mag ik op wetstrijd als mijn paard alleen de stap en draf ke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meidje84

mag ik op wetstrijd als mijn paard alleen de stap en draf ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:11

hallo
mag ik op een wetstrijd als mijn paard alleen maar de stap en de draf kent
wie kan mij hier verder mee helpen want ik wil graag met haar gaan starten

eertjuh22

Re: mag ik op wetstrijd als mijn paard alleen de stap en draf ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:15

het mag wel.. niemand verbied het jou om zo op wedstijd te gaan. maar dan vraag ik me eigen af..
wat wil je op wedstrijden gaan doen als jouw paard alleen kan stappen en draven?
in een dressuur proef van de knhs zit ook galop, dus zal je niet ver komen vrees ik.
misschien een idee om bij een manege in de buurt aan fnrs wedstrijden mee te doen met de proefjes waar alleen stap en draf in zit Verward weet niet of dat mogenlijk is hoor, maar iss ook maar een idee Tong uitsteken

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:15

Er zijn geen proeven zonder galop meer dus ik denk niet dat dat gaat. Tenzij het toevallig een Fries is. Omdat Friezen nogal eens moeite hebben met galopperen zijn er bij de wedstrijden voor Friezen wel proefjes zonder galop. In alle andere gevallen moet je gewoon dooroefenen totdat je alles heel goed beheerst voor je op wedstrijd kan gaan. Let wel.... op wedstrijd is alles nog veel moeilijker als thuis omdat je paard op vreemd terrein en daardoor meestal wat gespannen is. Bovendien volgen de oefeningen in een proefje elkaar snel op. Pas als je thuis een oerfecte B-proef kunt rijden ben je klaar om op wedstrijd te gaan.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:16

Tuurlijk mag dat, maar verwacht dan geen lovend jury-rapport, er wordt immers galop gevraagd.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:16

Is dit serieus bedoelt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:18

je kunt best op wedstrijd gaan maar het lijkt me beter om te gaan lessen tot je de basis gangen (stap draf en galop) beheerst. het heeft weinig nut om op wdstrijd te gaan en er een hoop geld aan uit te geven als je niet verder kunt komen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:21

Alles kan maar als je geen flater wilt slaan, zou ik nog maar even dooroefenen. Maar wat heb je er eigenlijk om nu al te beginnen dan als ik vragen mag?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:23

Waarom zou je nu al weDstrijden willen rijden dan? Leer lekker verder en begin daar pas aan als je er aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:23

Als je nu zorgt dat de rest van je proef zó goed gaat, dat je de punten voor de galop al niet meer nodig hebt om op leuk aantal punten uit te komen? Clown

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:25

Ik vraag me af in hoeverre je hier een serieus antw. op wil? die van mij is nog niet zadelmak zou ik dan ook mogen starten denk je? Clown

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:30

mijn paard is moeilijk in galop te krijg ik heb een keer een ongeluk daar mee gehad en sinds die tijd is dat lastiger geworden bij haar zij is nog niet zo lang onder het zadel en dit is serieus hoor zij is nog maar net 4 jaar en toen e haar aan het in rijden waren toen ze dat voor de 2de keer wouden doen gebeurde er wat met haar daarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:31

Waarom dan de haast? Ze is nog niet zo lang onder het zadel, ze beheerst de basis nog niet... Waarom wil je dan al starten? Er is niemand die het je zal verbieden, maar waarom zou je dat willen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:33

inderdaad, waarom die haast? Train lekker rustig verder! (zou je trouwens wat interpunctie willen gebruiken? leest erg moeilijk zo...)

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:33

wacht dan nog even lekker rustig totdat jij en je paard het vertrouwen terug hebben om samen te galloperen. waarom moet het perse zo snel? zorg eerst dat je met je paard alles kan wat gevraagd word bij een B proef...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:34

Ben het eens met Nouks.

Waarom al wedstrijden rijden met een paard, die nog maar net onder het zadel is? Zorg eerst maar dat de basis er goed in zit, en dat het paard kan galloperen. Dan kun je tenminste doorgaan als het goed gaat op wedstrijd. Knipoog Zo is het onzin om er mee te beginnen imo.

Ga thuis nog even lekker oefenen, zorg gewoon dat je er helemaal klaar voor bent. Anders zit je over een paar jaar nog in de B, en wat is daar nou leuk aan dan? Verpest je paard nou niet.. Doe desnoods 's mee aan onderlinge wedstrijden om ervaring op te doen.. & heb je les? Vraag me af wat je instructrice er van zegt..

Edit: Geniet nog lekker van je paard joh. Wedstrijden kun je als het goed is nog lang genoeg rijden! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 17-11-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:34

De mijne is ook nog niet goed in galop, dus rij ik nog even geen wedstrijden totdat dat er wel goed in zit.
Anders rij je toch geen punten, of je moet de rest wel zo ontzettend goed doen dat je het kan compenseren, maar ik zou het niet doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:35

eertjuh22 schreef:
het mag wel.. niemand verbied het jou om zo op wedstijd te gaan. maar dan vraag ik me eigen af..
wat wil je op wedstrijden gaan doen als jouw paard alleen kan stappen en draven?
in een dressuur proef van de knhs zit ook galop, dus zal je niet ver komen vrees ik.
misschien een idee om bij een manege in de buurt aan fnrs wedstrijden mee te doen met de proefjes waar alleen stap en draf in zit Verward weet niet of dat mogenlijk is hoor, maar iss ook maar een idee Tong uitsteken

Het iswel mogelijk ! Lachen
Ik heb gister een wedstrijd gereden, en ben eerste geworden( kijk OS Bloos )
Ik deed met gipsy ook zonder galop, dat is dan inderdaad een FNRS proef, een KNHS kan dus NIET.

Veel succes en plezier!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:36

Als je een wedstrijd wilt rijden, maar je paard kent nog geen galop, dan zou je eens naar de manege toe kunnen stappen en daar een FNRS proef rijden. De F1 en F2 komen dan in aanraking, omdat daar nog geen galop in zit.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:36

Ik weet je leeftijd niet. Maar je zou ook bixie kunnen starten. Dan heb je een opbouw naar een KNHS wedstrijd en de galop wordt in het begin nog niet gevraagd Knipoog
Kijk maar eens op de KNHS site

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:45

ik ben zelf 24

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:48

ik krijg les van iemand die z springen heeft dat is op een spring stal aan gezien mijn paard ook veel spring vermogen heeft maar zo als je er opzit de galop is gewoon erg moeilijk en ik wil gewoon zo is mee maken hoe zij het doet op wedstrijden zeg maar maar dan geen proef waar je galop niet hoeft te doen maar de galop komt later keer als het weer wat beter met haar gaat
Laatst bijgewerkt door meidje84 op 17-11-08 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:50

meidje84 schreef:
ik krijg les van iemand die z springen heeft dat is op een spring stal aan gezien mijn paard ook veel spring vermogen heeft maar zo als je er opzit de galop is gewoon erg moeilijk en ik wil gewoon zo is mee maken hoe zij het doet op wetstrijden zeg maar maar dan geen proef waar je galop niet hoeft te doen maar de galop komt later keer als het weer wat beter met haar gaat

Het is geen weTstrijden, maar weDstrijden. Knipoog

Hoe oud is je paard?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:59

MelanieB, haar paard is 4 zei ze geloof ik. Bloos

Ts, Ik snap wel dat je eens wilt zien hoe ze het doet op wedstrijd, maar waarom dan niet gewoon tijdens een onderlinge wedstrijd? Waarom zou je daar een startkaart etc. voor aanvragen? Dan moet je alsnog een proef doen waar galop in voorkomt, maar dan sla je de galop over? Verward Dan kun je inderdaad beter naar een manege gaan, en daar eens meedoen aan een proef zonder galop.

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 12:01

mijn paard is idd 4 jaar ja Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:08

je kan de KNHS wedstrijden wel starte alle doe je dan geen galop. wel moet je dan enorm goed scoren om nog wat winst te kunne rijden. zou zelf eerst thuis goed eraan werken en als het dan goed gaat dan gaan starten. paardje is ook nog jong

wat friezen betreft is het grote onzin. een fries kan erg goed galoperen als je maar de aandacht en tijd en training erin stopt.
mijne haalt altijd 6-7 voor galop op wedstrijd en dan blijf je er altijd houden die het minder kunnen.