buitenrijden in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:22

Wij wonen zelf in Belgie en gaan af en toe naar de zee in vlissinghen.
Nu lazen we in het landbouwkrantje dat we een speciaal bewijs nodig hadden om met onze paarden naar het buitenland te gaan.
Enkel voor wedstrijden was dit niet nodig omdat dat commercieel is ofzoiets.
Jammer genoeg is het krantje weggesmeten dus kan ik het artikel niet meer opzoeken (ik heb het zelf niet gelezen)

Heeft iemand enig idee over wat dit kan gaan en wat we dan juist nodig hebben?

K kan er ook nog bij vertellen dat 1 paard van de autobestuurder zelf is en een equipas heeft, maar het andere paard is van een derde die nooit meegaat en dat dier heeft geen equipas.

Alle info is welkom Knipoog

Alvast bedankt!

Urielle

Re: buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:08

In de Benelux is er behalve je paspoort met inentingen en chip niks extra's nodig (behalve misschien een dagpas voor het gebied waar je inrijdt, maar dat is iets anders). Wil je bijv. richting Frankrijk dan moet je een gezondheidsverklaring hebben.
Die equipas is in Belgie zelfs verplicht als het paard in het geheel niet van het erf komt dus dat moet echt wel in orde gebracht.
Wat jij gelezen hebt gaat denk ik over het Europese voorstel wat er ligt om mensen die vee en paarden voor hun beroep moeten vervoeren over meer dan 65 km een aanvullend examen te laten doen.