Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Michelle_1 schreef:dus misschien ligt het een beetje aan der hengstigheid!
odolphie schreef:Mijn paard kan ook lekker 'piepen' (ik noem het trouwens gillen) wanneer zij bij een andere merrie in de buurt komt. Nou heb ik gezien dat mijn paard in het land met andere paarden heel dominant is. En naar mijn idee laat zij aan andere paarden zien dat zij de baas is, en er niet van gediend is dat paarden dominant over haar worden. En wanneer dit niet direct geaccepteerd wordt door het andere paard, kan ze ook gaan slaan met haar voorbenen. Naar mijn idee is het dus heel natuurlijk gedrag om te laten weten dat zij de baas is.
Wanneer paarden dit dus doen wanneer ze aan het werk zijn, en iets moeilijk beginnen te vinden, dan is dit naar mijn idee een teken dat ze willen weten dat ze er niet van gediend zijn. Ik ben dan ook van mening dat jij de baas bent, en dat je dus moet laten weten dat je paard niet dominant mag zijn over jou. Hier zijn heel wat methodes voor...
Maar goed dat is mijn mening, ik heb al gemerkt dat veel mensen op dit forum een heel verschillende manier van kijken hebben. Je moet dus doen wat het beste bij jou past.