldeur etc. maar ook aan mij.
Hij heeft wel een liksteen alleen daar likt die dan juist weer niet zoveel aan Nagelbijten / Gniffelen

Is dit erg?

Naranga

Re: Paard likt erg veel, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:48

heeft ie een zout of mineralen liksteen?
Als je het echt niet vertrouwd kun je een bloedonderzoek laten doen om te kijken of hij tekorten heeft. Het kan ook net zo goed zijn dat ie t lekker vind (roest vinden ze vaak lekker) of/en dat het een aangeleerde gewoonte is

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:49

Lijkt mij niet;)

Als hij maar niet aan de echt verkeerde dingen likt
zoals: dingen die slecht voor hem zijn.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:52

Liksteen heeft hij Ja

Hij likt niet aan de verkeerde dingen

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:08

Ik heb ook zo lik dier. Het is idd geen tekort ergens aan.
Maar in mij geval brengt het hem tot rust. Als hij een tijdje likt zakt zijn hoofdje, oogjes gaan half toe. Kijk maar eens hoe die van jou reageert als ie naar hartelust mag likken aan je, en er rust om hem heen is.

Ik ben wel blij met dat likken, scheelt weer een hoop kapot hout door bijvoorbeeld houtbijten. Het is dus een soort van onschuldige (in mijn ogen dan) (stal) ondeugd.

slekire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:26

Hoi,
Hoe oud is je paard? 't is me wel eens opgevallen dat erg jonge dieren het meer doen, misschien zoiets als kleine kinderen die ook alles in hun mond steken, gewoon een manier van onderzoeken dus nieuwsgierigheid? Als ie verder niks te kort komt kan het toch geen kwaad lijkt me...alles wordt alleen een beetje nat en plakkerig, haha! Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:30

BlueStar schreef:
Ik heb ook zo lik dier. Het is idd geen tekort ergens aan.
Maar in mij geval brengt het hem tot rust. Als hij een tijdje likt zakt zijn hoofdje, oogjes gaan half toe. Kijk maar eens hoe die van jou reageert als ie naar hartelust mag likken aan je, en er rust om hem heen is.

Ja, helemaal mee eens. Wat van onze pony's doen het ook. Gewoon om te ontspannen denk ik...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:58

Ik heb er ook 1 haha, ze heeft overal een liksteen staan (waar ze veel aan likt) maar zodra ik in de buurt kom zoek te me hand/jas of broek op om daaraan te likken.
ze doet het ook veel na het eten en tekortkoming heeft ze ook niet...
ze is al best oud en als ze aan me hand likt gaan haar ogen ook een beetje dicht en lijkt het alsof ze slaapt. ze likt ook alleen aan mijn hand niet aan die van me vader etc..

Ik denk dat het een stukje ontspanning is Lachen ik maak me iig geen zorgen Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:56

Mijn pony is jong Tong uitsteken Pas 4 jaar Clown

Nou laatst zat ik zijn verband er af te knippen, en toen was die mijn hele jas aan het onderlikken Clown
Maar ik denk dat het bij hem dus ook ontspanning is Ja

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:13

Die van mij doet het ook. Eerst dacht ik nog ijzertekort omdat het aan zijn tralies doet mar ook muren etc zijn rpima likplekken

mitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:10

Heey! ik heb dit probleem ook... het is heel vervelend vind ik zelf. Bij mij heeft zij ook een liksteen en daar likt ze ook veel aan maar toch houdt ze er niet mee op. bij mij heeft ze nog een vervelend iets. ze kauwt op alles wat kauwbaar is. heel iritant dus! als je iets weet wat kan helpen, zou je datook aan mij willen zeggen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:49

Ik wil je wel zeggen dat het een beetje irritant is dat alles zo vetgedrukt staat....

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:05

Hij kauwt nergens op (ja zijn eten) maar hij likt gewoon Nagelbijten / Gniffelen

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:07

mitjuhh schreef:
Heey! ik heb dit probleem ook... het is heel vervelend vind ik zelf. Bij mij heeft zij ook een liksteen en daar likt ze ook veel aan maar toch houdt ze er niet mee op. bij mij heeft ze nog een vervelend iets. ze kauwt op alles wat kauwbaar is. heel iritant dus! als je iets weet wat kan helpen, zou je datook aan mij willen zeggen?

Tegen het likken kan je eigenlijks niets doen, behalve niet toestaan en hand of likobject weghalen. Als ze overal op kauwt ook dat uit de buurt houden. Of maak een vast moment dat het wel mag, dan even handen laten aflebberen, daarna handen wassen en klaar. Het is in mijn ogen goud waard dat je pony even lekker kan ontspannen bij je, het is ook een teken dat je paard je vertrouwd, aangezien ze soms helemaal ff afwezig kunnen zijn en jou dus vertrouwen op dat ze veilig zijn.

Maar ach ik heb zo iets van als hij er een prettig gevoel bij heeft laat maar. Ook aan mijn jas wordt getrokken of gebeten, puur spel. Wel heb ik geleerd dat los ook loslaten is. Niet handig als ik op een randje zit en hij me naar achteren probeert te trekken Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:08

Mijn diertje wat ik zelf heb gefokt, is ook zo'n likker, heeft ook eens teen maar houdt van de staldeur, mijn jas, hout, etc. Zij heeft als veulen tijdelijk de fles gehad. het schijnt dat dat invloed kan hebben voor later.
Weet je daar iets over?..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:09

Ik weet niks van zijn veulenjaren helaas
Hij likt niet aan hout, zijn stal is van kunstof en dan de spijlen zijn van ijzer zeg maar. Knipoog

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:12

Dat heeft waarschijnlijk toch iets te maken met ijzer te kort.. Wij hebben er ook zo een op stal staan die werkelijk alles af likt, zelfs je gezicht als ie er de kans voor krijgt Knipoog
Ik denk niet dat je er veel tegen kunt doen om het af te leren en waarschijnlijk zal het ook niet heel veel kwaad kunnen.

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:47

Ik ga dit topic in de gaten houden, want dat doet mijn pony ook. Maar dan eigenlijk alléén aan mensen. Vooral aan mijn handen, terwijl ik er niks mee doe.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:31

BinkyMonster schreef:
Ik ga dit topic in de gaten houden, want dat doet mijn pony ook. Maar dan eigenlijk alléén aan mensen. Vooral aan mijn handen, terwijl ik er niks mee doe.

Op je handen zit zout, en dat vinden paarden lekker. Knipoog Dus daarom likken ze aan je handen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:36

Die van mij likt dan niet altij, maar wel als ze net iets lekkers heeft gehad , dan begint ze je helemaal onder te lebberen. Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:37

Hang eens een himalaya liksteen op, vinden ze heerlijk!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:43

Mijn merrie doet dit ook als ze op stal staat Ja Altijd aan een roestende balk. Ook likt ze zo'n grote liksteen van himalayazout binnen een paar dagen op. En zo'n 5 kilo rood ding binnen een jaar(staat 16 uur op de wei) bij haar is het denk ik ook rust. Ze heeft gewoon een grote likbehoefte Ja

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:42

Haha ik moet altijd zo om die van mij lachen, hij likt ook altijd aan het ijzer rondom het hout van zijn box..
Altijd als hij brokken of wat lekkers heeft gehad, en echt likken kan ik het ook niet noemen want hij steekt gewoon iedere keer zijn tong recht naar beneden Haha!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:01

Die van mij doet het ook altijd, vooral als hij net wat gehad heeft.
Hij heeft een liksteen dus meestal likt hij daaraan Knipoog

roos1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:43

Volgens mij kan het geen kwaad hoor, ze vinden het vaak gewoon lekker!