Derby VS Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Derby VS Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:17

Ik heb vrij dikke kuiten en dus moeten laarzen voor mij op maat gemaakt worden. Nou liet ik mij dus even adviseren door iemand van een winkel. En toen begonnen we over soorten laarzen en toen zei ik dat ik petries in gedachten had. Maar toen werd tegen mij gezegt dat derbys veel beter zijn qua kwaliteit en dat petries hun geld niet waard zijn met de kwaliteit dat ze leveren. Clown
Naja..

Toen zei ze dus dat ik veel beter derbys kan nemen en dat die veel beter zijn. Volgens mij was het een verkopers praatje.. Toen pakte ze een laars van derby en petrie en hield die naast elkaar en vroeg welk ik mooier vond. Ik zei maar derbys omdat ik wist dat ze dat wou horen. Maar ik zag geen verschil. Alleen dat die petries meer glimden en dat die een klein beetje ingezakt waren. Volgens mij doelde ze dus daarop. Terwijl als je ze draagt je dat niet eens ziet! Clown
die petrie kosten rond de 230 maar die derby waren al over de 300 en dan moeten ze nog op maat gemaakt worden

Maargoed. Heeft een van jullie deze 2 laarzen en welke vind je beter en waarom?

Anoniem

Re: Derby VS Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:19

ik kei even mee ben nl ook op zoek naar een goede rijlaars

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:23

Misschien ook handig om te laten weten, om welk soort petrie en Derby het gaat Knipoog Ze hebben allebei super veel verschillende soorten. Clown

Ik heb zelf de derby softjumper, waren 330 [waren wel op maat gemaakt!], maar ben er heel tevreden mee. Heb ze nu iets meer dan een jaar, en gebruik ze alleen op les en wedstrijden. Voor thuis heb ik andere. Maar ik ben tot nu toe wel heel tevreden over de Derby.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:25

Persoonlijk vind ik de Petrie's veel beter: het leer is van betere kwaliteit en zakt niet zo snel in (bij Derbij krijg je vaak ook 'geribbeld' leer, dat bij je knieholte helemaal inzakt). Daarnaast heb ik zelf hele goede ervaring met Petrie's (verschillende modellen) en ben ik niet gecharmeerd van Derby's, met name de modellen en de leerkwaliteit. Het leer bij Petrie's is vaak beter 'op te poetsen' en oogt beter. Vergelijk anders zelf even op http://www.derby.nl of http://www.petrie.nl. Uiteindelijk denk ik wel dat het voor iedereen toch weer anders (en persoonlijk) is.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:27

Ik heb ook behoorlijke kuiten en stond voor dezelfde keuze. Ik ben uiteindelijk voor Petries gegaan. Ik houd wel van die stugheid van de laars, ik vind dat ze erg lang netjes blijven. Ook hadden ze voor mijn maat nog gewoon een standaardmaat, wat dus veel geld scheelde. Derby's waren me te duur en ik kende maar weinig mensen die er echt lang mee deden. Een paar laarzen vond ik toch een behoorlijke aanschaf, dus ik wilde er zeker van zijn dat ik ze nog lang goed houd. Derbys vond ik ook erg duur. Succes! (Inlopen was trouwens wel verschrikkelijk, haha!)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:30

zoals winerieke zegt licht het ook een beetje aan het model.
Ik heb Derbys van 400 euro op maat gemaakt (speciaal model, de hebben ze alleen bij mr-ed) met veters en rits. Ze zijn nog niet zo ver ingezakt (heb ze ook pas sinds januari) en ze zijn van stevig en soepel leer.
Er is bijv. ook een Derby van kalfsleer, dit is erg zacht leer en die zakken waarschijnlijk sneller in. Maar die zaten wel érg fijn!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:31

De 1 houdt wel van de stugheid van een laars. Ik hou daar dus helemaal niet van. Maar ik vind laarzen zonder rits ook echt niet mooi en fijn. Heb verder geen ervaring, met het verschil tussen de derby en petrie zonder rits. Vind zelf prijsverschil ook wel groot en hoor veel goede verhalen over petrie. Ik denk dat de meerderheid petrie heeft Knipoog

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:36

bedankt voor de snelle reacties. Ik weet niet meer wat voor soort het was maar hij was alleen met een rits. Het was bij die winkel overgins wel allemaal goedkoop. op maat laten maken kost voor de kuit iets van 25-50 euro in die richting en ik heb een vry brede voet dus dan zou er nog eens 25 bij komen. Mij zelf lijkt petrie overgins ook beter.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:45

Ik ga voor Derby! Ik hou van zacht leer, zodat je goed contact met je paard hebt. Petrie's hebben voornamelijk een harde schacht, en dat vind ik helemaal niks...

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:50

Ik heb de Petrie standard, en de Petrie Perfect, de petrie perfect zijn te intensief gedragen dat aan de binnenkant van het been de coating eraf gaat. Daar train ik mee, en vind ze verder ideaal!
Petrie Standard heb ik toen voor de helft van de prijs gekregen, ze zijn stug, maar worden steeds soepeler, (heb ze nu een half jaar, waarvan 3 maanden niet gedragen ivm opzoek naar een paard)
Draag ze nu weer vaker, en ze zitten steeds fijner, verder zijn ze ook mooi en goed te onderhouden!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:50

Ik vind de Petrielaarzen van betere kwaliteit.
Blijft langer mooi en is steviger..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:14

upje?