Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Charaz schreef:Ze rijd M1 toch? Zie hier nl. een aantal keer B staan.
Ladygiroc schreef:Pff..das een goeie. Ik zou het niet weten maar degene die het wel weet, wil die dan ook mijn vraag beantwoorden, hoef ik er geen nieuw topic over te maken.
Ik ben nieuwschierig als iemand in de B een verliespunt krijgt wat er dan gebeurt..? En bv nog geen WP had.
Ladygiroc schreef:Pff..das een goeie. Ik zou het niet weten maar degene die het wel weet, wil die dan ook mijn vraag beantwoorden, hoef ik er geen nieuw topic over te maken.
Ik ben nieuwschierig als iemand in de B een verliespunt krijgt wat er dan gebeurt..? En bv nog geen WP had.
xxbeauxx schreef:Hoi,
Ik heb een vraag ik had in oktober een wedstrijd gereden in de m1 en ben in me eerste proef de ring uitgereden er waren geen hekjes en hij liep een paar meter buiten de ring dus ik ging de ring weer in.En wou verder gaan met me proef maar de jury riep me en zij dat ik moest stoppen en dat ik 1 verliespunt had(er staat in het regelement dat je 2 verliespunten hebt).Mocht de 2e proef gewoon rijden en had een punt. Toen ik me coupon op ging halen stond er op uitgesloten ring verlaten over de eerste proef niks over punten. Nu heb ik Zondag me laatste punten gereden en heb er nu 11. Maar tellen die verliespunten als 2 of 1 vind de tekst die ze op me coupon onduidelijk je kan door van alles uit de ring gegaan zijn weet iemand hoe dit geteld wordt? Alvast Bedankt
Citaat:13. Verlaten van de ring tijdens de proef
a. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
b. Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal
groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring
terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury over gelaten te beslissen
of de betreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt
uitgesloten.
c. Met inachtneming van de maximale tijd van onderbreking van de proef van
60 seconden, zal het verlaten van een niet in zijn geheel afgezette ring (bv.
het achter een bordje om rijden) worden bestraft als een vergissing in het programma.
Citaat:3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,
met uitzondering in geval van;
– kreupelheid van het paard,
– vrijwillige verlating van de ring
– (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het
harnachement
– ernstige blessure ten gevolge van val van ruiter en/of paard.
– wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat dit het
gevolg is van wreedheid.
– wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting.
Dit dient duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.
xxbeauxx schreef:Er stonden wel hekjes maar sommigen delen waren open en daar ben ik er uitgereden. Er stond alleen uitgesloten ring verlaten.

Heb het toen nagevraagd omdat onze buitenbak geen afzetting heeft en dat werd ook beschouwd als een gesloten baan. beetjegek schreef:Uit het dressuurreglement:Citaat:13. Verlaten van de ring tijdens de proef
a. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.Citaat:3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,
In principe heb je dus 2 verliespunten. Tenzij duidelijk op de coupon erbij staat dat het vrijwillige verlating van de ring is.
asjemenou schreef:Wij hebben vaak ringen waar alleen in de hoeken hekjes staan, en bij E en B 2 hekjes.
Is dit dan ook een afgesloten ring? Ik dacht eigenlijk van niet, maar waar ligt de grens?