Paard valt in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Paard valt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:00

Hey!

Ik heb een beetje een probleem. Ik vervoer Jester best vaak met de trailer, maar ze glijdt zo vaak uit!
Mijn moeder is al echt een schijtluis met rijden, en rijdt echt heel voorzichtig. En dan nog valt ze zomaar om. Dan hoor je echt flink hard gestommel, en als ik haar eruit haal zie ik het al wel weer, hele deken vol poep (ze poept heel veel in de trailer).

Tóch is ze helemaal niet bang in de trailer, ze loopt zo met een losse lijn achter me aan in de trailer, rent er nooit langs enzo. In de trailer kijkt ze altijd wel een beetje angstig, maar echt eng? Ik weet het niet.

Ik heb haar nooit heel kort vast, ben bang dat ze zichzelf dan ophangt ofzo.
Iemand tips waar dit door komt, en te voorkomen is?

En als ik toch bezig ben;

Wie weet goeie hoge transportbeschermers, in de kleur donkerbruin? Ik heb namelijk een Scapa choco set, en wil graag dat ze erbij passen Huilen van het lachen
Of kunnen bandages in de trailer om?

Groetjes!

MarjonTampon

Re: Paard valt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:01

Zit er een goede antislip bodem in?
*Ik heb hier verder geen vestand van Lachen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:02

Heb je hem links of rechts staan? In een tweepaardstrailer dan. Mijn ruin staat het liefst links, en als hij rechts staat heefthij dus echt heel erg veel moeite met blijven staan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:03

Er zit gewoon een goeie rubberen mat in, wij huren heb altijd.

@ annemeik. In een tweepaards trailer meestal links, maar ook vaak rechts. Maar we hebben meesta een 1.5 paards.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:07

Moet zeggen dat die van mij gewoon ook een slechte balans heeft, hij is vrij slap nu na de blessure en dan lijkt het wel erger.

Wanneer gebeurd het? Bij ons nl vaak in de bocht naar rechts, als je bv net van een rotonde af komt.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:09

een paard van kennis van ons deed dat altijd als ze de bocht naar rechts draaide.
ik weet niet of jou paard het ook een kant op heeft. ik weet niet wat je er aan kan doen, hun reden gewoon heel voorzichtig en paard bleef trailer leuk vinden, dus hebben ze niks veranderd.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:12

Heb je niet de mogelijkheid om een trailer te huren waar je paard zijwaarts of achterstevoren in vervoerd kan worden? Met deze manier van vervoeren hebben paarden nl meer stabiliteit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:27

Het is idd vaak naar rechts, maar ook naar links. Maar je verwacht het zo niet. We hadden een heel flauw bochtje, (zeg maar 150°, bijna niet draaien dus, kabangss, daar lag ze.

@ Deaglan; Ik weet niet of je die hier kan huren? (WK Eerbeek), volgens mij niet namelijk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:23

Je kan eens proberen om de tussenwand er uit te halen, of als dat niet kan, de wand opzij te zeten, zodat je paard schuin kan staan. (moet je even kijken of je een doorgaande stang er bij kan krijgen, zodat je die achter dicht kan doen voordat je de klep weer omhoog doet).
Paarden die moeite hebben met het stabiliseren, hebben vaak minder problemen als ze schuin staan.
Bij de Fautras-trailer is er een optie om achterin een soort "geultje" te hebben. Het paard staat daardoor met zijn achterbenen iets lager dan voor en dat schijnt ook weer goed te helpen bij paarden die problemen hebben met het stabiliseren.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:30

Plaisir had ook moeite met haar evenwicht te houden, we hebben onze trailer laten aanpassen dat het schot op 3/4e (2 paards trailer) kan, ze staat er idd schuiner in, en heeft geen moeite meer met blijven staan Lachen

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:54

~ik zou grote transportbeschermers nemen ipv bandages, succes verder

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:56

Ik ga als het goed is zondag met een 2 paards trailer, dan zou ik haar er schuin inzetten als dat kan!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:41

Ik ben benieuwd, laat je even weten of dat helpt Lachen ?!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:46

hoop et. trouwens heb ik in m'n fnrs boek wel eens gelezen dat een paard in een tweepaards trailer altijd links moet staan omdat de weg meestal een beetje bol loopt Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:52

Dat klopt beestenfreak. De weg loopt altijd een beetje bol naar de kant toe. Als je dan 1 paard mee hebt en die zet je rechts dan krijg je dus het gewicht aan de kant waar de weg naar beneden loopt. Achter de bestuurder is het beste.

Daarbij is het misschien eens een optie om te kijken of je voor 1 keer iets kan huren/lenen waar je pony achterste voren in kan. Dan kan je kijken of dat beter gaat. Als ze met het hoofd naar achteren staan, remmen ze namelijk op hun achterhand en corrigeren ze daar ook mee. Dat is veel natuurlijker dan dat ze dan op hun voorhand moeten doen.

Wij hebben een vrachtwagentje. Nou staat mijn pony altijd heel rustig, maar we hadden laatst een paard van een stalgenootje mee. Die was erg onrustig. Tenminste dat dachten we want toen we de camera aanzetten zagen we dat het enige wat hij deed was even zijn been verzetten... maar het klonk als veel meer...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:57

ik herken dit.
De inmiddels 17,5 jarige volbloed van mijn vriendin valt ook geregeld om in de trailer, sinds een aantal jaar. Zijn balans wordt slechter. We hebben een vermoeden dat het te maken heeft met een "bult" op zijn hoofd, waarschijnlijk een botwoekering of tumor, waardoor zijn evenwicht en/of gezichtsvermogen aan 1 kant, achteruit gaat.

Toen hij nog wel eens een ritje meeging, loste zij dit op door het schot zo ver mogelijk opzij te zetten, zodat hij in een trechtervorm stond. Als ze een bocht reed deed ze dit idd echt stapvoets, zodat hij de tijd en de ruimte had zijn achterhand te verzetten. Met optrekken en remmen heeft hij geen problemen.
Wel opletten bij het inladen en uitladen; je hebt per slot van rekening geen bilstang meer tot je beschikking.

De laatste keren dat hij gevallen is, hadden we het idee dat hij zich zelfs maar uit voorzorg had laten vallen. Of te wel, gewoon gaan liggen Knipoog , we treffen hem namelijk nooit in paniek aan.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:34

Had ik met Wisky ook heel erg vooral in de bochten Ja
Op bokt hadden ze mij aangeraden om het tussenschot schuin te zetten, ik geloofde dat niet. Maar heb het 1 keer geprobeert en toen stond ze een stuk fijner en bewoog ze niet meer.
Misschien een idee Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:50

Ik ga proberen met het tussenschot!
Nu weet ik nog niet zeker of het af zondag al kan, maar ik ga het gewoon proberen!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:57

Zorg wel dat het schot dan ook vast staat. Wij hadden er een riempje omheen gedaan met schuimrubber er tussen Knipoog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:12

WiskyBokjes schreef:
Zorg wel dat het schot dan ook vast staat. Wij hadden er een riempje omheen gedaan met schuimrubber er tussen Knipoog

Ja, goeie Pling en vergeet vooral niet eerst de achterklep dicht te doen en dan pas voor vastzetten. Met uitladen natuurlijk andersom (eerst los, dan klep omlaag), maar niet vergeten! Succes!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:35

wij hebben altijd een lange stang en 2 kleintjes bij een 2paards trailerd! Dus die kan er dan wel gewoon achter.

Ik weet alleen niet nog zeker Nagelbijten / Gniffelen,

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:39

Een tip die ik meekreeg met cursus trailerladen.

Het liefst geen transportbeschermes, als ze afzakken en ze gaan erop staan dan heb je helemaal een probleem dan kunnen ze dus hun evenwicht niet meer bewaren en kunnen ze in paniek raden omdat hun benen "vaststaan' , liever peeskapjes.

Heb je een hooinet in de trailer?
Hangt die te bungelen.... vastmaken als een bal het liefst voorin de trailer... want dan wordt het net een boksbal.
Mss als je dit heb gebeurt dit ook en wil hij dit ontwijken en valt daardoor om....

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:43

Lis valt op de nieuwe vrachtwagen ook vaak om, maar we zijn er wel achter gekomen hoe dat komt.. zij kan er niet tegen als het licht aan is als we aan het rijden zijn. Want dan kan ze niet naar buiten kijken. Miss ook bij Jester?