Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, dus weet niet hoe mijn zadel zich dan houdt (boomloos Startrekk dressuur).
Wickedwyvern schreef:Heb met mijn knol pas hele kleine stukjes buiten gereden, dus weet niet hoe mijn zadel zich dan houdt (boomloos Startrekk dressuur).
Maar mijn ervaring met paarden en zadels van anderen is dat je na een uur stappen toch je rug wel begint te voelen.
Heb laatst een australian stockzadel naar Engels model mogen proberen op een rit van 4 uur en die zat zaaaaaaaaalig!
Dus ben benieuwd wat er verder zoal is...
Wickedwyvern schreef:De knop van een westernzadel stoort mij weer vaak. Of vaak... heb maar twee keer kort op zo'n zadel gezeten![]()
???

Vlinder32 schreef:westernzadels zijn erg lang voor paarden met korte rug, dat vind ik een nadeel. Zelfs de roundskirt was te lang voor mijn tinker. en de stoelzit vind ik ook niet prettig. er zijn overigens ook genoeg westernzadels zonder knop hoor!
ik rij met een goed dressuurzadel en dat bevalt ook prima. Maar heb ik nog eens geld over, dan komt er een boomloze Sensation ! Dat is echt comfortabel rijden met langere ritten.