Paard bang voor staleigenaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Paard bang voor staleigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:45

Ik kreeg van de week te horen op stal van de boer ( de eigenaar ) dat Prada niet uit de wei te halen is. Ze loopt/rent weg van hem als hij haar wil halen. Ze gaan nu 2 weken snachts naar binnen, en het is deze week begonnen zei die, het was zelfs zo erg dat ze een nacht alleen buiten heeft gestaan. Ik ga dus om problemen te voorkomen haar voort elke avond zelf binnen halen, ook al is dat soms lastig met me stage en school. Ik ging haar dus gister binnen halen en de boer liep achter me, ik riep haar en ze wilde wel omdraaien maar het leek wel alsof ze het echt niet durfde. Toen we op een breder stuk kwamen, draaide ze om en kwam ze naar me toe gerent, toen liep de boer achter me. En begon ze driftig te lopen en schichtig achterom te kijken. Zover ik weet vind de boer haar ook niet leuk en werkt dat denk ik averechts voor Prada.

Hij is een echte boer dus hij laat haar maar lekker, maar ik vind het een lastig probleem. Zou hier niks aan gedaan kunnen worden? De boer staat er niet voor open.. Maar misschien onbewust? Hij vind maar gewoon dat ik haar ' op moet ruimen'. Een echte boer dus.

Bedankt alvast!

Ragdollcat

Re: Paard bang voor staleigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:54

Ik vind, dat als je een paard aanschaft, dat je als je paard problemen geeft, het dan zelf moet doen, zelf binnen zetten dus, en of zelf oplossen, ipv het aan een ander overlaten.

De boeren zijn dierenmensen, en houden niet van poespas, want ze weten dat het grote dieren zijn, dat het tegen een stootje kan, en dat ze sterk zijn en vinden paarden dan al gauw aanstellers, als die om wat voor een reden dan ook, bang zijn ofzo, helaas is dat vaak zo, want bijvoorbeeld koeien zijn heel anders dan paarden, ik denk dat het een goede boer is, maar dat deze je paard ook beetje als een koe behandeld, zo van schiet nou op, lekker naar binnen hup, dat je paard dan zo reageert.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:58

Ik haal hem toch zelf binnen, heb ik toch vermeld?
Ik vind het gewoon alleen niet leuk. Het verpest toch een beetje de sfeer op stal. Want als ik hem zelf kom binnen halen is het ook : Als die stomme knol nou is zelf zou lopen. Of dat soort opmerkingen, ik vind dat gewoon niet leuk. Het is zeker een goede boer, je hebt me niet horen zeggen dat dat niet zo is. Hij haalt ze gewoon per 3/4 binnen, en de rest wacht dan nog buiten. Iedreen kan haar binnen halen behalve hij. Ik vind het ook gewoon niet leuk voor hem. Dus vandaar mijn vraag. Ik los het zelf ook wel op hoor Knipoog

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:09

is t echt al zo erg geworden? hij heeft wel eens gezegd dat prada lastig is met binnen halen, maar ook chayenne is moeilijk..
ik was vorige week een keer op stal, en toen stond chaye alleen buiten, ik had dus gevraagt waarom, en toen zei hij dat ze heel de tijd wegliep, en dat die van jou dat ook eens had gedaan, maar wist niet dat het al zo erg was, dacht dat het eenmalig was..
ik heb chaye toen ook maar binnen gehaald Lachen

pff tis lastig wat je daar mee moet doen.. met de boer praten zal moeilijk gaan.. dius ik denk dat het toch zelf binnenhalen word Lachen je kunt altijd aan mij of miss aan mies vragen als je zelf niet kan door school/stage.. ik wil dan wel ff op en neer rijden als ik kan Lachen
en als het nou echt allemaal niet werkt zou ik toch met de boer gaan praten, miss dat hij dan wel wilt luisteren en mee wilt werken.

het komt vast wel goed Ja Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:10

Helaas wel.
Oh, dat wist ik niet! Hij zegt het alleen over Prada.
Bedankt voor het aanbod iig Haha!
Nou ik denk het niet.. Ik moet haar maar slachten Rolleyes Lekker vlees zei die.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:14

heeft hij dat echt gezegd?! Bloos!
pff.. ik weet t anders ook niet hoor

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:16

Ja achja, voor de hoeveelste keer zegtie dat al Nagelbijten / Gniffelen Gaat ene oor in andere oor uit Nagelbijten / Gniffelen

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:21

misschien daagt je paard de boer wel uit..en maakt die er een spelletje van ..aangezien het paard er al eerder mee is weggekomen(snachts buiten laten staan), dat het paard bang zou zijn geloof ik niet zo in....,
aangezien je paard bij de boer staat , is hij waarschijnlijk ook diegene die hem voert? bakkie voer meenemen de wei in en halster om laten , of hem op een kleiner stuk zetten zodat ie niet teveel ruimte heeft om weg te rennen, dit probleem kan best opgelost worden hoor

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:22

Een stalhouder die mij zegt mijn paard maar te moeten slachten is bij mij gauw verleden tijd. Je bent altijd nog een betalende klant en hij zou in overleg met je kunnen zoeken naar een oplossing. En alleen 's nachts buiten is ook niet goed te praten, hij hoort je te bellen dat je het zelf even moet doen en niet je paard alleen in het donker buiten laten staan.

Hij heeft te maken met paarden van een ander en kiest ervoor om tegen betaling die paarden op stal te hebben en draagt daar voor een deel verantwoording voor, hoe je het ook wend of keert. Bij problemen hoort hij in overleg te gaan met de eigenaar om zo tot een goede oplossing te komen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:23

Nou ik kan best geloven dat ze bang voor hem is. Het zou namelijk niet de 1e keer zijn als ze een flinke klap van hem heeft gehad. Hij voert haar idd ja Ja Halster heeft ze al om. En ze doet het niet om alleen buiten te blijven. Want ze kan niet alleen zijn dan draait ze helemaal door. Dus alleen zetten lijkt me ook niet zo slim.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:25

En waarom slaat hij je paard dan als ik vragen mag...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:22

Hij vond wat ze deed op dat moment niet door de beugel kon. Voordat ik er wat van kon zeggen was het al gebeurt..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:36

Nu ik de rest ook lees, is het niet zo'n aardige boer??? dan is dat voor je vervelend, en voor je paard, raar dat die zegt hup slachten, lekker vlees.

Is het misschien een idee? met je stalgenoten afspreken dan jullie ombeurten de paarden binnenzetten, deden we ook op vorige stal, werkt perfect, en geen paard wordt alleen achtergelaten, s'nachts, nooit.

Ik had het geluk op de stal bij een boer, dat hij wel vriendelijk is naar de paarden toe, hij moet wel, anders kan hij helemaal niet van ze genieten hahaha, dan kon hij ze ook aaien, zonder dat ze weglopen voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:02

Joyce, heb je even een pb'tje gestuurd !
(Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat Maris neertypt).
X

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:10

Een paard houdt de mens een spiegel voor. Het is voor mij wel duidelijk dat prada reageert op de staleigenaar.
Ik heb zelf een merrie die er extreem in is. Laats liep er iemand boos bij mij de stallen in. Toen hij voor haar box langs kwam, draaide zij zich om en sloeg tegen de deur. Ze gaf het gedrag gelijk terug.
Ik vind het zeer ongepast dat hij prada slaat. Verder ben ik het helemaal eens met lancome. Voor mij zou dit voldoende zijn om mijn paard naar een andere pension te brengen. Ik denk dat dat zeker het overdenken waard is.

Succes ermee.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:17

Denk dat er wat gebeurd is eerlijk gezegd.
En niet iets leuks voor jou paardje.
Een paard blijft niet graag alleen buiten als al zijn vriendjes naar binnen zijn.
Dus ik weet niet wat die vent met haar uitgevreten heeft maar koosjer is het niet.
En als ze nog eens angstig achterom aan het kijken is.......erg vaag hoor.
en als hij dan ook nog eens de hand is die voert!!!!!!
En evengoed wil ze niet komen?? inpakken en weg wezen is mijn gedachten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:23

Persoonlijk zou ik het daar ook al beu zijn, zelfs al na zo'n botte opmerking, maar al helemaal als hij Prada slaat! Die ene keer stond jij er dus bij.. Maar denk je niet dat dat vaker gebeurd? En harder, als er niemand kijkt? Hier in de buurt lopen ook wat van zo'n soort boeren rond.. Zo van "Ik leer dat beest wel even luisteren" en "moet je gewoon even flink aanpakken".. Gaan ze de stal niet in of wei niet op, dan houdt de ene t paard vast en de ander mept em met een bezem erin.. Ik kan me niet voorstellen dan je paard van één klap ineens zo schuw is geworden. Paarden zijn slim, als ze echt iets fout doen en je geeft op het goede moment een klap dan begrijpen ze dat en zullen ook niet bang zijn voor je. Maar dit klinkt alsof Prada iets heeft meegemaakt zonder dat ze iets fout deed, of in ieder geval niet in de gaten had dat ze iets fout deed.
Ik heb Mystic ook wel eens een mep of trap gegeven, en flink ook! Maar nóóit op het verkeerde moment, en hij is ook nooit bang geweest, ik ben juist degene die hij het meest vertrouwd. Maar ook hij heeft een paar mensen en paarden waar hij wél bang voor is. Die hebben hem ook wel eens te grazen genomen, maar dan echt gemeen om hém te pakken, en dan pas gaan ze bang worden.. Als ze aangevallen worden zonder iets fout te hebben gedaan..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:32

Als ik het zo lees, zou ik inpakken en wegwezen naar een ander stal.

riannevw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:35

gewwon inpakken en wegwezen!!!
zoek een andere leuke stal op waar je paard het naar zijn zin krijgt.
nou veel succes ermee;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:50

Pradaatje schreef:
.. Ik moet haar maar slachten Rolleyes Lekker vlees zei die...

Dames, bij zo´n opmerking zou ik alleen maar grijnzen en zeggen "okay, mag jij d´r naar de slacht brengen Haha! !" Volgens TS krijgt hij haar toch niet te pakken Tong uitsteken .

Sorry, maar jullie lopen elkaar hier helemaal gek te maken met "geen aardige boer, niet koosjer, klinkt alsof paard iets meegemaakt heeft wat heel erg is" en ga zo maar door Rolleyes !
TS heeft meer aan tips over hoe dit probleem op te lossen, dan d´r met zulke praatjes op te naaien!

Er vroeg iemand waarom hij het paard sloeg, waarop als antwoord kwam "omdat ze iets deed wat voor de boer niet door de beugel kon".
Wat dat dan precies was staat er niet bij Knipoog . Ik laat ook geen loopje met me nemen en als het nodig is, krijgen die van mij ook wel eens een mep. Bovendien kan een boer nooit zó hard slaan (ik ga er vanuit dat hij geen zweep in de hand had, dan was dit hier nl. al breeduit gemeld Haha! !) dat hij het paard serieus pijn had gedaan. Hebben jullie wel eens gezien hoe paarden onderling met elkaar omgaan als er eentje op z´n nummer wordt gezet? Dat is echt niet zachtzinnig Knipoog .
Ik vind het ook strontirritant als ik de paarden binnen zet en er eentje tussen zit die zich niet wil laten pakken. Die haal ik als laatste, geheid dat die echt wel aan het hek staat te wachten als de rest al weg is Knipoog .
Moeten de paarden een weg over ofzo als ze naar binnen gaan? Als dat niet het geval is, is het eigenlijk nog simpeler: een (of meer) paard(en) pakken en het hek open laten staan Lachen . Gegarandeerd dat het paard vanzelf mee loopt Ja .
2 Van mijn paarden staan met nog 2 anderen op de paddock en/of wei. Als ik ze naar binnen haal neem ik er 3 aan het touw mee en mijn ruin trottelt er gewoon achteraan. Je denkt toch niet dat hij in z´n eentje achterblijft terwijl z´n maten er vandoor gaan Clown !

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:12

Ja de boermeent t cht niet hoor over die slacht, hij zegt wel vaker van die dingen maar dat bedoelt hij als grapje, op ons kan dat verkerd over komen maar zo bedoeld hij dat echt niet Lachen

de paarden staan met zijn 7/8e in de wei en moeten idd een weg over, meestal neemt hij ze per 3/4 tegelijk mee.

nu is prada ook wel een paardje die iets heel snel kwalijk neemt en dat komt vooral door haar verleden. bij haar heb je veel geduld nodig, en dat heeft de boer niet

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:24

Zoetje_ schreef:
Ja de boer meent het echt niet hoor over die slacht, hij zegt wel vaker van die dingen maar dat bedoelt hij als grapje, op ons kan dat verkerd over komen maar zo bedoeld hij dat echt niet Lachen

de paarden staan met zijn 7/8e in de wei en moeten idd een weg over, meestal neemt hij ze per 3/4 tegelijk mee.

nu is prada ook wel een paardje die iets heel snel kwalijk neemt en dat komt vooral door haar verleden. Bij haar heb je veel geduld nodig, en dat heeft de boer niet

Dat dat een grapje was, had ik al begrepen, vandaar dat ik schreef dat ik bij zijn opmerking alleen maar zou grijnzen Haha! !

Tja, ik kan me wel voorstellen dat de boer niet veel geduld heeft als ´ie ´s avonds het spul binnen moet zetten. Dat binnen zetten gebeurd waarschijnlijk aan het einde van z´n (werk)dag (of net voordat hij de koeien moet melken, of ....) en op een gegeven moment heb je het wel gehad en dan wil je alleen nog maar naar huis, lekker eten en met je benen languit Knipoog .
En eerlijk gezegd vind ik het ook niet tot zijn taak horen, om eeuwig geduld voor 1 paard te moeten opbrengen (las net dat er nog een paard was wat wat moeilijker was?!).
Maar goed, je zou de boer misschien kunnen voorstellen om dan die 2 paarden als laatste met z´n tweeen te halen. Moet ´ie dan wel een keer extra lopen, maar het spaart hem een hoop ergernis dat ´ie achter 2 van die knollen aan moet die niet willen komen Clown .
En echt, als de rest van het spul al naar binnen is gehaald, staan de andere 2 op het laatst ook geheid bij het hek te wachten Lachen .

citrOentJe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:57

Ik denk dat het in dit geval is, dat de "boer" haar niet helemaal goed heeft behandelt. Een keer een tik gegeven, weggejaagd etc.
sommige paarden zijn hier heel gevoelig voor.
Tja en als de boer hier niks aan wilt doen [haar vertrouwen winnen etc] dan is dit op dat gebied een oplosbaar probleem. Jij kan natuurlijk wel haar vertrouwen gaan winnen, maar als die boer nergens voor open staat, wordt het toch wel moeilijjk

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:02

Sterre schreef:
Pradaatje schreef:
.. Ik moet haar maar slachten Rolleyes Lekker vlees zei die...

Dames, bij zo´n opmerking zou ik alleen maar grijnzen en zeggen "okay, mag jij d´r naar de slacht brengen Haha! !" Volgens TS krijgt hij haar toch niet te pakken Tong uitsteken .

Sorry, maar jullie lopen elkaar hier helemaal gek te maken met "geen aardige boer, niet koosjer, klinkt alsof paard iets meegemaakt heeft wat heel erg is" en ga zo maar door Rolleyes !
TS heeft meer aan tips over hoe dit probleem op te lossen, dan d´r met zulke praatjes op te naaien!

Er vroeg iemand waarom hij het paard sloeg, waarop als antwoord kwam "omdat ze iets deed wat voor de boer niet door de beugel kon".
Wat dat dan precies was staat er niet bij Knipoog . Ik laat ook geen loopje met me nemen en als het nodig is, krijgen die van mij ook wel eens een mep. Bovendien kan een boer nooit zó hard slaan (ik ga er vanuit dat hij geen zweep in de hand had, dan was dit hier nl. al breeduit gemeld Haha! !) dat hij het paard serieus pijn had gedaan. Hebben jullie wel eens gezien hoe paarden onderling met elkaar omgaan als er eentje op z´n nummer wordt gezet? Dat is echt niet zachtzinnig Knipoog .
Ik vind het ook strontirritant als ik de paarden binnen zet en er eentje tussen zit die zich niet wil laten pakken. Die haal ik als laatste, geheid dat die echt wel aan het hek staat te wachten als de rest al weg is Knipoog .EN DAT IS DUS DE VRAAG WANT DAN KOMT ZE OOK NIET HE!!!!
Moeten de paarden een weg over ofzo als ze naar binnen gaan? Als dat niet het geval is, is het eigenlijk nog simpeler: een (of meer) paard(en) pakken en het hek open laten staan Lachen . Gegarandeerd dat het paard vanzelf mee loopt Ja .
2 Van mijn paarden staan met nog 2 anderen op de paddock en/of wei. Als ik ze naar binnen haal neem ik er 3 aan het touw mee en mijn ruin trottelt er gewoon achteraan. Je denkt toch niet dat hij in z´n eentje achterblijft terwijl z´n maten er vandoor gaan Clown !

Ik denk dat ze zelf wel weet hoe haar paardje in elkaar steekt.
Doe ermee wat je wilt Knipoog

Een paard blijft niet zomaar alleen achter op de wei terwijl de rest naar binnen is!
Ik geef mijn mening en gevoel.
Ik naai niemand op.\Het klopt gewoon niet.
Anders opend ze ook niet een topic dat het dier bang is voor de stal eigenaar.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:06

roosa schreef:
Ik denk dat ze zelf wel weet hoe haar paardje in elkaar steekt.
Doe ermee wat je wilt Knipoog

Een paard blijft niet zomaar alleen achter op de wei terwijl de rest naar binnen is!
Ik geef mijn mening en gevoel.
Ik naai niemand op.\Het klopt gewoon niet.
Anders opend ze ook niet een topic dat het dier bang is voor de stal eigenaar.

Roosa, ik vind je reaktie´s nogal Penny-achtig, vandaar dat ik even in je profiel keek. Ik was redelijk verbaasd daar foto´s van een volwassen vrouw te zien ipv een 14-18 jarige Knipoog !
Juist van een volwassene met paardenervaring verwacht ik eerder tips dan uitspraken als "het is niet koosjer", zonder dat je verder met een evtl. oplossing van het probleem komt....
Waarvoor denk jij dan eigenlijk dat er zo´n topic geopend wordt?

Overgens "hoef" ik met jouw kommentaar eigenlijk niks; het is niet mijn paard én niet mijn probleem Haha! !