Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) 
BrittKitt schreef:Je doet haar hier duidelijk geen plezier mee, waarom dan pushen?
Een dier mag ook een mening hebben vind ik, dus zou er lekker mee op houden.
citrOentJe_ schreef:wellicht heeft jouw pony een nare ervaring met kleine kinderen gehad. Ik weet niet of je haar verleden kent? maar het kan natuurlijk zijn dat ze gepest is door kleine(re) kinderen, in dit geval is het niet afteleren, of op deze manier:
Beperk het aantal kinderen dat bij d'r mag tot één, dit wordt dan zeg maar een "vaste verzorger" blijf er wel bij, maar laat haar poetsen etc, wandelen, alles om het vertrouwen te winnen te kind en ruiter. Blijf er wel bij strax gebeuren er ongelukken. Als de pony doorheeft [als het dus een slecht verledne heeft gehad] Dat ze hem/haar geen pijn gaan doen, gaat ze kleine kinderen respecteren. Dan kan je bijv. een tweede kind "erbij doen".
Heeft ze geen naar verleden, dan is er waarschijnlijk maar een oplossing, die kleine kinderen er bij weg houden, het zou naar zijn als er een ongeluk zou gebeuren.
mariettek schreef:Ik geef de pony groot gelijk!![]()
Veel pony's hebben een hekel aan kinderen. Kinderen zijn nog niet in staat om duidelijk en consequent te zijn. Wél krijgen kinderen de opdracht (van instructrices en ouders) om de leiding te nemen over de pony. Deze pony is slim en heeft door dat kinderen, volgens de regels van de kudde, onder zijn leiding zouden moeten staan. Simpele oplossing: geen kinderen meer bij de pony

senoritakimm schreef:Waar laat je haar in zo'n lesje mee lopen? Op een manege?
Misschien is het een idee om oudere kinderen op haar te laten rijden?
MarjonTampon schreef:Misschien doet ze dat alleen bij kleine kinderen en niet bij grotere kinderen/mensen omdat ze weet dat ze dan gestrafd wordt. Straffen de kleine kinderen haar wel eens? Lijkt me wel lastig, maar misschien dat daar het probleem ligt?
* edit; spelfoutje