Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mjay schreef:anders volgend jaar niet of een gedeelde scheren?
dan vlucht ik naar de manege

. Die van mij is ook geschoren en ook ik beschik niet over een binnenbak.
.
) Bonny4life schreef:nee ik rijd op m2 niveau dressuur, dat is echt wel zwaar hoor.
en als ze da na een kwartier al zeikend nat is, dat vind ik niet eerlijk. ze moet dan nog dik een uur trainen, nu gaat het trainen veel beter zo. ik heb 1 keer scheren geprobeerd. wil niet meer zonder..maarja iedereen denkt er verschillend over!
.. Levant schreef:Ik rijd ook altijd in de regen met mijn geschoren paard, en heb dan een waterdichte uitrijdeken op. Deze laat ik er ook op bij hele koude dagen, en een al het hard waait. Ideaal, paard is nog lekker droog na het rijden, daarna een fleece deken met hals erover, en als hij helmaal afgekoeld is de staldeken er weer op.

image_whisky schreef:dan heb ik op dit onderwerp ook nog een vraag...
ik heb mijn paard nog niet geschoren, wil het wel nog doen..
hij is net als jullie paarden meteen kletsnat van het zweet en dat is nu echt niet fijn.
maar, wat mij een beetje tegenhoud is dat hij de hele dag buitenstaat
wel met deken, maar geen halsdeken..dit schuurt de manen af heb ik me laten vertellen.
is het dan overdag als ik niet rijd enzo niet te koud?
vanaf ong. 5 uur gaat hij zn stal in, een buitenstal, wel windvrij enzo allemaal...
overdag gaat hij ook meteen als het regent in de loopstal of onder het afdak staan...
wat zouden jullie doen?
helemaal scheren? of gedeeltelijk? en hoe dan...
hij zweet in zn hals het meest...
na het rijden altijd zweetdeken met hals erop...