Vanmiddag ben ik met mijn jongere zusje naar mijn paardje geweest. Hij staat op een manege en het is echt een sgat van een dier. Ik reed op mijn verzorgpony en omdat ze pas nog ziek was geweest heb ik rustig aan gedaan en was ik eerder gestopt met rijden. Mijn zusje en een vriendin van ons bleven nog even rijden. Nadat ze klaar waren hebben ze de paardjes afgezadeld en nog even samen losgezet in de binnenbak. Op zich geen probleem tot zover. Ik was de stal aan het doen, tot ik opeens een brul hoor (mijn stal is zeer dicht bij de binnenbak) en ik hoor een hoop hoefgetrappel. Ik had zoiets van "wat krijgen we nou?' En ik ren met een ramscheut naar de binnenbak. Ik zie twee gespannen paarden staan en de mensen boven in de bar (die een uitzicht hebben op de binnenbak) seinden mij dat ik ze onmiddelijk uit elkaar moest halen. Wat bleek mijn paard (een grote knol, van 1.78) had een kleine D-pony even een mep verkocht
en naar wat ik gehoord heb had het beestje geluk dat er een keerwand stond want anders was hij omgedonderd. Nou daar schrokken wij drieeen wel even van. Deze twee staan namelijk vaker met elkaar los en dr was nooit iets aan de hand. Mijn zusje had ze trouwens allebei in de gaten gehouden en ze loopt net even naar de kast om op te ruimen en toen hoorde ik dus dat brullen. Ik ben echt geschrokken want mijn Knollie is normaal een echte goedzak die zowat met alle paardjes wel overweg kan. (Hij staat op de wei met andere paarden en hij staat soms ook los met andere paarden). Ik weet ook niet wat de aanleiding was. De mensen op de manege kunnen af en toe heerlijk overdrijven maar toch ik wil niet dat mijn paard straks wordt uitgemaakt voor een ongemanierde knol die ieder paard Knock- out mept
. Hebben jullie misschien een idee waarom dit is gebeurd?? (we gaan trouwens morgen kijken hoe de pony het er vanaf heeft gebracht, ik hoop dat hij er niks ergs aan overhoudt.) Ik weet dat paarden van nature een hierachie bepaling hebben maar meestal is het bij die twee gewoon wat geknuffel en dergelijke.....

. Voor zover ik zag liep hij niet kreupel maar hij was wel heel schrikachtig
en druk (k weet niet of het door gisteren komt). Ik denk dat hij wel weer ok is. Bedankt voor de reacties....
wilde meneer eindelijk eens een beetje gas gaan geven. Volgens mij werd hij er zelfs een beetje sjagie van omdat ik zo bleef doordrammen