occasion trailer kopen waar op letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

occasion trailer kopen waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 16:11

Omdat de trailer die wij van oanze stalhouder mogen gebruiken er niet beter op wordt zijn wij aan het rond kijken voor een occasion. Nu is het mij erg opgevallen dat de prijzen nogal verschillen. Zo kwam ik via marktplaats en ontzettende leuke trailer tegen die gerenoveert was mbt de bodem en de oploopplank, en deze zou in goede staat verkeren, waarom wordt er dan 950 euro voor gevraagd? Bij ons in de buurt kreeg ik de optie de trailer van kennisen over te kopen waarvan al bekent was dat hij her en der wat zachte plekjes had een trailer uit 1998 daar vroegen ze 1250 voor.. Zijn er hier mensen die een occasion particulier hebben overgekocht en ergens hebben laten nakijken of iets dergelijks?
Als ik deze voor mij (student) grote inverstering ga maken wil ik wel een trailer zonder rotte plekken.

risky

Re: occasion trailer kopen waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:08

ik heb ook sinds het voorjaar een trailer overgekocht uit 1986, een oud beestje dus Haha!

de oude eigenaar heeft er nieuwe bodem en zijpanelen ingezet en ook de klep was vernieuwd maar omdat mijn vriend en ik totaal geen verstand hebben van auto/trailer hebben we een bevriende garagist meevraagd om de hele trailer van onder na te kijken (het frame en de leidingen kenteken ed)

de trailer was helemaal okee en voor een leuk prijsje ben ik nu helemaal gelukkig Tong uitsteken

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:11

hmm geen idee ik heb ze vaak gezien en was ook van plan er een te kopen, nooit iets van gekomen...maar kan je verder niet helpen...succes ermee!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:13

Ik ben ook aan het rondkijken omdat ik wil gaan starten, maar het verschilt inderdaad heel erg. We houden het voorlopig nog maar even bij het huren van een trailer, ondanks dat ook niet goedkoop is.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:14

Als je een trailer in de buurt koopt zou je die trailer bij een onderhoudsbedrijf kunnen laten nakijken Vinden de kopers dat niet goed jammer dan er zijn er zat te koop. Komt er toch wat aan het licht heb je gelijk een offerte wat de reparatiekosten zijn en heb je wat te handelen!

Succes en wees voorzichtig!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:15

Ik heb net een trailer uit 2003 gekocht met een verotte bodem en 2 zijwanden (was bekend hoor).
Belangrijk is om te kijken dat de bodem echt goed is, dit is vaak al wel te zien. Maar als je alles 'beklopt' hoor je het vanzelf. Ook goed opletten op de onderkanten van de wanden.
En er even onder kruipen om te kijken hoe het chassis er uit ziet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:25

heb afgelopen weekend de staleigenaar ook geholpen met een trailer kopen
het verschild idd echt heel erg
sommige mensen hopen gewoon dat er domme kopers tussen zitten ofzo Verward

eerst keken we naar een 5 sterren trailer die op marktplaats aangeboden werd voor 1850,-
op de foto was de trailer erg mooi
eenmaal daar aangekomen bleek de bodem echt rot en wou de verkoper (een pool) geen consessie doen met de prijs

later zag ik een wat oudere trailer maar tegen een hele andere prijs (1000,-) en had altijd binnen gestaan en was altijd onderhouden geweest
en idd, dit was een prima trailer!
waar let ik op:
eigenlijk alles, koppeling,bedrading (ik vraag dan ook of de lampen getest mogen worden) banden (profiel en scheurtjes)
bodem aan de binnenkant en aan de buitenkant (onder de trailer gaan liggen dus )
remmen, scharnieren,dak enz...
als je het zelf niet weet laat dan iemand meegaan die verstand heeft of laat een onafhankelijk bedrijf keuren

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:28

de belangrijkste punten:

* bodem
*remmen
*laadklep
*zijkanten
*verlichting
*banden
*assen
*koppeling
*geldig kenteken + plaat!
*chassis nummer op de trailer moet gelijk zijn aan het kenteken

uhm......

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 10:20

ik zit er idd aan te denken om een onafhankelijk bedrijf hem te laten nakijken, eerst maar eens rustig o:)rrienteren

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:12

Blon_D schreef:
ik zit er idd aan te denken om een onafhankelijk bedrijf hem te laten nakijken, eerst maar eens rustig o:)rrienteren

mocht je interesse hebben..... ik heb een bestandje met aandachtpunten waar je vooral op moet letten bij aanschaf van een gebruikte trailer.