Springen met dressuurlaarzen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Springen met dressuurlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:44

Heej,

Ik ben helemaal weg van de nieuwe cavallo laars met de rits aan de zijkant...

Maar dat is een dressuurlaars en ik rijd nog niet officieel maar werk er wel naartoe om komend buitenseizoen te gaan starten...

Ik wil graag een beetje dressuren en ook springen dus eigenlijk van alles een beetje....

Ik ben altijd al weggeweest van echte dressuurlaarzen maar mag je daarmee ook gewoon springen doen?????? Ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zou mogen.

Ik heb nu equi-theme leren laarzen geen idee wat voor soort laars dat is alleen die zitten mij niet helemaal 100%:o

Kris

Re: Springen met dressuurlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:07

Ik heb echt "springlaarzen" met een vetre en start daar ook gewoon dressuur mee. Met springen mag je sowieso meer als met dressuur, dus zie niet in waarom je met zulke laarzen niet mag springen. Als ze maar zwart zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:09

Het mag volgens mij wel, maar vaak zijn dressuurlaarzen wat stugger dan springlaarzen. Ik denk dat het voornamelijk je eigen voorkeur en comfort zijn die meespelen.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:14

Bedankt ik zelf geef de voorkeur aan dressuurlaarzen omdat ik toch eerst B meot rijden en toch wel graag door wil tot de M2 als ikd ie mogelijkheid heb/kryg..... Ik vind ze zelf veel sierlijker en opzich kan ik prima springen met de laarzen die ik nu heb aleen zijn deze te hoog ook bij dressuur gaan ze aan de bovenkant openstaan...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:19

maakt echt niets uit... ik rijd ook met dressuurlaars ook wel eens een springwedstrijd... als ze echt hoog zijn niet echt fijn voor je knieholtes...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:22

Het mag inderdaad wel, of het fijn springt is weer wat anders... Dressuurlaarzen worden toch aangemeten tot in je knieholte, dus je buigt je been niet zo makkelijk als met springlaarzen.

Met mijn Cavallo dressuurlaarzen kon ik echt niet springen, dat deed echt teveel pijn Lachen

Misschien kan je ze anders iets lager laten aanmeten, zodat ze niet zo in je knieholte zitten.

poezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:02

Ik gebruik gewoon springlaarzen voor Fayence I .
En die nieuwe cavallo laars met Kazan

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:05

Kris schreef:
Ik heb echt "springlaarzen" met een vetre en start daar ook gewoon dressuur mee. Met springen mag je sowieso meer als met dressuur, dus zie niet in waarom je met zulke laarzen niet mag springen. Als ze maar zwart zijn.

Idd, ik heb ook laarzen met veters en rijd dr ook dressuurwedstrijden mee!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:26

Regelementsvraag.