KNHS wedstrijden / inschrijven / winstpunten / dressuur ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Warning

KNHS wedstrijden / inschrijven / winstpunten / dressuur ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:20

Het lijkt me ontzettend leuk om aan de officiële wedstrijden mee te doen bij de KNHS. Tot nu toe heb ik alleen nog maar meegedaan met de FNRS wedstrijden op manegepaarden maar sinds kort heb ik een leuk bijrijdpaardje waar ik aan de wedstrijden mee zou kunnen doen.

Ik heb gekeken op de site van KNHS maar kan er toch niet echt veel wijs uit worden. Er is een hoop onduidelijk voor mij. Wellicht dat jullie wat meer informatie voor mij hebben.

- De eigenaresse rijdt ook wedstrijden met hem (niet zo veel), kan ik dan ook op hem beginnen?
- Inschrijven: waar moet ik dat doen en wat zijn ongeveer de kosten?
- Hoe werkt het hele verhaal mbt winstpunten? Wanneer heb je voldoende winstpunten om een stap hoger te gaan?
- In welke klasse start je? Altijd in de B? Of is er nog een klasse lager?
- Waar kan je de proefjes vinden? Of krijg je net als bij de FNRS een boek erbij met de proeven erin?

Heb je nog meer info?? Is altijd van harte welkom want het is voor mij een groot raadsel!!

Bedankt alvast! Liefs

Joto

Re: KNHS wedstrijden / inschrijven / winstpunten / dressuur ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:25

Warning schreef:
- De eigenaresse rijdt ook wedstrijden met hem (niet zo veel), kan ik dan ook op hem beginnen?
Ja kan gewoon, paard mag ook op 1 wedstrijd door 2 mensen worden uitgebracht dus maximaal 4 proeven per dag.
eerst lid worden van een rijvereniging misschien kun je dit bespreken met de eigenaresse, denk dat ze je wel verder kan helpen
- Hoe werkt het hele verhaal mbt winstpunten? Wanneer heb je voldoende winstpunten om een stap hoger te gaan?
Bij 180 punten heb je een winstpunt, 2de winstpunt vanaf 195 enz staat verder vermeld op knhs.nl, je moet 10 winstpunten hebben om over te gaan, bij 30 moet je over.
In de klasse bij, maar het is wel zo als je alle F proeven heb afgegrond van Fnrs dat je mag instromen in de L1.
- Waar kan je de proefjes vinden? Of krijg je net als bij de FNRS een boek erbij met de proeven erin?
Bij elke ruitersporthebben ze proevenboekjes.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:26

Op zich staat er op de site van de knhs veel uitleg. In eerste instantie dien je je aan te melden bij een rijvereniging. Hier betaal je de kosten van een lidmaatschap, vervolgens meld je je aan (papieren via je ruitervereniging) bij de KNHS voor een startkaart en startcoupons. voor dit lidmaatschap betaal je ook kosten, ik weet even niet hoeveel dit is maar kan ik opzoeken maar iets van 40 euro per jaar geloof ik.

Je kijkt op startlijsten.nl welke wedstrijden je wilt rijden en meld dit bij de desbetreffende vereniging (dit staat allemaal op startlijsten.nl) hier staat ook of je 1 proef kan doen of twee en wat het kost per proef. Je stuurt je coupons in naar de vereniging en starten maar! Het boekje kun je ook via de site kopen maar op internet staan ook wel de proeven...

Je start in de B. Bij 10 winstpunten mag je over maar bij 30 moet je over. De lijst waar al deze info in staat is down te loaden via de site van de KNHS..even zoeken dan maar!

Succes!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:32

ja hoor jij kan ook gewoon starten. je vraagt namelijk een aparte startkaart aan op jou naam en het paard zijn naam
op de site van de knhs staat alle informatie. Je moet lid worden van een vereniging. Zodra de gegevens bij de knhs bekend zijn moet je de startkaart aanvragen. Daarnaast heb je ook startcoupons nodig, deze vraag je ook bij de knhs aan.
Er zijn verschillende soorten verenigingen. Je kan bij een rijdende of niet rijdende. Ik heb gewoon een goedkope vereniging waar ik niet rijd. Kosten verschillen daarbij erg. Dan kosten startkaart ben ik even kwijt geloof 75 euro per jaar? Dan de coupons die kosten geloof ik 17,50 per 10 coupons.

Wanneer je 180 punten haalt heb je 1 winstpunt, 195 2 winstpunten en ergens in de 200 kan je er 3 halen. Wanneer je in de B 10 wp hebt mag je door. Ook in de L1,L2,M1 en M2 geld dit. Daarna moet je er meer rijden.
Officieel is B het laagst.
Je kan de protocollen ( proefjes) vinden op de site van de KNHS. Je kan in een ruitersport winkel een boekje kopen waar alle proeven in staan. Je zit daar ook een overzicht welke proef je in welke maand moet rijden. Per klasse zijn er namelijk verschillende proeven

Heb je nog meer info?? Is altijd van harte welkom want het is voor mij een groot raadsel!!

Verder is het rijden van wedstrijden hartstikke leuk. Zodra je alle gangen beheerst en figuren kan rijden lekker starten!
Laatst bijgewerkt door kylah op 19-11-08 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:32

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:33

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je daar een heleboel info vinden. Verder is dit een regelementsvraag. Knipoog

Warning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:35

Super bedankt voor al deze info... en ook zo lekker snel!!! Bedankt!!!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:40

Warning schreef:
Super bedankt voor al deze info... en ook zo lekker snel!!! Bedankt!!!

oh we zijn zo behulpzaam Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:49

Warning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:30

Kan je op elk moment een startkaart aanvragen? Of moet dat nu al voor het jaar 2009?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:32

Volgens mij kan dat elk moment van het jaar. het kost je alleen minder als je na oktober startkaart aanvraagt.

Warning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:36

Mag je eigenlijk met chaps deze wedstrijden rijden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:39

Je mag alleen rijden met glad leren chaps en jophurs er onder. Of natuurlijk gewoon met rijlaarzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:27

Regelementsvragen en zie de FAQ