Trailer uit DL halen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finn2003

Trailer uit DL halen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 11:41

Is dit een btje simpel te doen?

Ik weet dat als er met bv een auto een typegoedkeuring is dit een eitje is bij de RDW, maar gaat dit met een trailer net zo? Simpelweg aanbieden bij de RDW en dat is het.

Wij zijn nu aan het kijken naar wat anders, maar ik heb met wat googelen wat prijzen gevonden die soms toch aardig wat schelen met NL prijzen. Gaat dan om Bockmann en Humbauer trailers.

Of heeft er iemand anders maybe nog handige tips?

Indomitable

Re: Trailer uit DL halen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:43

Ik heb eigenlijk geen idee of het mogelijk is, kan je dit niet nagaan op de site van bijvoorbeeld RDW?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:01

Heb je lagere prijzen gezien in Duitsland?
Ik heb daar namelijk ook op gezocht, maar geen prijsverschil ontdekt

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:51

ik denk dat je op de site van de rdw even moet gaan kijken bij het importeren van voertuigen/aanhangers

Wenniej86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:58

Ik kon zelf ook weinig prijsverschil ontdekken, maar denk wel dat je invoerrechten moet betalen op het moment dat je een auto met buitenlandskenteken in nederland invoert.. zeker als je er onder NL kenteken mee gaat rijden

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:21

Hebben dit jaar een trailer uit Belgie geinporteerd, opzich viel het best mee qua regelwerk. Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is als een trailer uit Duitsland. De keuring bij de RDW stelt iig niet al te veel voor, ook de totale kosten vielen reuze mee.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 17:53

keuring stelt idd niet zoveel voor, als een trailer maar een europeesche goedkeuring heeft. Dat is meer papierwerk.
Als je wat gaat kijken nu bij duitse dealers en belt kan er best wat geld af aangezien ze allemaal van hun 2008 trailers af willen en veel houden een eindejaars actie oid.

Verder heb ik me er nog niet echt in verdiept, op het moment wat te druk met andere dingen.
Kan alleen verder geen BPM verhaal ontdekken over aanhangers. Zal dit misschien komen omdat er ook geen wegenbelasting voor betaald hoeft te worden?