Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. gem schreef:Ik zou het ook met het Pavlov - effect proberen.
D.w.z. tijdens het opzadelen krijg je (een gedeelte van) je eten. Ze zal dan al gauw het zadel met "etenstijd" associeren! Neem iets waar ze lekker lang over doet, bijvoorbeeld net iets te natte slobber.
lique schreef:goed ..bedankt voor je reactie..
Een appel lust mn paard niet (heel vreemd) en voeren voor het rijden ben ik niet zo van ivm het verteringsproces..
Ik voer ook haar niet uit dehand omdat ze dara heel drammerig van wordt, bij de vorige eigenaar werd ze zoet gehouden met snoepjes, zodra ze wou bijten kreeg ze een snoepie...das dus zo fout he, want dat is verkeerd gedrag belonen,
. Als er lichamelijk niks mis en het zadel past zal je het haar dus moeten gaan afleren en dat is makkelijker gezegd dan gedaan
.lique schreef:gem schreef:Ik zou het ook met het Pavlov - effect proberen.
D.w.z. tijdens het opzadelen krijg je (een gedeelte van) je eten. Ze zal dan al gauw het zadel met "etenstijd" associeren! Neem iets waar ze lekker lang over doet, bijvoorbeeld net iets te natte slobber.
ja maar dat is toch slecht ivm het verteringsproces
ellepel schreef:als er een osteopaat geweest is neem ik aan dat er dus wel problemen geweest zijn?
dan is het denk ik een kwestie van tijd.
als het zadel nu goed ligt en geen problemen kan geven zal het moeten slijten denk ik hoor.
heb zelf een pony die ook zadelprobs gehad heeft en dat heeft ook vrij lang geduurd voor hij doorhad dat het zadel toch echt geen pijn meer deed, en dan bedoel ik een periode van minstens een jaar![]()
sommige dieren zijn gevoelig voor een koud dekje op de rug, als je de mogelijkheid hebt om het eerst binnen te hangen dan is dat een optie om te proberen.
je kunt een gewenning proberen.
dan moet je ruimschoots de tijd nemen en het dier net zo lang op en afzadelen totdat het helemaal niet meer opkijkt en in slaap valt bij het zien van het zadel.
kan ook een goed hulpmiddel zijn
gem schreef:Ik zou het ook met het Pavlov - effect proberen.