Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mach schreef:hey
ja op zijn sodemieter geven dat heb ik geprobeerd
maar hij is daar echt totaal niet van onder de indruk...
Moet ik het een keertje komen doen??
Mjay schreef:bezem mee in de stal?????????????
ik vind sommige methoden hier toch wat middeleeuws! jeetje daar wordt ik echt niet goed van!!!
Ik heb ook zon paard gekend, dat altijd enorm veel deed en met oren plat in de nek naar voren kwam stuiven maar als je dat negeerde hield ie daar mee op. zorg ervoor dat je met een dominante houding tegen over je paard komt te staan. ik ben van mening dat slaan of schoppen (en zeker slaan met een bezem of wat dan ook met die bezem bedoeld is) niet werkt je krijgt dan een soort ping pong effect hij valt aan en jij ook dus een logische reactie? sommige paarden zijn binnen de stal gewoon terrotoriaal en jij moet duidelijk maken dat jij de baas bent met je lichaamstaal met je stem.
smokey17 schreef:Word je pony veel uit de hand gevoerd?? Niet doen.... worden ze happig van.
Pony eens goed op zijn plek zetten....is de enige manier. Wat denkt ie wel niet.
aerdenhout1 schreef:Vraag ik me weer af...hoe lang komt je paard buiten??
Ik zou me ook kwaad maken als ik dagen achter elkaar in de W.C zat opgesloten en er maar een uurtje per dag uit zou mogen. Maar...bijten mag natuurlijk nooit! Dus net wat KiWiKo al zei......is tie nu helemaal besodemieterd!
Mach schreef:de persoonlijke cirkel daar heeft hij inderdaad nog nooit van gehoord, al probeer ik die zelf wel altijd te maken door bij zijn gezicht uit de buurt te blijven en te negeren als hij probeert te bijten of met zijn hoofd schudt.
fuego3 schreef:Mach schreef:de persoonlijke cirkel daar heeft hij inderdaad nog nooit van gehoord, al probeer ik die zelf wel altijd te maken door bij zijn gezicht uit de buurt te blijven en te negeren als hij probeert te bijten of met zijn hoofd schudt.
zo blijft hij niet uit jou persoolijke cirkel maar jij uit dezijne , denk ik.
, maar een paard die een goede opvoeding begrepen heeft loopt niet door je heen , walst je omver, of erger in dit geval, staat steigerend tegen over je, nee dit paard niet.