Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pharagirlke schreef:geen idee, maar waarom zou je met een afgekeurd paard toch nog starten. Hij is toch niet zomaar afgekeurd

ElCid schreef:Waarom zou dat niet kunnen? Volgens mij heeft het afkeuren niets te maken met het wel of niet op wedstrijden mogen starten. Zolang het dier nu gezond is en niet kreupel is er , volgens mij, geen enkel probleem.
Wel als de verzekring uitgekeerd heeft.
Het afkeuren is puur verzekeringstechnisch, dus de kans dat je hem nog kan verzekeren is wel erg klein.
Wel heel fijn dat de therapie en training zo goed geholpen heeft![]()
[b]Idd, en omdat het puur verzekringstechnisch is mag je er niet meer mee starten. Hun hebben jou bij wijze van een vergoeding betaald omdat je niet meer met je paard kunt starten, hij is immers afgekeurd.[/b]
Mijn arabier is ook licht atactisch, maar die heb ik met behulp van oshteopathie en goede training ook weer goed aan het lopen. Het is erg afhankelijk van de soort ataxie of het wel of niet verdwijnt, als er een zenuw knel heeft gezeten die nu weer vrij is kan een paard atactisch lijken en ook tijdelijk zijn. Als de zenuwbeknelling is verholpen en de spieren sterk genoeg zijn is er geen enkel probleem om weer normaal te gaan rijden.[b]Heb jij de jouwe dan ook door een DA af laten keuren en aan de verzekering gekocht en weer teruggekocht?[/b]
Er is zelfs ooit een atactisch paard uitgebracht in de samengestelde wedstrijd sport, dus.............
Zelfde verhaal als hierboven.
skippy94 schreef:De verzekering heeft hem idd uitgekeerd, dat is toch ook logisch, elk paard die afgekeurd wordt wordt toch uitgekeerd? Anders worden ze ook niet afgekeurd.
ben benieuwd hoe de controle daarop is... naar mijn weten niet, dus kan er gewoon mee gestart worden.. de verzekering heeft m zelf afgekeurd en die heeft toen bepaald dat ie niet meer de sport in kan, maar dat ie daarna weer beter gaat lopen, bekijkt de verzekering verder niet volgens mij? je krijgt m alleen niet meer de verzekering in (zodat dat probleem de verzekering verder niets meer kost..) 
miszlisanne schreef:maar als ze m nu zou verkopen, en dat de koper er mee zou gaan starten zonder te weten dat ie afgekeurd is, dan kan die toch ook gwoon starten
_sjors_ schreef:miszlisanne schreef:maar als ze m nu zou verkopen, en dat de koper er mee zou gaan starten zonder te weten dat ie afgekeurd is, dan kan die toch ook gwoon starten
Een paard dat afgekeurd is door de verzekering en teruggekocht door de eigenaar, mag niet meer aan derden verkocht worden en niet meer in de wedstrijdsport worden uitgebracht. Dat zijn een paar van de voorwaarden die de verzekeringsmaatschappij stelt bij het terugkopen van een afgekeurd paard.
Ik heb zelf ook een paard dat afgekeurd is door de verzekering en ik heb hem ook teruggekocht onder de voorwaarden dat ik hem niet meer mag verkopen en niet meer mag uitbrengen in de sport. Er worden weleens steekproeven gedaan ter controle heb ik begrepen.