Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lise81 schreef:Hi Marilla,
Lief dat je haar een fijne oude dag wou gunnen. Ben benieuwd wat je pony eerder deed.
Dat de pony blij blijft is natuurlijk wel een voorwaarde voor een fijne oude dag. Als je het idee hebt dat ze de wandelingen, ondanks de af en toe pijn, leuk vond - dan zou ik dat oppakken. Ondanks dat jij zegt dat de mogelijkheden buiten niet echt groot zijn.
Bij oudjes is het vaak rust roest. Als je een bak hebt dan kan je idd zoals rasta_love zegt gaan horsemanshippen, maar wat dag je bijvoorbeeld aan "werken aan de lange lijnen" of vrijheidsdressuur?
Lol houden samen is het belangrijkste, en vooral denken in mogelijkheden en niet in beperkingen!!
Kortom alvast heel veel plezier met Amanda.

Lise81 schreef:Tja, dat ligt er ook maar net aan hoe hard je een paard aan het werk zet.
mariekie schreef:Vrijheidsdressuur zou ik idd niet mee beginnen.
Is veel te zwaar, zeker in een rijbak. En je zegt zelf al dat ze niet zo makkelijk meer loopt.

), ik doe wat simpele Nh met hem (maar daar heeft hij niet altijd meer zin in en dan doe ik het niet) en leer hem simpele VD truukjes. En dat vindt hij dan weer gaaf, want daar staan snoepjes tegenover
. Bovendien kies ik truukjes die tevens gymoefeningen vormen. Zoals hals omlaag, omkijken,. voetje van de grond ed.