ruiterpaden beetsterzwaag/bakkeveen/wijnjewoude/trimunt etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

ruiterpaden beetsterzwaag/bakkeveen/wijnjewoude/trimunt etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 20:19

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt in bakkeveen (op de zandvlakte/mandefjild). hier kwam ik een boswachter tegen die zei dat het niet toegstaan was voor paarden Boos! nou ik heb nergens een bordje gezien, dus hij zou navraag gaan doen. Het was er onwijs druk, en je mag niet verder met je paard in natuur gebied.
waar mag je wel rijden in bovenstaande omgeving, en zijn de ruiterpaden goed?. In oude topics zijn enkele mensen niet te spreken over beetsterzwaag, maar mag je daar uberhaubt komen met je paard? waar kun je het beste beginnen?

Ik heb nog geen gedetailleerde kaart kunnen vinden met ruiterroutes in bosrijke/heide omgeving. hoe kun je er achter komen waar je kunt/mag rijden en waar je ook nog beetje plaats hebt om je paard te kunnen uitladen?

ik heb een kaart van westerkwartier gekocht maar hierop staan geen ruiteroutes in deze omgeving.

En weet iemand of trimunt (bij opende) de moeite waard is om je een uur te vermaken?

Tips zijn welkom !

skessa

Re: ruiterpaden beetsterzwaag/bakkeveen/wijnjewoude/trimunt etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:09

Ik heb mijn paarden 19 jaar in Beetsterzwaag gehad. Je kunt er leuk rijden, maar er is eigenlijk maar 1 officieel rondje, over de hei, de Butewei en het Hemrikkerpad. Aan de westkant van het dorp in het bos loopt ook nog een klein stukje ruiter-/menpad. Het bos is verdeeld over 5 eigenaren en ze zijn nog steeds niet met elkaar om tafel gegaan om eens wat fatsoelijke ruiterpaden aan te leggen. Als je meer wilt is het allemaal illegaal.

Op Trimunt zijn we wezen kijken naar een pensionstal. Lijkt leuk te rijden te zijn. Ga maar eens kijken. Wel kleiner dan Beetsterzwaag.

Van Bakkeveen/ Waskemeer (Blauwe bos) moet ik nog ergens een kaart hebben liggen. In het Blauwe Bos loopt een officiele ruiterroute. Ten noorden van de Leidijk ook. Er is een ruiterpad dat beide stukken verbindt.

Mijn paard staan nu pal tegen het drentsfriese wold. Als je echt lekker wilt rijden kun je je paard beter nog een klein stukje verder in de trailer vervoeren en daar gaan rijden. Daar is puur legaal een heleboel lol te halen Knipoog

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:03

Dank je wel Skessa. Welk punt (straat) begon jij dan in Beetsterzwaag? en gaat die route wel echt door het bos? Staat op jouw kaart wel de ruiteroutes aangegeven? welke kaart heb jij? Drentsfriese wold is ook geweldig inderdaad, ik wil alleen nog een aantal keren geoefend hebben met mijn paard naar het bos. Hij vond het overigens fantastisch, was echt helemaal onder de indruk.

Blauwe bos is ook een leuke tip!
Trimunt zal ik eerst eens gaan verkennen met de hond Knipoog

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:06

Ik sta dicht bij Trimunt met mijn paard. (andere kant van de A7) Rij er regelmatig en je kunt je er prima een uur vermaken! Het is idd niet erg groot.
Ik kan je best wel eens een rondleiding geven....

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:51

Via www.hippisch-toerisme.nl bieden wij diverse kaarten aan, alle routes die daar op zichtbaar zijn zijn officiele ruiterroutes Knipoog

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:37

hoi!
ik woon aan de duurswouderheide onderdeel van de bakkeveensebossen, via daar kan je ook de bakkeveensebossen in. ik heb ook overal hier gezocht naar kaarten maar dit gebied is nog niet in kaart gebracht. (zucht... ze lopen hier achter...) erg irritant! er zijn een paar oude vreemde routeomschrijvingen van het gebied hier. evt. kan ik wel een kopietje maken dat je het eens ophaalt bijv. ook wil ik je best eens rondleiden. er zijn wel overal bordjes met ruiterpaden. die zijn goed te volgen. helaas zijn dit gewoon routes van a naar b. geen mooie rondjes dus je rijd altijd heen en weer terug als je niet van de paden afwijkt... maar je kan je hier wel een complete dag vermaken met rijden! Bos genoeg! ook is er nog het bosgebied: Het blauwe bos bij haule/ Haulerwijk. ook heel mooi. en heeeel veeel ruiterpaden!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:08

weet je misschien een handig startpunt trickywonder, waar ik makkelijk met paard en trailer kan komen en direct bos in kan?
Vanaf daar kan ik dan wel letten op bordjes ruiterroutes.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:14

Ja ik was er ook geweest met mijn pony. Op de zandvlakte. Maar helemaal geen bordjes oid. Ze moeten echt eens fatsoenlijke ruiterpaden 'aanleggen' Waar je je even lekker kunt uit leven. Ik ben benieuwd!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:43