probleem met omgang.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieszoemies

probleem met omgang.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:07

hallo

ik heb een probleem met mijn ruin,
Hij is de laatste tijd echt zo dwars, als ik hem de wei in wil doen trek hij me alle kanten uit en wil hij gewoon niet de wei in.

( dit komt denk ik omdat er heel lekker gras voor de stallen staat waar ze vaak lekker gegeten hebben)

Nu heb ik hem, samen met me merrie voorlopig in de bak gezet, omdat hij bij de buurman was wezen grazen, en al het hekwerk kapot gemaakt had. En ook dat dus van de buurman. ( mijn ruin kan trouwens uit alles onsnappen, ik moet zelfs een slot op de stal deur doen)

Nu staat hij al een tijdje in de bak maar als ik hem uit de bak haal om lekker te poesten of om hem even opstal te zetten om hem eten te geven, wil hij ook nu weer absloluut niet meer de bak in.

dan trek hij zo het halstertouw uit mij handen en rent hij gewoon van me weg. hoe vaak ik het ook probeer ik blijf er gewoon rustig onder, maar het komt echt me neus uit.

en als ik hem dan weer wil pakken als hij is weg gerent dan loopt hij van mij weg en krijg ik hem niet meer.

het enige wat dan helpt is met bixs hem lokken.

Hij vind het gras voor de bak en de wei gewoon te lekker om te laten staan.
maar wat moet ik doen ?

alvast bedankt voor je reactie groetjes

maaike_love

Re: probleem met omgang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:52

Laten zien wie de baas is!

Hem voor zijn,
Het halstertouw heel stevig in je handen nemen, en hem niet los laten gaan, hoe moeilijjk dat als is.

''Je paard neemt een loopje met je''. Laat hem duidelijk zien wie de baas is, en dat hoeft niet eens op een harde manier!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:42

ja, dat heb ik vaak al geprobeert maar hij trekt echt het touw zo hard uit mijn handen dat ik het gewoon niet hou. hij gooit echt zijn hele gewicht erin.

hoe strak ik hem ook hou. ik weet dat hij een loopje met me neemt, daarom weet ik gewoon even niet wat ik moet doen!

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:26

is er niemand die met je mee kan lopen eens kijken hoe hij daarop reageert?

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:53

ik zou een paar keer een hengstenketting onder z'n kin gebruiken, niet op spanning houden maar als hij aan de loop gaat een keer een felle korte ruk zodat hij weer een beetje respect voor je krijgt.
En zorg er voor dat hij met z'n hoofd naar jou toe blijft want zodra hij van je af loopt is hij altijd sterker.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:18

Touw een keer extra over de neus slaan? Wil soms ook wel eens werken.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:06

Hoe gaat het nu met het binnen en buiten zetten TS?

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 11:17

dit weekend heeft mijn moeder ze aleen zaterdag nar buiten gedaan, dit ging geloof ik prima! het is heel slecht weer is gister zijn ze niet naar buiten geweest! ik doe ze morgen weer naar buiten, en dan kijk ik of hij het nog doet.