transport naar Zwitserland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

margot_1

transport naar Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 15:11

Volgend jaar wil ik graag met mijn paard een paar weken naar Zwitserland. Ik ben nog nooit met hem naar het buitenland gegaan, dus ik heb geen idee waaraan ik moet denken. Ik hoop dat iemand van jullie me wat tips kan geven.

De dingen die me zelf te binnen schoten:

Om te beginnen is er als het goed is de keuring van een dierenarts. Als het goed is moet dat ook weer bij vertek?

Vervolgens ben ik er nog niet uit hoe ik er heen ga. Ik heb gedacht om eventueel met een paardentransport te gaan. Heeft iemand hierover een idee van de prijs? Of bedrijven die dit doen?

Als laatste heb ik via via gehoord dat jee een bepaald document moet hebben om je paard daar ik te mogen voeren. Ik zou graag weten hoe ik daar aan kan komen en wat dat kost. Iemand vertelde mij trouwens dat er ook ergens een grensovergang is waar dit niet nodig is. Iemand die daar iets van weet?

Alvast bedankt!

Chronos

Re: transport naar Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:14

Voor Zwitserland heb je een carnet nodig. Je kan Potijk eens bellen die gaan wekelijks met paarden naar Zwitserland Ja

margot_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 18:06

Chronos schreef:
Voor Zwitserland heb je een carnet nodig. Je kan Potijk eens bellen die gaan wekelijks met paarden naar Zwitserland Ja

Dat ben ik dus nu aan het uitzoeken. Want aangezien het niet om een sportprestatie gaat, was dat nog maar de vraag of het kon/ nodig was. Heb jij ervaring met een Carnet: wat zijn de kosten ongeveer?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:27

Kijk even op de volgende link, voor info en telefoonnummers/adressen:

http://www.avsweb.nl/Subcategorieen/Gebruik/Buitenland.htm

Let goed op: Zwitserland is geen EU-land! Voor niet-EU-landen kunnen aanvullende regels gelden!

Neem daarnaast eens contact op met je plaatselijke dierenarts, zij krijgen vaker te maken met "uitvoeren" van paarden en weten vaak wel wat er wel/niet nodig is.

Succes!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:46

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd uit dit topic. Dit betreft een spambericht met reacties.

queen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:59

Je moet je aanmelden en dan komt er een dierenarts bij je langs om je paard te keuren. Dan krijg je een gezongheidsverklaring. Deze is 10 dagen geldig. Ik weet niet of er voor Zwitserland aanvullende eisen gelden.
Terug vanuit Zwitserland moet je daar ook een gezondheidsverklaring laten afgeven.

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:56

Je moet even de Rvv bellen en die kunnen je vragen allemaal beantwoorden want die keuren alle soorten dieren voor export.
We hebben onze 10 paarden voor we naar Zweden gingen ook door hun laten keuren was verplicht.
Ze staan onder de Voedsel en waren autoriteit op internet dacht ik.
Nou veel succes en plezier in Zwitserland en misschien zien we je nog eens op onze ranch in Zweden,

groetjes Dimitry en Anita
Sun Dance Ranch