bemiddeling voor pony met gebrek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pollewops

bemiddeling voor pony met gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:52

Via een bekende heb ik gehoord dat er ook bemiddelings bureau's bestaan voor paarden met gebreken. Heeft iemand misschien een adres?? Ik heb een hele lieve d pony met spat die best nog een en ander kan, maar niet meer intensief gebruikt kan worden en zoek een goed te huisje voor haar.

cissy

Re: bemiddeling voor pony met gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:18

je bedoelt toch niet die bedrijven die nu regelmatig in het nieuws staan als oplichters omdat ze krakkemikkige paarden opnemen, ze oplappen en weer verkopen voor leuk geld? Ik zou gewoon hier op bokt een oproepje plaatsen als ik jou was....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:12

Doel je hiermee op paardenopvang die dit soort paardjes opvangt en herplaatst?

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:45

Bedoel idd een bedrijf dat mij in contact kan brengen met mensen die een bijvoorbeeld een weide maatje zoeken voor hun paard. Of die genoegen nemen met lekkere stapritjes en verder geen sport wensen hebben. Vraag en aanbod bij elkaar brengen zeg maar.

Moet er niet aan denken dat iemand haar zou willen verkopen als gezonde pony Boos! !!

Heb ook al een oproepje hierop bokt staan.

Wees gerust ze gaat echt niet zo maar met de eerste de beste mee. En als het niet lukt dan blijft ze gewoon bij mij.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:34

Oei oei wat link. Want doe je je pony voor een habbekrats weg, dan zijn er genoeg wachtenden die graag flink aan je pony willen verdienen.
Ik zou helemaal niet aan een vreemde denken maar via-via een adresje voor hem zoeken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:47

Wat wint een bedrijf aan dit soort bemiddeling?
Een deel van de opbrengst van de pony? Dan zullen ze de pony beter voor doen dan hij is. Of een eenmalig bemiddelingsbedrag van de oude eigenaar? Hoeveel eigenaren zouden dat nou doen?

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf op zo´n concept kan voortbestaan en winst kan maken (tenslotte het doel van een bedrijf) op een eerlijke manier.

En wat voor mensen zouden nou een pony kopen bij zo´n bedrijf? Kinderboerderijen? Die kan je zelf ook benaderen. Dus ik zou het gewoon zelf doen als ik jou was.

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 15:47

Natuurlijk ben ik zelf ook op zoek. En zoals ik al eerder zei, ze gaat echt niet zomaar naar de eerste de beste.

Wat dat kennisje me vertelde is dat zowel de eigenaar als de koper een bedrag vooraf betalen voor bemiddeling. Niet geschoten altijd mis... En uiteindelijk ben ik nog altijd zelf degene die de eind beslissing maakt. Zo niet, dan is het niet het bedrijf dat ik zoek..