Hoe vervoeren/transport van een shire? tips....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

Hoe vervoeren/transport van een shire? tips....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:57

Mijn jaarling dreigt uit te groeien tot een flinke maat meer. Waarschijnlijk behoorlijk wat shirebloed. Nu vraag ik me wel af als het lieve dier volwassen is, hoe dat moet met transport en vervoeren. En het wordt echt een mega paard. Grof gebouwd en hoog. Ik maak graag buitenritten onder de man en aangespannen, nu gebruiken we onze paardenvrachtauto voor dit transport....maar dat is voor tinkies tot 1.60 prima te doen...behalve voor deze grote jongen vrees ik straks.

Wie heeft er tips....zijn er speciale trailers voor shires? welke dan? waar te verkrijgen? kosten?
Of zijn er nog andere ideëen?

Alvast bedankt!

Orchidee21

Re: Hoe vervoeren/transport van een shire? tips....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:02

je hebt een henra xxl trailer voor extra hoge paarden. Bij een dealer kan je er wel meer informatie over krijgen. Best lastig zo'n joekel. wellicht is een trailer met een "zeilkap"een optie. dan stoot ie z'n hoofd niet.. succes

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:02

Volgens mij zijn de meeste nieuwe trailers hoog zat tegenwoordig.
Wel zou ik een zware uitvoeing nemen. Een 2400 kg. ipv. een 2000 kg. uitvoering!

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:26

De meeste shire eigenaren gaan voor een trailer van Ifor Williams.
http://www.iforwilliams.net

Zelf heb ik een speciale hoge trailer aangeschaft die toen net een half jaartje oud was en daar hadden ze kamelen in vervoerd. Haha! dus die is magahoog en het hoofd stoten ze dan echt niet.

Ben zelf meer een voorstander van een vrachtauto want als je twee shires in een trailer heb staan dan heb je een best gewicht achter je auto hangen. Vork

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:19

[RPA] > [TAO]

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:21

Je zou zeggen een vrachtwagen daar moet het in lukken toch??

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:47

Alabaster schreef:
Je zou zeggen een vrachtwagen daar moet het in lukken toch??

Ja, of een dieplader Haha! . Gewoon informeren bij een trailerdealer, je zal niet de enige zijn met een shire... Ifor heeft idd grote maten trailers maar er zullen vast wel meer merken zijn die groot zijn.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:53

Zowel Hotra als Weijer, maken ook speciaalbouw trailers. Alleen wel de hoofdprijs vermoed ik. Een normale 2 paards nieuw is vanaf een €4500 euro te krijgen.
Vraag anders eens bij Robinhoodstables (even googlen voor nummer) hij zij die prachtige beesten vervoeren.

Een kennis van ons met een flinke Belg, vervoert dit in een brede 1,5paards trailer. Gaat prima. Die belg is alleen niet zo hoog, alleen zwaar en breed.
Succes

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:24

Mijn shires passen (niet samen Clown) in een 1 driekwarts trailer. Daarbij gaat het meer op de lengte van de trailer, anders staan ze helemaal klem, maar zelf zou ik voor een vrachtwagen gaan

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:32

Ik heb mijn paard als 2 jarige kruising Tinker gekocht. Uiteindelijk heb ik diegen gevonden die m heeft gefokt en die wist mij te vertellen dat mijn paard een kruising clydesdale was en geen tinker kruising. Toen hij 4 jaar oud was was hij ondertussen 1.75 geworden en wilde hij niet meer laden in mijn trailertje. ik heb toen een westfalia trailer gekocht, zo 1 met een panorama raam en de 2 paards uitvoering. Hij is nu 6 jaar en vorig jaar gemeten op 1.77 en ruime 800 kilo. In mijn tariler past ie nog goed en wil ie goed laden. ifor williams schijnt ook ruim te zijn voor grote jongens

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:46

Gewoon een grotere vrachtwagen kopen. Beetje neuzen op I-net levert bosjes mogelijkheden.