Hallo,
ik rij nu 3 à 4 jaar wedstrijden. Ik heb met mijn pony in het Z gereden, en verder nog een pony in de B uitgebracht. Nu heb ik een paard gekregen en deze start ik ook, in de B. In het begin ging dit erg goed! Ik was zelf ontspannen en me paardje vond het leuk om op concours te gaan. Maar bij me pony had ik dat al dat ik te graag wil presteren, ik wil zo graag punten en prijzen rijden, dat er te veel spanning in mij zelf zit. Mijn pony was volwassen en kon er wel mee omgaan, maar mijn paard is nog maar jong en wordt er zelf helemaal gespannen van, dit geeft nogal negatieve resultaten. Gister ging het helemaal mis, en dat zit me erg dwars. Mijn ouders en ik zijn tot de conclusie gekomen dat er iets moet gebeuren. Ik moet leren omgaan met wedstrijd stress en ik moet de wil om te presteren zien te verminderen naar gezonde maten, zodat we weer op concours kunnen gaan voor het plezier, en daarmee onze puntjes bij elkaar kunnen rijden.
Nu ismijn vraag aan jullie, wat is een manier om mij die dingen te leren, zelf weten wij niet wat we er mee moeten, en ik denk dat er hier op bokt wel meer mensen zijn met dit probleem die mij hier wel degelijk mee kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Groetjes Robin