Ruin springt op merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle99

Ruin springt op merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:18

Wij hebben al 3 jaar een ruin met een merrie samen. Tot nu toe alles goed. Maar deze week is de ruin begonnen met het merrie bestegen alsof hij haar wil dekken. Dit kan niet want de ruin heeft ijzers voor en ik ben bang voor verwondingen. Ik heb ze uit elkaar gehaald, maar nu staan ze alleen op hun eigen plek. Ook niet gezellig. Ik vraag me af hoe die kan komen en hoe ik vanaf kom. Ideeën??

melaniepk

Re: Ruin springt op merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:21

Ruin heeft gewoon de ont"dekking" Huilen van het lachen van de eeuw gedaan Haha!
Helaas kreeg mijn paard een jaar geleden dezelfde ingeving Sigaar en kan hij dus niet meer bij mijn merrie staan, die slaat hem namelijk als ze niet hengstig is, het licht uit zn ogen als hij maar naar haar kont kijkt Clown
Ik denk dus dat samen staan afgelopen is... helaas Ach gut

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:22

pff ik had dit laatst ook! mijn haf samen met een merrie gezet in de bak nou zij word acuut hengstig! en hij sprong er boven op! maar dit hebben wij daarvoor nooit gehad! alleen als zij hengstig is dan gaat hij haar bespringen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:24

Die van mij doet het ook wel eens bij merries die wat aandringen.. Normaal vind ik het niet erg als dat af en toe eens is, en als ze een beetje normaal doen. Maar als de merries echt gemeen gaan trappen, of als de ruin te ruw is, dan is inderdaad de enige oplossing uit elkaar halen. Misschien alleen als de merrie hengstig is, misschien moet het ook wel voor altijd..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:25

hoe je er van af komt weet ik niet maar mijn ruin heeft het ook tot zijn 20 ste gedaan..

het was zelf zo erg dat ik een keer op concour was en er stond een levens grote nep koe.. Heel genant maar mijn ruin werd er opgewonden van.. met groot publiek er bij wilde hij de nep koe bespringen met mij er op.. Nagelbijten / Gniffelen gelukkig kon ik hem tegen houden..

Nu is hij 28 en ligt nog steeds goed in de markt maar hij is te stram om er nog op te kunnen springen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:38

Ach! Als het niet voor altijd is! Wat een organisatie! Maar de merrie dringt wel aan volgens mij. Mijn ruin heeft op een andere merrie gesprongen ooit... jaren geleden. Maar dit nu is wel heel erg.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:34

Je wil niet weten wat je merrie over kan houden van die dekgrapjes, daarom staan de mijne nu niet meer bijelkaar en omdat ik dus mijn ruin liever heel houd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:01

Bij ons is het ook voor gekomen op pension dat de ruinen mijn merrie dekken.
Hier was ik niet blij mee aangezien ik mijn merrie voor de fok gebruik.
En als z'n ruin er iedere keer op springt neemt die vuil mee en dat blijft dan hangen in mijn merrie.
Nu staan de merrie's bij ons apart en de ruinen ook.
Stal eigenaar vondt het klets maar heb het toch echt gezien dat die haar besprong. En ik was gelukkig niet de enigen.