Ik had voor mijzelf de lat erg laag gelegd, omdat we ons helemaal niet konden voorbereiden. In drie weken tijd heb ik twee keer met Katouch kunnen rijden, dit in verband met onze bevroren bak. We gingen dus puur voor de ervaring.
We konden maar twintig minuutjes losrijden in de binnenbak, daarna moesten we in de stalgangen op onze beurt wachten. Niet ideaal, maar ook de buitenbak van Manege Riant was dermate bevroren, dat daar absoluut niet in gereden mocht worden. Tussen de andere kandidaten voelde ik me echt piepklein... Had toen al het idee dat ik verloren had, zonder dat er ook maar iets was gebeurd

De eerste proef ging voor mijn gevoel bagger... echt zo'n naar gevoel kreeg ik erbij! De tweede proef ging voor mijn gevoel nog meer bagger dan de eerste...... Niet echt geweldig dus.
Tijdens de prijsuitreiking bleek het verhaal dus heel anders in elkaar te zitten. Bij de eerste proef was ik 1e geworden met 160 punten, en bij de 2e proef was ik 3e geworden met 156 punten! Echt zo geweldig, ik was er helemaal beduusd van. Had dit nooit, maar dan ook nooit verwacht. Mede door de superslechte voorbereiding, het slechte gevoel na de proeven, maar dan toch nog winnen én twee winstpunten in de wacht slepen!
Ik ben dan ook erg blij, en trots op mijn Toesje. De eerste stap is gezet, op naar de volgende!