Beschermers en natte benen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Beschermers en natte benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:30

Hallo,
Ik rijd mijn paardje altijd met beschermers. Overdag staat hij buiten en worden zijn benen dus vies van de blubber. Altijd spuit ik dan even het zand van zijn benen en laat zijn benen droge en droog het een beetje af met een handdoek.
Maar nu vroeg ik mij af kan je beschermers gewoon om doen ookal heeft je paard natte benen? ( als er geen zand enzo maar op de benen zitten)
Ik zelf doe het namelijk niet omdat ik twijfel of dat nou wel zo lekker zit om zijn benen.
Wat vinden jullie?

Maartje1990

Re: Beschermers en natte benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:32

ik doe 't wel gewoon. Nog geen problemen mee gehad ofzo

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:33

ik doe het niet, volgens mij zitten ze toch beter op droge benen maar of dat het echt kwaad kan weet ik niet

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:33

ik doe het wel
puur om het feit dat het weinig kwaad kan (hoe lang heb je ze om , max een uur toch??) en dat bij ons op stal wel een afspuitslang is maar met ijskoud water en buiten ; geen speciale wasplaats of iets dergelijks en geen verlichting (elke dag is het om 17 uur al donker)

ik borstel altijd een beetje de nattigheid eraf voor het rijden/longeren en na het rijden zijn de benen droog en borstel ik de benen nog even na

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:36

Oke,
Ik denk opzich ook niet dat het kwaad kan maar het lijkt me nou niet echt lekker zitten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:52

ik weet niet óf het daadwerkelijk zo is (maar het klinkt toch enigzins logisch) maar onder de beschermers etc warmen de benen/pezen vaak toch erg op en als de benen nog nat zijn dan warme ze toch minder snel op? dat het misschien juist goed is?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:03

Ik doe het wel, zorg wel dat zand e.d. van de benen af is, zodat er geen irritatie van kan komen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:04

Ik doe ook strijklappen om al zitten haar benen helemaal onder de modder. Dat poets of spoel ik er natuurlijk wel eerst af. Maar ik weet zeker dat de kans op wondjes groter is door eventueel strijken dan dat ik geen strijklappen om doe. Het is ook een fries dus denk dat door het behang wat ze heeft ook de kans op schuren minder snel is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:07

nat maakt niet uit, zand wel, dat gaat namelijk schuren

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:12

ik spuit ook altijd na het rijden de been beschermers af zodat all het zand weg is dus die zijn de dag erna nog nat de benen maak ik ook altijd zand vrij zodat het niet gaan schuren

heb nog nooit problemen gehad ermee