transportbescherming, welke zijn fijn welke niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

transportbescherming, welke zijn fijn welke niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 09:22

persoonlijk vind ik transport bescherming erg belangrijk, zonder gaan mijn paardjes de trailer niet op. Maar welke hebben nou een mooie pasform en zijn goed?

BR bevalt mij erg goed, heb er 3 paar van (hoge). Heb ook een keer global burberry's gehad en die had echt een zeer beroerde pasform.

Welke beschermers zijn jullie favoriet en welke juist niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: transportbescherming, welke zijn fijn welke niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:42

Ik vind nog altijd geen bescherming om het prettigste. En in de 20 jaar dat ik wedstrijden rijd en veelvuldig ook voor andere zaken met paarden op stap ben, heeft er nog nooit eentje zich geblesseerd of ook maar een wond gehad.
Mijn paarden worden meestal over langere afstanden vervoerd (> 2 uur) en transportbeschermers zitten dan niet prettig. Wordt warm aan de benen, kriebelt, paarden staan er vaak minder rustig door.

Soms gebruiken we echter wel transportbescherming (en dan meer als anti-strontlappen om de achterbenen Bloos ) en dan vinden we die ouderwetse lage nog het fijnste. Moeten wel soepel zijn, met bont aan de binnenkant en canvasstof aan de buitenkant. Niet die stugge dingen van Harry's Horse die alleen maar plat willen, die vormen zich niet mooi om het been.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:11

Harry Horse transportbeschermers bevallen me erg goed. Zit netjes en dit blijft ook goed zitten in geval van mijn paard. Heb ook positieve reacties gehoord over Eskadron.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:49

Bij ons doen we gewoon beenbeschermers om, voor en achter, gaat ook hartstikke goed, ik ben het ook eens met Neonlight, het word alleen maar warm en gaat kriebelen, met beenbeschermers is het denk minder;)

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:56

Die harry's horse extra fit hoge transport beschermers, zijn die van goede kwaliteit? Ik ben ook wel benieuwd Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:01

ik vind die van de lidl super,gebruik ikzelf ook.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:14

XClairetje schreef:
Die harry's horse extra fit hoge transport beschermers, zijn die van goede kwaliteit? Ik ben ook wel benieuwd Haha!

Deze heb ik zelf, vind dat het een goede kwaliteit is. Pasvorm is ook goed, mijne hebben alleen nog niet zoveel paardenbenen gezien. Dus echt heel erg goed kan ik er niet over oordelen. Lachen Maar tot zover ben ik er tevreden over.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:19

suus_romy schreef:
XClairetje schreef:

Deze heb ik zelf, vind dat het een goede kwaliteit is. Pasvorm is ook goed, mijne hebben alleen nog niet zoveel paardenbenen gezien. Dus echt heel erg goed kan ik er niet over oordelen. Lachen Maar tot zover ben ik er tevreden over.

En hoe vallen de maten? Ik heb namelijk een e-pony met smalle lange benen. Zou cob daarvoor geschikt zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:11

Het schijnt dat de meeste paarden rustiger staan zonder bescherming. Zoals eerder al genoemd werd, kan het gaan irriteren en kunnen paarden het af willen trappen. Ik heb doe altijd beenbeschermers om. Bandages vind ik ook een goed alternatief, maar dan moet je wel op de juiste manier bandageren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:39

Ik doe niets om. ... zelfs niet met de 3,5 uurs trailerrit

Als ze op hun beschermers gaan staan als die afzakken heb je een paniekpaard in de trailer staan.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:44

Ik doe gewoon m'n 3-1 beschermers om (voor en achter).
Maar meestal is dat alleen als we op wedstrijd gaan tegen het vies worden Bloos
Liever doe ik niks om. Merk dat het erg warm word eronder.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:39

XClairetje schreef:
En hoe vallen de maten? Ik heb namelijk een e-pony met smalle lange benen. Zou cob daarvoor geschikt zijn?

Ik denk inderdaad dat een Cob geschikt is. Mijn paard heeft full en heeft normale benen. Lachen

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:26

Wij doen altijd of bandages of van die lage transportbeschermers.